Bandages aanbrengen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 16:02

kan iemand me misschien uitleggen hoe ik het beste bandages aan kan brengen. of weet iemand misschien een site waar dat uitgelegd staat?

Alvast heel erg bedankt!!

daf100

Berichten: 80
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:19

heb gezocht maar kon er niks over vinden, weet het zelf ook niet

Mimoso
Berichten: 293
Geregistreerd: 09-08-05
Woonplaats: Wekerom

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:21

Ik wil dat ook graag weten

xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:10

ben ik gelukkig niet de enige!!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:45

dat kun je echt niet leren uit een boekje of van internet! als je het fout doet, kun je (onbedoeld) je paard veel schade doen.
vraag iemand die het goed kan en vaak doet (je instructeur misschien?) om het voor te doen. dan oefenen, en steeds laten kijken of wat je doet goed is.
maar waarom niet gewoon de makkelijke weg->peesbeschermers heb je ook in alle leuke kleurtjes, en als je de elastiekjes niet te strak doet, kan er weinig mis mee gaan. bovendien worden de benen er minder warm onder dan onder bandages! (te warm betekent schade). waarom wil je bandages? ze voegen niks toe (verhalen over steun geven zijn echt fabeltjes!)
succes!

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:49

Als je bandages wilt gebruiken leer je het het beste als iemand het voordoet, maar ben het erg eens met dierfysio en zou denk ik toch eens goed nadenken over peesbeschermers

xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:05

ja die gebruik ik nu, maar zou graag willen leren hoe ik bandages kan gebruiken. had gehoopt er op internet meer informatie over te kunnen vinden

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:06

abo ik wil het ook graag weten....
Gewoon zeg maar als ik evt ze om wil doen voor de show?!?! Bij een keuring of iets anders?!?

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:01

Ik zou toch iemand op stal zoeken die het je uit kan leggen en kan laten zien

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:30

dierfysio schreef:
dat kun je echt niet leren uit een boekje of van internet! als je het fout doet, kun je (onbedoeld) je paard veel schade doen.
vraag iemand die het goed kan en vaak doet (je instructeur misschien?) om het voor te doen. dan oefenen, en steeds laten kijken of wat je doet goed is.
maar waarom niet gewoon de makkelijke weg->peesbeschermers heb je ook in alle leuke kleurtjes, en als je de elastiekjes niet te strak doet, kan er weinig mis mee gaan. bovendien worden de benen er minder warm onder dan onder bandages! (te warm betekent schade). waarom wil je bandages? ze voegen niks toe (verhalen over steun geven zijn echt fabeltjes!)
succes!


Ik ben het hier helemaal mee eens. Iedereen wil bandageren en iedereen doet het bij mij in de buurt. Ik kan er echt niet tegen. Veel kinderen die kunnen het gewoon niet en die doen het gewoon ik probeer ze vaak tegen te houden maar dat lukt nooit. Het ziet er dan niet uit en volgens mij kunnen ze zo die pesen verdraaien.
iedereen onderschat het volgens mij.
het lijkt me leuk op te leren als ik zeker weet dat die iemand het goed kan. Waarschijnlijk durf ik dan ze nog niet aan te brengen voor feiten.

maaike13

Berichten: 469
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Lunteren

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:33

Je kan het niet leren uit n boekje! je moet het iemand laten voor doen en dan zelf heel vaak proberen en laten controleren. Begin eerst met transport bandages voor je met elastische begint, dat komt nl heel precies.

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Bandages aanbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:09

Probeer het anders eerst eens op het been van een vriend of vriendin. Diegene kan je dan aangeven of het te strak zit of niet. En je kunt oefenen met de lengte van de bandages......... Klinkt misschien als een stomme tip, maar heb wel al vaker mensen zo zien leren.