Bodyprotector???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 23:23

Hallo,

Ik zal graag jullie mening willen horen over een bodyprotector. Mijn 3-jarige komt nu in de test-fase, en nu zit ik er zwaar over na te denkne om een bodyprotector aan te schaffen. Alleen is het nogal een invenstring, aan de ene kant gaat het natuurlijk wel om je veiligheid, aan de andere kant in hoeverre beschremt het je lichaam??

ZIt je nog wel lekker op een dresuurzadel met zo`, protector? Welk merk raden jullie aan? Is er nog verschil in dikte?

Nouja graag zou ik van jullie willen horen waarom je juist wel of juist geen bodtprotector draagt. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 01:22

[HAR] > [RUI]

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:48

hey
moet je de bp wel passen in de winkel wanneer je op een zadel gaat zitten. Ik heb er zelf ook een, maar doe die eigenlijk nooit aan. Had die vroeger gekocht voor bij het springen, maar in een dressuurzadel met diepe zit, gaat dat achteraan tegen de zitting komen denk ik.
Wel vind ik het een goed idee om een bp aan te schaffen voor bvb het inrijden van jonge paarden. Hoeveel het juist beschermt, weet ik niet. Maar het zal wel beschermen, aangezien het verplicht is in de cross.
xxx

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 11:17

Ja dat is ook iets waar ik bang voor ben dat hij tegen de achterkant van mijn zadel aankomt...

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:35

Ik heb een BP en een Ainsley dressuurzadel dus met een redelijk hoge achterkant, maar ik ondervind er geen hinder van Vork

Ik voel em niet zitten als ik ermee rijdt, behalve dat het behoorlijk warm is Bloos

In welke mate het beschermd zou ik niet weten, aangezien ik er 2 keer met en 2keer zonder BP ben afgevallen. Ik denk wel dat het een grote klap opvangt, maar je zult nooit weten in hoeverre neem ik aan Knipoog

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 11:46

Ah ik heb ook een Ainsley, dus dat moet wel kunnen mits je de juiste maat bp hebt.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:15

Ik rij zonder, ik vind die dingen onzin. Ik ben echt al tig keer van het paard gevallen, en goed hard ook, en nooit wat gehad... Kijk, als je een paard hebt wat nog wel eens rare dingen uithaalt is het wel handig, maar verder.. Een paar jaar geleden moesten we nog zonder doen. Maar het is natuurlijk maar net waar jij je goed bij voelt..

tisje
Berichten: 943
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:03

ik rij zonder, omdat ik mn paardje vertrouw en ze nog nooit gek gedaan heeft (ze is nu 3 en een half jaar)
als ik jou was, zou ik er eerst een lenen van iemand. om te kijken of je het wat vindt... en als je paardje echt gevaarlijk gaat doen, dan vind ik geld even niet belangrijk

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 01:13

Bedankt voor de reacties, ik heb toch besloten om een BP aan te schaffen. En ik moet zeggen dat ik me er een stuk veiliger mee voel Lachen

trippertjuhh

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: soms Dordrecht maar meestal den bommel :P

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 01:27

mij lijkt het idd ook veiliger..
is bv. net zoals op sommige bouwen met een veiligheidshelm. niet verplicht. maar tog net iets veiliger voor als je iets op je kop krijgt.. denk dat et hetzelfde is met een bp.. als je valt houd het tog de val wat tegen

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 01:35

Ja inderdaad, en het is ook nietzo dat het je hele lichaam beschermt. Maar het vangt wel de grootste klap op, en het is ook maar net hoe je jezelf erbij voelt. Ik me voel me in elk geval een stuk veiliger, en daarom ook zekerder. Het is toch wel je rug die beschermt wordt, en je longen en staartbotje. En dat geeft wel een prettig gevoel moet ik zeggen Haha! Eigenlijk zouden ze een BP voor je hele lichaam moeten hebben Tong uitsteken

trippertjuhh

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: soms Dordrecht maar meestal den bommel :P

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 01:45

maarjah zit je denk ik moeilijk op het paard Tong uitsteken .. maarjah miss idee voor beste idee van nederland voor volgend jaar Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:12

Ik heb een bodyprotector en rijd daar erg graag mee.
Ik heb vele fysiotherapie behandelingen gehad voor mijn rug, nek en schouders en 2 operaties aan mijn schouders. Het gaat op het moment erg goed en dat wil ik graag zo houden! Onder het rijden heb ik absoluut geen last van de bodyprotector.
Het merk dat ik heb is Air-o-wear.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:36

