paardrijles in de buurt van Nordhorn ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

paardrijles in de buurt van Nordhorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:57

Hallo,

Mijn paard is nu net 1,5 jaar, maar ik wilde toch zo langzaamaan het paardrijden alweer een beetje oppakken.
Wie weet in de buurt van Nordhorn/Osterwald een leuke en gezellige manege waar je paardrijlessen kunt nemen en waar ik dan over 1,5 jaar het op zou kunnen pakken met mn eigen paard ?

Verder wil ik ook graag het koetsiersbewijs halen, dus ook de vraag waar ik dat kan doen.

groetjes

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: paardrijles in de buurt van Nordhorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:53

In Oenkerk kan je je koetsierbewijs halen, ook als je niet zelf de beschikken hebt over een paard, tuig en/of rijtuig.

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Re: paardrijles in de buurt van Nordhorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:00

Euh, ja, ik heb effe gekeken op routenet,....
maar Oenkerk is 156,3 km hier vandaan.
Da´s me ietsje te ver. Doei, doei

groetjes

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: paardrijles in de buurt van Nordhorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:47

Hoi
Er zitten i.i.geval 2 maneges in Nordhorn en ook 2 in Uelsen maar ik weet niet of dat te doen is voor je.De ene is pferdehof Delke ligt direkt aan het bos en daar verzorgen ze ook huifkarritten dus kun je misschien ook wel voor het koetsiersbewijs heen.De andere ligt op een industieterrein,grenst ook aan het bos eigenaar ment ook maar weet niet of je voor je koetsiersbewijs terecht kunt.Emlichheim heeft een rij en menvereniging is mischien ook nog wel wat.groetjes

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: paardrijles in de buurt van Nordhorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:51

Een vriendin van mij woont vlakbij Emlichheim, maar zij heeft haar koetsiersbewijs in Nederland gehaald. Ze gaat met haar paard (of 2 als ze voor het dubbelspan traint) in de trailer naar Nederland.