Aller Warmste Winterkleren?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:56

hooj,,
Weten jullie misschien wat de aller warmste winterkleren zijn bijv;
(rij)Jas,
(rij)broek,
(rij)laarzen
(sokken?)
(rij)handschoenen
trui/shirt
de winter komt er weer aan dus Lachen, heb het vorig jaar erg koud gehad dus nu geen zin om het weer erg koud te hebben, nu zijn we voorbereid Cool Bloos
alvast bedankt Knipoog

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:00

Plastic over je voet en dan de sok er nog over heb ik gehoord.

Melia
Berichten: 9850
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:03

Mijn lijstje;
(Rij)jas: Ik heb een rijjas van Harry Hall, er zit binnen in nog een fleece vest die je eraf kunt ritsen. Hij was waterdicht maar na het wassen dus niet meer. En meestal doe ik daar nog een paar dikke truien onder, soms nog een bodywarmer, als het echt koud is.
(Rij)broek: meestal doe ik een panty aan (pyjamabroek kan ook) en daarover m'n gewone rijbroek waar ik in de zomer ook mee rij Clown Moet hier eigenlijk nog wel iets anders op verzinnen, heb het af en toe nog wel koud hiermee.
(Rij)laarzen: Ik heb speciale 'snowboots' waar je mee kunt rijden Clown Eigenlijk nooit geen koude tenen in gehad.
Sokken: meestal doe ik eerst een badstof sok aan, daarover een paardrijsok en daarover nog een extra lange sok wat speciaal de warmte vast houd (kun je op de markt kopen, niet speciaal voor paardrijden).
Trui/shirt: Gewoon een paar dikke truien over elkaar, of een bodywarmer of een t-shirt met een trui, ligt er maar aan hoe koud het is Knipoog

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:40

Thermoshirt is erg prettig.
Verder is het belangrijk om gebruik te maken van meerdere (dunne) kleding lagen. Door het lucht wat er tussen zit blijf je veel beter warm.
Voor de benen is het soms fijn om er tot je gaat rijden een joggingbroek overheen te doen, dan worden je been spieren niet zo koud.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:27

(rij)Jas,: Gewoon me eigen winterjas, ik heb het zelf nog nooit koud gehad als ik gewoon de winterjas aantrek die ik ook aan heb naar school Bloos haha moet echt een voor paardrijden hebben mja.
(rij)broek,: Gewoon dezelfde als ik het hele jaar gebruik, heb er 3 waarvan 1 heel warm is (pikeur - dikke broek) wordt alleen te klein Verdrietig Verder heb ik dan nog een echt dunne broek. *houdt wel de warmte vast Verward* En een tussenbroek Haha! Ik doe er dan soms een mayo onder Tong uitsteken
(rij)laarzen: Gewoon die ik het hele jaar draag met 2 sokken.
(sokken?) : 2 dikke sokken Haha!
(rij)handschoenen : Niet, of gewoon lekker warme normale handschoenen. Of gewoon me rij-handschoentjes.
trui/shirt: Uh, t-shirt - trui - jas. Knipoog En dan gewoon een lekker warme jas.

Voor op de kar zal ik geen laarzen doen, iig schoenen! Lekker warme schoenen Lachen Knipoog

Groetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:37

Laagjes helpt het beste...en voor de rest thermo-ondergoed, dat voert de transpiratie naar buiten af, en dan wordt je ondergoed niet nat, dus jezelf niet zo koud.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:40

Legerkisten aan je voeten. Die koop je voor weinig bij de dumpzaak. Moet je wel de echte hebben. Ik heb ze sinds vorige herfst en heb ze de hele winter gedragen, geen koude voeten gehad (en dat terwijl ik die heel snel heb)!

Verder kan ik je de lange chaps van Kitt aanraden, die heb je vast wel eens bij mij gezien: http://www.bluebalance.nl/index.php?id=11
(klik even op het kleine plaatje in de sneeuw - herken je ruiter & paard? Knipoog )

Je benen blijven er heerlijk warm in, ook bij vriesweer of tijdens een regenbui.

Verder rijd ik in de winter met een donsjack of met meerdere laagjes fleecetruien en -vesten over elkaar. En ik heb rijhandschoenen van dubbellaags fleece (Horka) waar de wind ook niet doorheen kan.

Ik ben opper-ijsmuts, heb het bij temperaturen onder de 5 graden standaard koud en alles gaat dan pijn doen, maar met de bovenstaande kledingstukken kom ik al een heel eind in de goede richting. Ja

Melia
Berichten: 9850
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:18

die blauwe (met zwart) bedoel je Karin?
Zo'n soort broek/chap wat je over je paardrijbroek moet doen?
Volgens mij weet ik wel welke je bedoeld Ja, ze zijn alleen een beetje duur, nog even sparen Haha!.