Ik heb net als jij een 3 jarige. Hij is erg rillerig en verder onwijs gemotiveerd en voorwaards, dapper en braaf (maar daar wordt je nonchalant van en naief Haha! Pling Cool . In het begin moest hij erg wennen aan het opstap moment (het moment dat ik mijn been over hem heen sloeg) dat hij zijn balans even verloor of moest bijstellen. Zo is hij er op een winderige dag toen vandoor geschoten, ik zat net (of eigenlijk net nog niet!) en na een bocht links en rechts en wat bokkesprongen lag ik er af. Lekker gevallen natuurlijk en al nagedacht over een bodyprotector. Verder met rijden na het extra oefenen van het op en afstappen en een time out ivm kleine vakantie. Lekker rijden, stappen en draven, hij deed het geweldig en ik draafde op een dag erg volwassen dus met druk en veel zit weg (zonder na te denken alsof het mijn oude volwassen paard was, omdat hij ZO goed voelde). Woops, de druk en de verrassing was te groot, galop vooruit en veel bokken (had ik mijn bokriem die dag niet om) en hij raakte echt in paniek bleef bokken en in onbalans, dus in een hoekje er zelf af gedoken. En toen had ik al een bodyprotector THUIS liggen. Maar dat helpt dan niet echt hoor tegen de pijn in je rug etc. Die val was niet zo lekker want ik draaide in terwijl ik viel.
Een aantal weken later zat mijn rechterteugel onder de beugelriem die ik rond zijn nek heb. Zonder te stoppen met rijden wilde ik dat even losschudden. Niet zo smart, hij schrok zich een ongeluk, dus na wat kleine rondjes bokken en gallop, kwam hij terug, hé prima en nam nog een extra bochtje en toen lag ik weeeeer. Maar nu had ik mijn bodyprotector wel om. WAT EEN VERSCHIL, gewoon geen last van mijn rug gehad, helemaal niet. Het maakte echt zo verschrikkelijk veel verschil!!! En je voelt je veel beter en zekerder met een bodyprotector om. Ik heb hem via de Paardendrogist, kon 2 maten bestellen en de goede houden en de foute terugsturen. Was ook niet zo duur en zit perfect, lekker licht maar toch zacht en beschermend, heb er geen last van in mijn Hulsebos dressuurzadel. Ik ben er happy mee in ieder geval!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:53

hey
wanneer dragen jullie eigenlijk je bodeyprotector? Altijd, alleen bij springen en / of wandelingen?
Ikzelf heb er wel een, maar eigenlijk doe ik die nooit aan Bloos
xxx

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:59

Ik draag hem zoals gezegd met het aanrijden van mijn jonge paard en denk dat ik hem bij hem ook op buitenritten wel een tijdje zal aanhouden, voor de veiligheid.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:49

Ik ben ook van plan er een aan te schaffen, een 3 jarige kan toch af en toe raar uit de hoek komen en dan heb ik graag zo'n ding om. En we hebben een hele lieve kwpn'er die gaat steigeren als die alleen moet buitenrijden. Of bijvoorbeeld midden op de weg gaat staan, achteruit de sloot in loopt. Daarvoor wil ik wel zo'n ding, voel me met toch iets veiliger. al ben ik niet bang. Ben een keer met paard en al omgevallen op de straat stenen, baalde dat ik niet zo'n ding om had zeg!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:52

Ik heb er zelf laatst ook een aangeschaft.
Voor crossen was die en met springen heb ik 'em ook soms om. Lachen

Ik moest in de winkel alles laten meten enzo en toen zochten ze een maar voor me uit.

Ik weet alleen dat level 3 (paarse kaarje?) het hoogste (beste) level is. Ja
Aan die andere levels heb je volgensmij weinig.

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:27

Ik heb em van mijn ouders gekregen, omdat ik een 3jarige heb gekregen. Niet dat hij gevaarlijk is ofzo, maar gewoon voor de extra veiligheid. Aangezien het een jong paard blijft en altijd kan schrikken.

Op mijn 5jarige Fries draag ik em echter nooit Bloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:48

Imperial Riding, €110,- zit superfijn voor mij(lang&slank) en heb hem gekregen ivm 3 jarige Lachen
vind t niet eens vervelend om mee te rijden!!
ook level 3 trouwens, maar dat waren ze allemaal die ik in de winkels heb gezien Lachen

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:42

Bdankt allemaal voor de reacties, heb inmiddels een bp aangeschaft en het bevalt mij super. Heb hem nog niet echt hoeven uitproberen gelukkig Clown Maar voel mij een stuk veiliger.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:38

Heel verstandig Lachen
Heb er zelf ook 1, rijdt er nu niet mee.
Maar als ik volgend jaar met m'n paard begin zeker wel!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:44

Foryourneeds schreef:
hey
wanneer dragen jullie eigenlijk je bodeyprotector? Altijd, alleen bij springen en / of wandelingen?
Ikzelf heb er wel een, maar eigenlijk doe ik die nooit aan Bloos
xxx



Ik heb hem vrijwel altijd aan Lachen Behalve op mijn pony, dan niet altijd.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:51

merk maakt niet zo uit, het belangrijkste is dat je één koopt met Bèta level 3 !! dat zijn de stevigste en de veiligste !!

(je hebt Bèta levels 1 t.e.m. 3, en 1 beschermt niet zo veel, en een 3 heel goed)

Een bodyprotector mag je NOOIT in de weg zitten tijdens het rijden...daarom is het goed passen in de winkel (liefst met een vakkundig adviseur/verkoper erbij die je wat kan helpen en tips geven...)
het is idd een heuse investering, maar wat kost nou meer dan je eigen veiligheid?? Knipoog

ik ben het gaan dragen bij mijn pony die nogal vaak kort op de sprong alles dicht kieperde Vork dus ik heb vaak op, onder en tussen de oxertjes en balkjes gelegen Cool Clown
Mijn zusje draagtem altijd. ik dus niet meer echt. want ik ben van mening, dat een bodyprotector goed is voor wanneer je op iets valt (balk ofzo), maar niet voor als je echt op de grond valt, want dan val je sneller plat op je rug (je kunt niet echt goed doorrollen met zo'n ding) en ik heb al problemen met mijn rug dusja...

Maar moest ik terug een stopper rijden, dan haal ik dat ding met alle plezier uit de kast Vork ook op cross-parcours natuurlijk... Knipoog

Succes met je keuze en eventuele aanschaf !!

liseke
Berichten: 564
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Kontich, België

Re: Bodyprotector???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:51

ik heb een tijdje een bodyprotector geleend van iemand, wat ik er zo fijn aan vond is dat je gewoon al het gevoel hebt dat je veiliger bent.
ik ben er ook over aan het nadenken om er eentje te kopen omdat ik mijn 4 - jarige moet inrijden.