Paardengedrags deskundige Limburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lomax123
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-07-21

Paardengedrags deskundige Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:37

Hoi,

Sinds augustus 2021 heb ik mijn nu 13-jarige spaanse merrie.
Ze heeft na aankoop nog zo'n 2 weken op de stal gestaan (kleine handelsstal in de buurt) waarna ik haar naar een grote pensionstal op 5 minuten afstand van huis heb verplaatst.
Ik heb een instructrice gevonden die op basis van Natural Horsemanship met ons aan de slag is gegaan.
We hebben veel vorderingen gemaakt, het is een lief, bomproof paard waar ik fijn buitenritten mee kan maken.
Helaas heb ik zo'n 3 maanden geleden moeten beslissen om haar te verhuizen omdat ik er achter kwam dat de grote pensionstal de paarden steeds minder buiten zette, op het laatst stond ze 23u in de box.
Nu heb ik een hele fijne particuliere plek gevonden waar ze de hele dag op de wei staat, en in de avond richting stal gaat. De eerste 6 weken gingen goed, maar sinds een week of 5 breekt ze 's-nachts de stal af (veel bonken tegen de muren). Ze toont ook voernijd, ze staan sinds een paar weken niet meer op de grote wei omdat deze is ingezaaid. Omdat ze naar de kudde ook wisselend gedrag laat zien, staat ze nu apart op de rijbak.
Ik heb de dierenarts laten komen, fysiek is er niets aan de hand, (ze hebben ook de eileiders/baarmoeder gecontroleerd, hormonaal zijn geen issues die het gedrag kunnen verklaren).

Dierenarts gaf aan dat ze wellicht beter af is in een paddock paradise 24/7 buiten met schuilstal.
Ik ben opties hiervoor aan het onderzoeken en heb wat mogelijkheden, maar ik zou graag een gedragstherapeut laten komen.
Ik wil nl voorkomen dat als ik haar ga verplaatsen er weer problemen aankomen.

Weet iemand van jullie een goede gedragstherapeut/paardenfluisteraar in de regio Limburg?

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Paardengedrags deskundige Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:24

Mireille Gehlen van Humaan met paarden uit Bocholtz zou je eens kunnen contacten.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Paardengedrags deskundige Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:21

Mocht je nog niets hebben gevonden mag je mij altijd een pb sturen. Mogelijk weet ik iemand die je kan helpen.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Paardengedrags deskundige Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:49

Ik ken er ook een aantal in midden limburg. Zelf sta ik ook op een paddock paradise pensionstal. Als je meer info wil stuur ook maar een pb!

Lomax123
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 10:18

Bedankt voor de berichten, ik heb niet stil gezeten en heb een fijne therapeute gevonden die mij vanaf de grond helpt, op basis van NH. Twee sessies al gehad, en het is mooi om te zien dat het zijn vruchten afwerpt.

Verder heb ik een kleinschalig, rustige paddock paradise gevonden waar ze as zaterdag naartoe verhuist.

joyce83

Berichten: 5226
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:40

Hoi Lomax welke gedragstherapeute heb je gevonden? ben bang dat we hier ook iemand nodig hebben.

Lomax123
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-07-21

Re: Paardengedrags deskundige Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 08:27

Hoi Joyce, ik heb je een pb gestuurd