Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:48

Wat een gezeur!!
Weg mooie laarzen!! welk merk waren ze??
en hoe oud??
K vind dit echt belachelijk!!

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 14:23

Het zijn laarzen van het merk Derby en ze zijn 2½ jaar oud, snik

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:24

echt zonde!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:04

ik heb mijn beide paar laarzen ook naar de schoenmaker gebracht. Een paar vermeld dat ze een mm of 3/4 wijder mochten, en de andere mochten absoluut niet wijder. Kreeg ze snel terug, betaalde 45,- per paar en het ziet er super uit. Hij heeft ze wel aan de binnen/voorkant van de laars gemaakt, omdat hij niet wilde klooien aan de achterkant.
Jammer zeg dat jou schoenmaker precies zo'n prutser was,

IloveJaimy

Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Waalwijk

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:38

Zo dat is echt zonde!
Jammer van je laarzen

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:47

sjonge ik zou er echt werk van maken...het is gewoon zo dat hij je laarzen verpest heeft en jij als consument heb recht op vergoeding !
ben je toevallig niet rechtsbijstand verzekerd ? ik zou het hier zeer zeker niet bij laten zitten.... jammer dat de schoenmaker ze nu al gaat maken...je had ind eerst even fotos moeten laten maken of misschien kan je vragen of hij voor je wil getuigen ?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:55

Er zijn wel laarzen die in de achterkant zitten waar normaal dat dikke stuk zit. Ik heb ze ook van Rectiligne. Maar dat zijn dan laarzen die standaard die rits hebben. Dat dikke stuk halen ze er nooit uit dacht ik. Je hebt dan kans dat je hele laars inzakt.
Als je dan graag laarzen wil met rits kun je beter een paar kopen die dus standaard een rits hebben. Ik heb ze ook wel es aan de voorkant van een laars gezien.

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:06

De schoenmaker waar ik ze nu naar toe heb gebracht die zal proberen om het zo net mogelijk te maken, ik kan ze donderdag ophalen, zal dan in ieder geval wel een foto maken, dan kunnen jullie het resultaat zien. Ik wil zowiezo ook gaan kijken bij Huet in Bunnik, heb daar hele mooie laarzen gezien (eigen merk) en die wil ik dan toch alleen voor wedstrijden gebruiken, dan gebruik ik de lelijke voor de training.

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:19

foto!!!!

Ik wil zowiezo ook gaan kijken bij Huet in Bunnik, heb daar hele mooie laarzen gezien (eigen merk) en die wil ik dan toch alleen voor wedstrijden gebruiken, dan gebruik ik de lelijke voor de training.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:23

Die van mij zijn ook verkloot door de schoenmaker Boos! Ik had hem gevraagd om ze netjes in te snijden en was ervan verzekerd dat hij het kon etc. Haal ik ze op, Helemaal geen boog meer enzo.. pff

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:29

sharoontje: wat heb je er toen aan gedaan??

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:32

Niks, er viel niks meer aan te toen..

Jett_
Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:32

Ik heb precies hetzeflde gehad en baal er nu nog steeds van! Ik ben ook terug gegaan en heb mijn verhaal gedaan, maar ze konden het niet meer veranderen zeiden ze!! Het waren petries van toen 3 jaar oud!! Hoop voor je dat ze er bij jou nog wat aan kunnen doen!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:42

Daf, mijn zadelmaker heeft ook ritsen in mijn laarzen gezet (overigens wel midden achter; er zit geen balein meer in), maar over de rits heeft hij een strook leer gezet, met aan de binnenkant klittenband, en naast de rits een strookje klittenband. Die smalle 'flap' valt dus over de rits. Misschien is dat een idee voor jouw laarzen? Dan zie je van het scheve niks meer en zijn ze waarschijnlijk nog netjes genoeg voor wedstrijden!!! Foto komt er aan....