Ik heb alleen nog geen goede en vooral wárme (rij)handschoenen gevonden, heb altijd nog koude handen.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:45

je hebt van die hotpacs die je doormiddel van het knikken van een stukkie metaal kan activeren. als je nou vlak voor je gaat rijden even je handen daar aan warmd dan heb je daar al veel profijt van. Verder kan je zo af en toe je armen rondslingeren. Probleem is namelijk dat als je dikke handschoenen aandoet je minder gevoel hebt. beste kan je goede leren handschoenen kopen. Die blijven uiteindelijk het warmst.
Wat sokken betreft:
Doe niet teveel sokken over elkaar aan. dat knelt af. je kan het beste leren schoenen/laarzen aandoen met een thermosok met eventueel daarover nog een sokje.
Feit blijft dat als het eenmaal koud is je het vaak niet meer warm krijgt. je moet er dus voor zorgen dat je al warm je kleren in gaat en blijft bewegen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:49

Ik heb mijn handschoenen gekocht bij LC Horseware in Holten: http://www.lc-horseware.nl/ - daar stond vorige winter een bak met handschoenen waaronder ook een aantal van die dubbellaags fleecedingen van Horka. Kan best zijn dat ze die nu nog hebben. Ja

Die chaps zijn iets van 60 euro. Ik heb ze twee jaar geleden als verjaardagscadeautje gekregen en ik heb er al een hoop plezier van gehad. Een goede aankoop, idd waard om voor te sparen! Ja

Mango_Jarig

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:56

(rij)Jas: Ik heb een winterjas van een merk dat ik niet ken. Nagelbijten / Gniffelen Maar is wel lekker warm.
(rij)broek: Een HH broek, is niet een speciale winterbroek. Draag hem ook in de zomer, maar hij is dikker dan m'n andere rijbroeken.
(rij)laarzen: Heb ik niet meer, maar als ik laarzen aantrok dan deed ik altijd plasticzakjes over mijn voeten heen. Werkt echt. Ja Ik heb nu rijschoenen & chaps, veel warmer. Lachen
(sokken?): Stapp Horse sokken.
(rij)handschoenen: Gewone simpele welkoop handschoentjes. Af en toe heb ik wel koud handen, maar dan trek ik der gewoon nog zo'n setje handschoenen overheen. Nagelbijten / Gniffelen
trui/shirt: Gewoon een shirt met langen mouwen, als het erg koud is ook nog een vestje.

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:31

oke bedankt voor de tips Vingers aflikken, wordt binnenkort weer inkopen doen Lachen

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:03

als sokken kan je ook geitenwollensokken aandoen! die zijn super lekker warm.. ze zijn niet mooi maar ik (ik heb altijd koude voeten in de winter!) hou er hele lekker warme voeten in..

Jozaa

Berichten: 192
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:26

Fleece-trui helpt. Plastic zakje over je voeten inderdaad ook. En veel lágen aan, liever 4 dunne shirtjes dan 1 dikke trui!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:57

ben ook zo'n koukleum Knipoog mijn outfit:

jas: mountain horse
broek: m'n gewone pikeurbroek met daaronder helly hensen thermo-lange onderbroek (niet hip, wel lekker warm Tong uitsteken)
trui: kolletje van ANKY of PK (thermostofje) met daaroverheen een thermo-trui (ANKY) en daaroverheen een fleecevest
handschoenen: Harry's Horse water-/winddichte fleece met langere manchet tegen tochten
laarzen: nu nog ariat schoenen/chaps, maar ik ga sparen voor de mountain horse Rimfrost riders; schijnen super te zijn.
sokken: stapps ruitersokken
en tenslotte: ik sla de flappen van de uitrijdeken van mijn paard over mijn eigen dijen heen. Haha!

en nu maar hopen dat we lekekr warm blijven met z'n allen :J

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:00

Ehm, ik heb 't ook vaak koud en je wil niet weten wat ik allemaal aanheb!

Op de allerkoudste dagen had ik dit aan: te beginnen met een soort van thermoshirtje, daarover nog een t-shirtje of een koltruitje, daarover nog een shirt met lange mouwen, daarover nog een dik fleecejasje en daarover nog mijn gewone jas (en ooit ook nog een sjaal en een muts Bloos ) Bewegen kon ik amper nog, maar ik had 't in elk geval warm. Met rijden telkens een laagje uittrekken en daarna snel weer alle laagjes aan. Bedenk me net dat ik tijdens strenge winters waarschijnlijk geen bodyprotector meer nodig heb Haha!
Rijbroek heb ik een dikkere stof van Cavallo. Sokken heb ik normaalgesproken stapphorse (of imitatie daarvan van de boerenbond), maar ik heb vorig jaar ook een speciaal duur soort thermosok geprobeerd. Die waren toch wel errug lekker! Onder de rijbroek trek ik soms nog een soort van lange onderbroek. Moet alleen eens iets zoeken tot op de knie, anders passen mijn laarzen niet meer zo goed!

