Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:26

Welk model is van zacht leer dan standaard ? de softjumper ?

edit : hmm ik zit net even te googlen, maar zie bij alle de Niro laarzen tot nu toe kalfsleer staan, dat is zacht leer..... Niet maar bij 1 model.

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:10

Maris schreef:
Welk model is van zacht leer dan standaard ? de softjumper ?

edit : hmm ik zit net even te googlen, maar zie bij alle de Niro laarzen tot nu toe kalfsleer staan, dat is zacht leer..... Niet maar bij 1 model.


Ottovanio standaard zacht. Andere modellen ook kalfsleer maar met een verharde buitenzijde uitgevoerd.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:11

Ik vind ze gewoon goed stevig. Heb de tricolore gepast, en die vond ik wel heel erg slap.

Heb zelf de salento, zelfde als ottaviano, alleen dan met elastiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:12

Sorriso schreef:
Er zijn standaard verschillende modellen beschikbaar, waarvan 1 type zacht is. De rest wordt standaard hard geleverd, als je die zacht wil moet je er specifiek om vragen. Dus nee, niet alle laarzen zijn standaard zacht, dat ligt er maar aan voor welk model je wil gaan.


Ik heb een ander model en die is toch echt zacht hoor. Ook de polo's die ik gepast heb zijn zacht. Alleen de dressagio's zijn standaard wat harder.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:35

jsofie schreef:
Maris schreef:
Welk model is van zacht leer dan standaard ? de softjumper ?

edit : hmm ik zit net even te googlen, maar zie bij alle de Niro laarzen tot nu toe kalfsleer staan, dat is zacht leer..... Niet maar bij 1 model.


Ottovanio standaard zacht. Andere modellen ook kalfsleer maar met een verharde buitenzijde uitgevoerd.


Ik heb ottoviano's en ik vind ze niet te zacht!
M'n mondoni's zijn een stuk slapper en m'n petries waren juist weer keihard. Vind deze er mooi tussen zitten.

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:13

De schacht van mijn dressagios zijn echt hard, als je erin knijpt buigt het niet.
Vind alles wat ik in de winkel zie staan, ook harde petries, zachter dan mijn deniros.
De voet en bij de enkel zijn precies goed kwa zachtheid/hardheid.
Zou nu alleen graag nieuwe erbij willen die wel perfect passen, is de vorige x niet helemaal goed gegaan.
Alleen er is zooo veel keus dat ik echt echt niet weet wat ik wil :x

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:55

Het verschilt ook per model. Ik heb vorige week laarzen laten aanmeten en kreeg van een model de MA M niet dicht en van de dressagio wel.
Denk dat het slim is om altijd te passen.

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:48

Is er iemand die deze optie heeft of ergens gezien heeft? Vind hem namelijk best gaaf! *D
Ik kan alleen nergens foto's ervan vinden, behalve deze op de site van deniro nl zelf..

Afbeelding

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:20

Zo zacht vind ik ze niet. Maar wellicht is dat afhankelijk van je referentiekader. Ik heb model Polo, die hebben standaard een verharde buitenkant. Het leer is ook echt veel steviger dan het leer van mijn Derby Softjumpers.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:07

Mijn nieuwe paard Ottaviani zijn een stuk minder zacht dan dat mijn oude paar waren in het begin.

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:26

Maris schreef:
Welk model is van zacht leer dan standaard ? de softjumper ?

edit : hmm ik zit net even te googlen, maar zie bij alle de Niro laarzen tot nu toe kalfsleer staan, dat is zacht leer..... Niet maar bij 1 model.

Kalfsleer is niet per definitie zacht, dat is een onjuiste conclusie. In de hogere prijsklasse is het merendeel laarzen van kalfsleer. Ik heb Königs gehad en die waren enorm hard, de hardste die ik gehad heb.

Van De Niro zijn de polo en dressagio ook hard en kun je nog extra verhard bestellen.

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:43

Ja polo's met verharde buitenkant zijn niet te zacht, erg fijn! Was er ook wat bang voor want alleen Petrie gewend en met slap kan ik niks maar deze gaan super!