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:48

Fabienne: wat een goede tip, ben erg benieuwd naar de foto, zou idd ook een goede optie voor mij zijn. De schoenmaker gaat er alleen nog een extra stuk leer tussen zetten (vraag mij niet hoe of wat), omdat de vorige schoenmaker er teveel tussenuit heeft gehaald en ze nu dus te klein zijn. Nav jouw tip zal ik in ieder geval nog even bij hem langsgaan

Thanx Lachen

Zam

Berichten: 619
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Eerbeek

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:01

Ik heb mijn petrie's in zutphen laten doen bij een schoenmaker. Hij heeft eerst mijn kuiten opgemeten en vervolgens gekeken wat er tussen uit moest. De rits zit aan de achterkant/buitenkant. En super netjes !!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:06

Ok hier de foto, hopelijk is ie duidelijk genoeg! Print hem ff uit voor je schoenmaker Haha!

Afbeelding

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:55

Super Thanx Lachen ziet er trouwens erg netjes uit. Probleem bij mij zou wel kunnen zijn dat de rits niet aan de achterkant zit, maar aan de buitenkant, iets meer dan een ½ cm van het verdikte stuk af......

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:11

Daf schreef:
Super Thanx Lachen ziet er trouwens erg netjes uit. Probleem bij mij zou wel kunnen zijn dat de rits niet aan de achterkant zit, maar aan de buitenkant, iets meer dan een ½ cm van het verdikte stuk af......


Volgens mij hoeft dat niets uit te maken......

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:12

hallo TS, wat onwijs balen voor je, zeg.
ik hoop voor jou dat je ze nu naar die schoenmaker in Putten tegenover de Scapino hebt gebracht. die is heel goed met laarzen. mijn dure laarzen waren te hoog opgemeten, en zakten niet in. ik steeds rauwe, blauwe knieholtes. de aardige, kundige schoenmaker heeft ze echt supernetjes een stukje ingekort. ziet er echt heel netjes uit!
wens je succes en beterschap. die smalle leren flap is wel mooi; misschien kan hij dat maken??

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:34

Nou opzich heeft die schoenmaker wel gelijk gehad hoor...
Als ze een rits in je laarzen moeten zetten doen ze dat vaak net iets naast de achterkant anders gaat idd de vorm van je laars verloren..

Ik heb ook een rits in m'n laarzen laten zetten en dit kon ook niet precies aan de achterkant maar er iets naast..
Bij mij is het wel mooi geworden en me laarzen passen ook weer..
Fototjes..
Afbeelding

Afbeelding
Zie ook een stuk ernaast..
Maar een rits precies erachter wordt alleen mooi als je ze ze koopt en wordt gwoon minder mooi als je het laat zetten..

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:43

het kan ook achteraf; ik had bij mijn oude laarzen de rits op de plek van de balein laten zetten. dat was echt heel keurig gedaan, maar reken dan wel op extra inzakken van de laarzen omdat ze de stevigheid missen. heb er geen foto's van, maar het zag er uit alsof het altijd zo gehoord had.
nu heb ik laarzen met rits net zoals hierboven. dan zakken ze dus minder in (bij mij zelf te weinig, zie boven).

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:09

Lekker balen zeg. Ik ben echt superblij met mijn schoenmaker, nog nooit geen gezeur gehad en ook een eerlijke prijs. Ik koester die man maar. En zijn leerlingen worden ook steeds beter moet ik zeggen, die hebben pas een stukje leer over de balein heen gezet. NIet zo netjes als hij het zelf doet, maar op zich wel o.k. Ik hoefde er dan ook maar 1 euro voor te betalen. Succes iig met je laarzen en hopen dat ze nu een beetje opknappen.

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 11:59

Hoi dierfysio: ik heb ze idd naar die schoenmaker in Puttengebracht. Ben blij om er iets positiefs over te horen. zodra ik ze donderdag heb opgehaald zal ik een foto maken en deze plaatsen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Leren rijlaarzen verpest door de schoenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:11

Hihi ik snap nu trouwens ook waarom ik 80 euro moest betalen terwijl een ander 40 of 45 betaalt Nagelbijten / Gniffelen