Wat te doen aan agressieve 2 jarige hengst in opfok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feromisa

Berichten: 46
Geregistreerd: 20-01-19
Woonplaats: Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:31

ALLES is door te geven aan zijn veulentjes.

Maargoed, ik ken jou en jou paard niet. Misschien voelt hij zich ook ongemakkelijk daar. Heb je er wel eens over nagedacht dat er iets met zijn gezondheid, stal, de verzorgers of zijn eigenaren is, waardoor hij zich zo gedraagd?

Mocht dit echt aan zijn karakter liggen: Dan moet ik jou helaas uit jou droom helpen, een agressieve hengst is NIET interessant voor een hengstenkeuring. Niemand wil veulens van een agressieve hengst hebben.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:41

ik heb een hengst meegemaakt op de manege waar ik toen paard reed.
Hij was ook behoorlijk dominant en agressief soms ook naar mensen toe soms.

onder het zadel was ie heel braaf ook naar andere ruinen toe .
Maar hij kon nooit met andere ruinen in de wei.
Hij was best wel eenzaam in feite.

Tot hij een keer los brak toen een hengstige merrie in de les mee reed.
En de merrie besprong met het meisje die erop zat.

Er was toen gigantische paniek.

De eigenaar heeft zijn hengst moeten casteren. Anders kon ie vertrekken met zijn hengst.

Rubs

Berichten: 516
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Wat te doen aan agressieve 2 jarige hengst in opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:57

Is het een opfok zonder oudere dieren erbij? Peuters die andere peuters moeten opvoeden...Zet er een dominante ruin bij. En monnikspeper helpt geen drol. Ik heb het lang aan mijn ruin gegeven die was gaan dekken, maar het hielp niet. Hij vond het wel lekker.

pien_2010

Berichten: 43499
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:00

Ik ga mee met Jan de Regelaar. Waarbij ik het dan wel belangrijk vind om te kijken of deze lijn inderdaad zo interessant is of dat er meer hengsten met dezelfde vader en moeder zijn in Nl die al goedgekeurd zijn.

Dat was bij mijn hengst zo en toen hij hengstengedrag ging vertonen als hij merries zag, hebben wij hem om die reden laten castreren en hem dus heel bewust niet naar de hengstenkeuring gebracht. Zijn vader stond nog in de volle dekhengst en zijn broer had dezelfde vader en moeder en was al goed gekeurd en stond bij een ervaren hengstenhouder.
Mijn paard is erg gelukkig geworden van die castratie want mocht 7x24 uur in de groep en werd regelmatig in een kudde de leid ruin en heeft nu een eigen vrouw. TEvens werd het een echt leuk familie paard waar ook de kinderen veel plezier van hadden. Dus win-win.