Wanneer een nieuwe cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mr3nt

Berichten: 132
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Echt

Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 22:04

Ik vraag me af he.. Wanneer moet je eigenlijk precies een nieuwe cap aanschaffen als je een paar keer gevallen bent ofzo? want echt kapot gaan doen ze niet ( als je er goed mee om gaat )

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:06

Als je op je hoofd gevallen bent geloof ik want dan kan de binnenkant stuk zijn Rolleyes

12Wendy12
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-08-06

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:22

Heey

je ziet vanzelf wel wanneer je cap versleten is (zowel binnen als buitenkant) en dan is het tijd voor een nieuwe!! Tong uitsteken

nouwww de groetjes!!!

Wendy

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:48

Ja, ze zeggen als je gevallen bent.. Maar dat zei een dure grap zijn als je vaak valt ... Nagelbijten / Gniffelen

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:59

Het lijkt mij stug als je iedere keer valt. Dat net de cap stuk maakt. Ik heb nu een nieuwe cap, die andere was versleten Ja

Anoniem

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:00

Miemserik schreef:
Als je op je hoofd gevallen bent geloof ik want dan kan de binnenkant stuk zijn Rolleyes


Idd. Zo heb ik al 4 caps versleten.. me moeder koopt altijd een nieuwe als ik op me hoofd ben gevallen, tja zo blijft ze caps kopen Nagelbijten / Gniffelen

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:20

Anoniem schreef:

Idd. Zo heb ik al 4 caps versleten.. me moeder koopt altijd een nieuwe als ik op me hoofd ben gevallen, tja zo blijft ze caps kopen Nagelbijten / Gniffelen


Kost wat, maar het is wel veiliger. Ja

Ik ben de laatste paar jaren niet gevallen. *klopt af* Maar ik koop na ongeveer 3/4 jaar wel een nieuwe cap.

En idd, je kan aan de buitenkant niet zien of de cap van de binnenkant nog heel is.. En een cap die stuk is beschermt niet. Geloof me, ik weet er alles van. Vroeger op de manege met de oude cap van m'n moeder gereden. 1 keer gevallen op m'n hoofd, niet eens heel hard, maar had wel een hersenschudding toen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:50

Inderdaad word aangeraden om na elke val een nieuwe cap te kopen. Dit omdat bij een val de cap zou kunnen breken (En dat is ook de bedoeling, dit vangt de klap voor je hoofd op).
Wanneer de cap van binnen al is gebroken (hoef je niet eens aan de buitekant te kunnen zien) berschermd het je hoofd niet meer bij een volgende klap.

Zou inderdaad een dure grap worden als je bij elke val een nieuwe aan zou schaffen. Als je zeker weet dat je niet op je hoofd gevallen bent, en je cap dus nog heel is.... wie belemmert je om de cap gewoon nog te gebruiken?
Het is maar net hoe je met je eigen veiligheid om gaat Lachen

Misschien kun je ook met je cap naar een ruitersportzaak, en kunnen ze daar kijken hoe het met je cap gestelt staat na een val? Daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee.

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:30

inderdaad, zoals vele al zeide na iedere keer dat je gevallen bent op je hoofd moet je een andere cap aangezien het niet te zien is of de beschermede schaal(de binnenkant) beschadigt is.
Voor je eigen veiligheid is het dus het beste als je elke keer dat je valt een nieuwe cap haalt.
Er maar voor 1 cap een mogelijkheid om te kijken of de cap nog goed is. Dat is voor de GPA Highlite. Deze wordt naar de fabriek terug gezonzonden en onder speciale appratuur gelegt om te kijken of hij nog goed is.(voor deze dienst moet wel extra betaald worden)
Voor andere GPA caps is dit nog geneens mogelijk.
Dus wil je zeker zijn dat je goed beschermt bent dan is het absoluut zo raadzaam om na een val op je hoofd aan een nieuwe cap te gaan!

Mr3nt

Berichten: 132
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Echt

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 16:09

bedankt allemaal voor jullie tips!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:51

Ik zou zeker een nieuwe cap kopen als ik flink op m'n hoofd val.
Is alleen nog nooit gebeurd Haha!
Ik zet een cap op voor de veiligheid, dus dan wil ik er ook zeker van zijn dat hij veilig is

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:06

ik zet een cap op voor de veiligheid en dus voor de zekerheid je weet maar nooit
ik ben nooit op mijn hoofd gevallen maar als dit gebeurd koop ik tog egt wel een nieuwe cap

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:02

Ik koop een nieuwe zodra
1) ik gevallen ben en mijn hoofd de grond heeft geraakt
2) ik mijn cap een keer (hard) op grond laat vallen
3) hij niet goed meer zit/ouder dan een x aantal jaar is

Misschien een dure oplossing en ook al is een cap niet zaligmakend; ik draag hem voor mijn bescherming en veiligheid, een daarmee wil ik geen enkel risico lopen (wat betreft mijn eigen nalatigheid, dan!)

