Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:52

Falona schreef:
MirZam schreef:
Op zich intressant, maar 250 euro is toch alweer erg veel!

Ik ben bang dat je ze toch niet veel goedkoper zal kunnen krijgen, of je moet toevallig een paar tweedehandse tegen komen die jou precies passen, maar die kans is klein.

Nou, heb anders al prijzen van 155, 165, 175 en 195 gevonden.. dus ze zij er wel goedkoper.. alleen de vraag of de kwaliteit vergelijkbaar is.

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:57

Je hebt toch ook die goedkopere types van MH? Ik weet alleen niet of die van leer zijn Lachen

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:19

Weet ook niet dat alles wat ik vraag haalbaar is, maar wil een mooie sjike laars die lang oogt..

Vind de meeste petries erg mooi, maa omdat ik me er verder nooi int verdiept heb weet ik echt welke laarzen er nog meer zijn..

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:37

MirZam schreef:
Nou, heb anders al prijzen van 155, 165, 175 en 195 gevonden.. dus ze zij er wel goedkoper.. alleen de vraag of de kwaliteit vergelijkbaar is.

Waar heb je die gezien dan? Ik ben diverse ruitersport zaken langs geweest op zoek naar een paar passende laarzen en die 250 was echt de goedkoopste die ik tegen gekomen ben Nagelbijten / Gniffelen

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:50


hvjmerlin

Berichten: 400
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:06

ik heb precies hetzelfde probleem. ik heb nog rubbere gewone rijlaarzen maar die zitten te strak rij nu gewoon met chaps droom al lang over mooije leren rijlaarzen Knipoog

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:14

MH heeft diverser modellen. Ik vond zelf de High Rider wat te grof en heb daarom gekozen voor de Sportive Rider. Die is wat eleganter, maar eerlijk is eerlijk het is nog steeds een robuuste laars.
Verder schijnt er nog een model te zijn, geloof dat die met een veter is. Die is nog wat eleganter.
De laarzen die ik heb waren rond €200,- maar mij zijn ze het waard. Sportkleding moet goed zitten en ik hoop er ook wel even mee te doen.
Ik heb zelf overigens ook stevige kuiten en niet zulke grote voeten (maat 38). Ik had overigens wel een maatje groter nodig van MH. Bij maat 38 zat ik met mijn teen tegen de voorkant aan.

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:38

SiCa schreef:
Ik heb ze gekocht bij van Huet in Bunnik en ze zitten als gegoten, meteen vanaf het begin.
Dit zijn de huismerklaarzen en ze hebben me 155 euro gekost, wat ik absoluut niet duur vind...


Daar heb ik mijn laarzen van Petrie laten maken op maat. Zijn huismerken zagen er ook heel degelijk uit, voor niet al te veel geld. Trouwens een heel vriendelijke behulpzame man. Ben vanuit Belgie naar hem gereden, en het was zeker de moeite Lachen

xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Re: Welke leren rijlaarzen zijn geschikt voor brede kuit en klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:22

ik zou toch laarzen op maat laten maken. ik zit met hetzelfde probleem, maar de mountain horse waren er ook niet in mijn maat. droomde ook altijd van mooie leren laarzen en heb dan nu toch petrie anky laarzen op maat laten maken. hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar ja. er zat niets anders op want de rest was er gewoon niet voor mijn kuitmaat. nu heb ik wel iets wat er echt gaaf uitziet!