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:47

Duidelijk , bedankt. Ik blijk alleen niet in normale laarzen te passen geloof ik. Mijn kuit wordt net onder de knie niet dunner , maar blijft gelijk aan het dikste deel van mijn kuit ongeveer. Dus ik heb laarzen met elastiek nodig .....

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:09

Maris schreef:
Duidelijk , bedankt. Ik blijk alleen niet in normale laarzen te passen geloof ik. Mijn kuit wordt net onder de knie niet dunner , maar blijft gelijk aan het dikste deel van mijn kuit ongeveer. Dus ik heb laarzen met elastiek nodig .....


Salento is met elastiek

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:40

oohw !

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:01

Mijn polo's zijn juist super zacht.

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:17

Ik heb afgelopen week de ottaviano's besteld met de Z details in bruin greta leer, een donkere houten zool en crème stiksels
Ben echt heel benieuwd!!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:00

Maris schreef:
Duidelijk , bedankt. Ik blijk alleen niet in normale laarzen te passen geloof ik. Mijn kuit wordt net onder de knie niet dunner , maar blijft gelijk aan het dikste deel van mijn kuit ongeveer. Dus ik heb laarzen met elastiek nodig .....


Mijn zusje heeft precies hetzelfde probleem, heeft de bovenkant door de winkel laten oprekken. Niks meer aan de hand.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:41

Cardy schreef:
Maris schreef:
Duidelijk , bedankt. Ik blijk alleen niet in normale laarzen te passen geloof ik. Mijn kuit wordt net onder de knie niet dunner , maar blijft gelijk aan het dikste deel van mijn kuit ongeveer. Dus ik heb laarzen met elastiek nodig .....


Mijn zusje heeft precies hetzelfde probleem, heeft de bovenkant door de winkel laten oprekken. Niks meer aan de hand.


Ik wist niet dat je polo laarzen ook kunt laten oprekken ! Maar goed, ik snap dat je dat doet met laarzen die je al hebt. Maar met nieuwe laarzen denk ik toch niet. Dan koop je beter een ander model toch ?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:53

Heb ik ook laten doen. Mijn ene been is dikker dan de ander. Wel gelijke maten besteld anders kwam er nog eens 100 euro bovenop. Op laten rekken en ze passen nu echt perfect.

Gister uit m'n petries geknapt voor de zoveelste keer. Dus nu rustig maar weer kijken naar een extra paar de niro's :')

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:14

Ik heb om dezelfde reden als Vibabu mijn nieuwe laarzen op laten rekken. Ook mijn kuiten verschillen ruim een cm qua dikte, waardoor ik met het ene been in XS viel en het andere is S.

Janinne Schiring van Janiro Ruitersport heeft dit prima voor me opgelost, zonder me op extra kosten te jagen :)

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:34

Wat dapper dat jullie dat met nieuwe laarzen aandurven ! Maar waarschijnlijk dan niet bij het polomodel ??

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:50

Was op aanraden van degene die ze deed aanmeten. Als zij zegt dat het kan, wie ben ik dan om te zeggen dat gaan we niet doen? Je ziet er echt helemaal niks van en ze zitten perfect. Geen polomodel inderdaad, ik heb dressagios.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:53

Ik sluit me weer aan bij Vibabu. Drunen adviseerde het, Janine heeft het uitgevoerd. En ja, dat is wel degelijk uitgevoerd bij het Polo model.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:56

MissJ schreef:
Ik sluit me weer aan bij Vibabu. Drunen adviseerde het, Janine heeft het uitgevoerd. En ja, dat is wel degelijk uitgevoerd bij het Polo model.


Dat geeft weer hoop ;) Maar hoeveel kunnen ze dan ongeveer uitrekken, weten jullie dat ?
de polo laarzen die ik heb gepast ( Derby's) kunnen de laatste 15 cm niet dicht vanwege mijn kuitvorm, maar dat is echt best wel een stukje.