Ik moet wel nog winter-stalschoenen kopen, ik had voor de zomer ariat springbuck schoenen gekocht (dat rijdt ook lekker met die ventilatie). Voor de winter is dat niks, als je al geen natte voeten krijgt verkleum je wel. Maar dat worden denk ik gewoon een stel goed gevoerde werkschoenen.

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:23

yaa laagjes, k heb altijd een dikke rijbroek aan, met meestal een frokje (hmm dat is een wollen gebreide borstrok) en daarover heen een tshirt en dan een trui en dan m'n wax jas. soms heb ik daaronder nog een trainingsjackje aan als het echt koud is.

sokken doe ik skisokken aan, 1 paar. met 2 paar sokken knelt op de 1 of andere manier het onderste paar sokken m'n arme teentjes af en dan ben ik meer bezig met sokken goed doen dan met m'n paardje... o en handschoenen natuurlijk... k heb vorige winterperiode ook een hoofdband onder m'n cap opgehad... maar dat is meer omdat k 22 oorbellen heb en die moeten eigenlijk uit omdat de kans op oorbevriezing dan groter is omdat het metaal zo snel afkoeld, maar dat is denk ook wel een goede tip als je niet zoveel oorbellen hebt.. tis lekker warm, ook in je nek dan!

SabM
Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-07-06

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:32

Ik gebruik tegen mijn ijsvoeten de wandelsokken van de Hema (lijkt soort wollig iets) die zijn heerlijk warm en in combi met de thermorijlaarzen (BR) blijven mijn voetjes lang warm. Tevens zijn de sokkies naadloos Lachen

Als rij-jas heb ik een Brunotti snowboard jas, die zijn wind en water dicht en kunnen extreme kou tegenhouden zonder dat je bewegingsvrijheid wordt belemmert met een heerlijke voering. Dit in combi met een Protest snowboard trui (lijkt erg dun spul maar is super warm *LOL* ) en een hempje eronder... HEERLIJK.. Geen centje kou pijn Haha! Haha!
Ik ben echt moeilijk met warm te blijven maar dit werkt echt super!!!!

Handschoenen ben ik nog niet achter... gebruik die elastische t.o.h. maar krijg uiteindelijk ook koude vingers......

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:22

(rij)Jas,
anky is lekker warm, samen met kentucky, mh, cavallo.
(rij)broek,
absoluut de water en winddichte termo rijbroek van kentucky wel duur maar ontzettend fijn!
(rij)laarzen
de ariat gracemare, door de goretex lekker warm.
(sokken?)
mh sokken en cavallo sokken.
(rij)handschoenen
ik vind de roekl met fleece aan de binnezijde heel fijn de light & grip fleece en voor als het regent de roecl clarino neopreen.
trui/shirt
kolletjes van anky zijn de allerfijnste slijten niks en heerlijk warm maar ademen ook goed.
truien en vesten gaat mijn voorkeur uit naar fleece of softgel van anku, kentucky.
katoen vind ik niet warm genoeg.

en ik ben voor de aller koudste dagen erg voor thermo ondergoed en dan met name de thermo onderbroek tegen koude bovenbenen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:32

Ik zweer bij mijn thermo ondergoed! Ik heb een lange onderbroek en een hemd met lange mouwen. Als het echt koud is, zit dat heerlijk!

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:35

Ik heb ook thermolaarzen of chaps, rijlaarzen vind ik in de winter niet zo fijn ..

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:36

Voor handschoenen heb ik roeckl l&g winter, speciaal voor de winter Haha!
En kolletjes zijn ook altijd heerlijk warm,

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:42

En niet al binnen je jas aanhebben, maar pas vlak voordat je naar buiten gaat. Als je met je dikke kleren binnen zit en het daarmee niet warm, niet koud hebt, heb je wat nog warmers nodig als je naar buiten gaat..

hvjmerlin

Berichten: 400
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:53

(rij)Jas,
dikke groene lange jas geen idee welk merk het is in boekelo gekocht bij military paar jaar geleden
(rij)broek,
rib broek van eurostar, wil nog wel een warmere hebben voor de winter
(rij)laarzen
heb nog rubberen laarzen met voering maar rij nu nog gewoon lekker met chaps
(sokken?)
euh gewone warme sokken
(rij)handschoenen
heb nog dunne liggen ook dus dikkere kopen voor de strenge winter:D
trui/shirt
gewoon fleece trui Haha!

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Aller Warmste Winterkleren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:11

als het echt heel koud is...thermo "onderboek" thermo shirt met lange mouwen en thermo sokken. Een gewone rijbroek van eurostar/harryhorse. Een shirtje met lange mouwen en een vest en daarover heen een jas van het merk Verward Gewone rij handschoenen. En mijn leren laarzen.