Marieketje23

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Makkum

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:36

Ja als je gevallen bent op je hoofd moet je je cap altijd nakijken geloof ik..
Maar ik neem meetsla een nieuwe cap naar 2 jaar ofzo Knipoog

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:34

Als ik na iedere val een nieuwe cap moet kopen blijf ik bezig Nagelbijten / Gniffelen (heb een tijd gehad dat ik er iedere dag wel een keer of 3 eraf viel Bloos )

Ik heb toevallig net een nieuwe cap gekocht Haha!

Dat is omdat mijn oude cap al wat ouder is en niet zo lekker meer zit. Ik blijf deze nog wel gebruiken voor de dressuurwedstrijden die ik rijd.

fryskhynders

Berichten: 763
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Achterveld

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:46

toen ik nog een casco cap had zo'n niet gestofeerde (glimmende) kon je er op kloppen en als het dan hol klinkt is hij niet meer goed hij moet overal het zelfde klinken, ik heb ervaring wan tik hebn ook een cap die niet meer goed was. ikk weet nie of dit ook kan met een gestofeerde cap

_Katinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:26

Ik koop eigenlijk alleen een nieuwe cap als de andere versleten is. Ben laatst ook op m'n hoofd gevallen, (naja eerder op m'n gezicht Tong uitsteken) maar ik had m'n cap nog maar enkele weken, dus dan koop ik echt geen nieuwe cap hoor... Toen ik m'n cap de eerste keer op had ben ik trouwens ook met m'n hoofd op de springbalken gevallen Haha! Maar ook dan heb ik geen nieuwe gekocht.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:11

Al siemand dan al zo slim is om een cap te dragen, dan hoop ik wel dat diegene ook zorgt voor een goede. Anders heeft het dragen van een cap weinig nut, dan kun je net zo goed zonder Knipoog

Ben sinds mijn vorige nieuwe cap niet meer gevallen, maar heb toch na een 3 jaar weer eens een nieuwe cap aangeschaft. Toch voor mijn eigen veiligheid en caps hebben nu eenmaal niet eeuwig leven.

Ik denk dat je als je ervan bewust bent dat na een flinke hoofdval een nieuwe moet en anders trouw om een x aantal jaar je een heel eind komt. Elke maand een andere is toch ook wel weer erg prijzig natuurlijk (alhoewel, als je wekelijsk van een paard op je hoofd valt zou het echt geen overbodige luxe zijn) Lachen

_Katinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:17

Volgens mij kunnen die caps echt wel tegen een stootje hoor, dat je niet elke keer een nieuwe moet kopen bij elke val die je maakt.

Jozaa

Berichten: 192
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:29

Dat ligt geloof ik ook aan het merk, wanneer je moet vervangen!
Maar dat kan ook niet kloppen hoor!
Je ziet vanzelf wel wanneer je een cap moet vervangen!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:13

Mijn hoofd is me heel veel waard, dus ik bezuinig niet op een veilige cap.
Ik hoef niet de duurste, maar gewoon een die veilig is en niet zo warm

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6043
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:18

ik rij 8 jaar en ben njou mett mijn 2e cap bezig... de 1e cap was wel zo kapot dat ik de klep omhoog en omlaag kon doen... dus toen een nieuwe aan geschaft...

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:35

Ik heb van mn 6e tot 15e 2 caps versleten. Ik ben nu met de 3e bezig. Clown
(Nouja, nr.2 was ik na een maand kwijtgeraakt op wedstrijd? Nagelbijten / Gniffelen)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:00

ik koop zowiezo om de paar jaar een nieuwe cap, gewoon voor de veiligheid. nu is mijn cap zo'n 3 jaar oud, dus binnenkort is het weer zover en komt er een nieuwe.
heb zolang ik rij 3 caps gehad,gemiddeld 4 jaar per stuk, dus eigenlijk moet deze nog een jaartje,maar ik begin er hoofdpijn van te krijgen omdat de binnenkant begint om te buigen door het op en af doen en dan zit de voering dubbel Clown

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Wanneer een nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 02:07

Als ik ermee val, of als hij oud wordt. Een aantal merken hier geven je de mogelijkheid om voor minder geld een nieuwe cap te krijgen na een val, als je de oude naar ze toe stuurt met een beschrijving van de val. Zo kunnen zij onderzoek doen naar de gevolgen van een val op de cap; het is toch altijd anders dan wanneer je ze met een machine test.