Matheno schreef:Ik zou dit op dezelfde manier behandelen als met een trailer training. Dus stal is rust. Volgens mij heeft onder andere Tristan Tucker daar duidelijke video's van.
Hevonen schreef:Is er geen mogelijkheid om haar in een grotere ruimte met een ander paard te zetten? (in een dubbele of driedubbele box, desnoods in de stalgang met box, of iets anders? De stal is kennelijk zo stressvol dat ze er doodongelukkig van wordt.
Als ik haar zo zie denk ik dat er nauwelijks iets is wat zal helpen om haar in een kleine ruimte alleen opgesloten te houden.
swartbeessie schreef:Mijn taktiek was om stal heel prettig te maken, en gewoon een plek, net zoals bak of poetsplek. Paarden leren context gebonden.
Eerst voeren met de bak in de ingang, zodat ze het hoofd net in de stal heeft. Dan om het hoekje van de deur, dan met lijf in de stal voeren maar deur open etc. En als er dan een basis vertrouwen is op die plek eens de deur dicht. Wachten op momentje van ontspanning bij haar (ook al is het maar kort), en de deur weer open.
Amy223 schreef:Idd, ziet ze andere paarden?
Zo ja, kan ze daar goed mee of juist niet?
Staat ze aan een drukke stalgang, lopen er veel mensen langs?
Sam_Elena schreef:*knip* En ze heeft 1 beste vriend daar op stal, daar staat ze overdag ook naast, we hebben geprobeerd of de stal ernaast dan een optie is, maar dan ziet ze m niet en is ze dus nog steeds heel onrustig
Sam_Elena schreef:Hier kan ze idd geen ander paard zien, behalve de Shetlander als die toevallig langs loopt, ik denk ook wel dat dat de grootste issue is.
Niello schreef:Je kunt ook een (onbreekbare) spiegel ophangen. Soms wil dat helpen. Het beste is natuurlijk dat ze een maatje kan zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers