Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:45

Ik ben dus helemaal weg van de arait schoenen Clown

Maar nu weet ik niet welke het practiesch zijn.
Ik wil ze gewoon voor stal gaan gebruiken en om te rijden.
Wil wel graag een sierlijk schoentje dus niet te grof Pling

Nu zag ik ook dat ze in halve maten gaan hoe zit dat dan met je eigen reguliere maat.
vallen ze juist groter of kleiner?

Dus welke hebben jullie en hoe is de prijs kwaliteit verhouding?

Alvast bedankt Haha!

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:23

Ik heb ook ariat stal/rijschoenen, heb ze gebruikt voor stal en gewoon om te rijden. Ze zitten heerlijk!
De maten zou ik gewoon in de zaak laten bekijken (als je ze niet besteld ). Ze zaten bij mij precies goed.
Ik kan er zo een bergwandeling mee maken Ja

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 15:46

Welk model heb je dan?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:53

jaaah, superschoenen! ik heb al jaaaren hetzelfde paar. hoge, met veters. weet niet hoe die heten, maar dat valt vast na te gaan. ik heb ze in cordovan (roodbruin) met bijpassende chaps. heel chique Clown maar ik bagger er ook me door de modder, en dat kunnen ze prima hebben. gewoon regelmatig poetsen!
kan er de hele dag op lopen zonder ooit zere voeten te krijgen, vind ze dus echt een uitkomst voor als je veel staat en loopt. aanraders! even slikken bij wat ze kosten, maar ik doe dus al een paar jaar met hetzelfde paar...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:58

kheb ariats, t enige wat ik vind isd at mijn zool snel is los gegaan, maar verder super tvrden

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:09

Ik heb geen elegante schoen, maar rij er wel mee en ben inmiddels bezig met mijn tweede paar. Ik heb de Ariat Cascade, degelijk en niet stuk te krijgen, al slijten de verters wel redelijk snel.

Ik heb een halve maat groter dan mijn gewone schoenmaat, maar dat is verder niet storend.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:59

Ik heb die van 100 euro (de elegante versie, weet niet hoe ze heten eigelijk)
Echt super schoenen. Rij ermee, loop er heel veel op en kan er ook nog een flink stuk mee hardlopen.
Aan onderhoud die ik eigelijk niet veel, hooguit de modder er even afspoelen, ze blijven er mooi uitzien.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:10

Volgens mij heb ik deze:
http://www.ariat.com/ImagePreview.aspx? ... _70024.jpg
Het is m'n derde paar alweer. Echt zoooo'n fijne schoenen. Ik loop daar echt de hele dag op.
Alleen rijden doe ik er niet meer mee. Ik ben er een keer mee vanaf gevallen en dat was minder. Ik viel er links af, maar m'n rechter voet bleef in de beugel hangen. En ik kan je zeggen: dat hangt niet lekker Haha!
Maar het profiel is in de tijd wel veranderd, dus misschien dat je voet nu wel makkelijker uit de beugel schiet.

Xanthe

Berichten: 1392
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:49

Lenneke_ schreef:
Ik heb die van 100 euro (de elegante versie, weet niet hoe ze heten eigelijk)
Echt super schoenen. Rij ermee, loop er heel veel op en kan er ook nog een flink stuk mee hardlopen.
Aan onderhoud die ik eigelijk niet veel, hooguit de modder er even afspoelen, ze blijven er mooi uitzien.


Ik ook, vind ze super! Heb ze de laatste tijd zelfs een paar keer aangehad naar mn werk omdat ik zulke blaren kreeg van mn andere schoenen.. Ze zitten heerlijk Lachen

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:10

Ik heb ook de Ariats van 100 euro en ik vind ze geweldig Haha!

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:10

ik heb ook die van 100 euro en vind ze ook geweldig!! Ik doe er alles mee, veel lopen, rijden etc. Zitten heerlijk, ik wil niet anders meer!

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:13

Ik heb dezelfde als vonnie84, die dingen zijn echt super! Ze hebben zelfs de hoosbuien van vrijdag overleefd Clown

monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:30

Ik heb ook die van 100 euro.Ik heb ze nu al weer een jaar en ze zijn nog helemaal gaaf.Ik maak ze denk ik 1 keer per maand schoon en doe er dan schoensmeer op.Ik doe er alles mee.Ik loop er de hele dag op mest de stallen er mee uit en rij er mee.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:57

`gebruik ook die goedkoopste ariats..

wil nooit meer anders..
heb nog tijdje op mountain horse gelopen..
die zaten aardig maar niet zo lekker als ariat..

MikeRick

Berichten: 902
Geregistreerd: 18-04-05

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:05

Ik heb de Ariats Kobalt, volgens mij waren ze 199 euri ze waren erg duur maar ik vindt ze goddelijk lopen en rijden. Voor mij zijn ze dus iedere cent waard.

Regelmatig oppoetsen en ze blijven erg mooi en ik doe er alles mee.

Saroosh_S

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 01:41

heb ze gpast bij een ruitersportzaak hier heel dichtbij, kostten hier 95 geloof ik..
En ik heb maat 38,5/39/39,5. en ze bevallen me heerlijk.
Ga ze ooit wel eens kopen!

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:43

Ik heb ze ook, De High zip heeten ze dacht die van 100 euro met een rits dus!

wat een zallige schoenen zijn het zeg!! Ik heb maat 38,5 dacht ik Nagelbijten / Gniffelen

Ohjah, je moet wel wat aan onderhoud doen, vuil eraf halen en met spul insmeren..
Meisje uit me klas had ze ook maar na een half jaar zitten de gaten erin!

Maar zij heeft er dus ook stallen mee staan mesten, en dat dan ongeveer 10 weken lang bijna iedereen dag.. dat is dus neit echt goed voor het leer! maar dat is bij alles wat van leer is schat ik zo

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:26

Die met die ritsen?
Blijven die naarmate je ze langer draag wel stevig en goed aangesloten aan je voet zitten?
Lijkt mij dat ze uitlopen...
Bij veters heb je dat probleem minder lijkt me omdat je ze zo strak aan kan trekken als je zelf wilt. Lachen

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:06

Ik heb de dure (maar goedkoop gekocht via ebay) versie met veters (ariat cobalt). Ik vind ze echt geweldig, lopen super en geven veel stevigheid bij het rijden (zwikte steeds door mijn enkels bij het lichtrijden, maar met deze schoenen is het helemaal over). Gebruik ze nu zo'n vier maanden en ze houden zich goed.

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:03

Had voor de zomer ariat springbucks, maar voor de winter wordt dat wat anders. In de zomer vond ik 't ook wel eens fijn om zonder laarzen te rijden, dan zijn ze heerlijk. Maar ze bevallen heel goed, met als enige mini nadeeltje dat ik af en toe ruzie met 't ritsje heb, die wil dan een beetje open staan terwijl ik dat niet wil.

daantjuhhh

Berichten: 26885
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:06

mariekie schreef:
Die met die ritsen?
Blijven die naarmate je ze langer draag wel stevig en goed aangesloten aan je voet zitten?
Lijkt mij dat ze uitlopen...
Bij veters heb je dat probleem minder lijkt me omdat je ze zo strak aan kan trekken als je zelf wilt. Lachen

ja en als je veel buitenrijd moet je bedenken dat het hier nog weleens flink nat kan zijn en dus blubber.
En blubber en ritsen zijn een slechte combi.

Ik heb de ariats met veter en ze zitten werkelijk heerlijk!
Wat een fijne schoenen zijn dat.
En ze zien er ook nog shiqeu uit.
Ik heb ze nu een paar maandjes, heb ze elke dag aan.
En zien er nog goed uit!

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:09

Ik heb zwart lederen met veters erin, heb ook die ariat chaps zijn leer van buiten en binnen zit een of ander zacht en glad stofje.. super fijne schoenen heb ze nu zo'n 3,5 jaar alleen stukje zool van mn neus is afgebroken maar volgens zo'n ruitersport zaak kwam dit wel vaker voor bij dat model en kon ik gewoon nieuwe krijgen alleen t probleem was had ze bij Mr. ed gekocht die toen op agterberg stond Tong uitsteken dus had pech mja zitten en rijden super!!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Ervaringen ariat stal/ rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:36

ik heb nu de ariat van 100,- de heritage zip in het zwart met een ritsje.
redelijk fijne schoen.
ik heb voorheen de duurdere gehad van 200,- de devon pro en die zaten me toch echt beter! het voetbed en het leer vond ik veel fijner! helaas.
ik wil nu graag de hanavor paddock proberen deze zit er tussen in en komt op 159,-

wat betreft de maten..... het zijn amerikaanse maten en deze zijn minder nauwkeurig dan de europeese maten zo komt het voor dat maat 38 niet bestaat in deze maten en je dus op een 37 1/2 of 38 1/2 uitkomt de maten usa lopen wel gewoon van 7 naar 7 1/2 naar 8 en zo verder, je moet ze dus gewoon even passen!