Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Welshponygek

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 22:36

Het is alweer eventjes terug dat ik nieuwe rijlaarzen heb gekocht. Nu heb ik weer nieuwe, maar ik vraag me af of ze mij wel goed passen. ik heb nu de Aigle Ecuyer kuitbreedte xxl, dat was de enige laars waar ik goed inpaste van alle aigles die ik heb gepast.

Nu het volgende probleem. Met rijden zakt hij bij de hiel best wel af. Hoort dat bij nieuwe laarzen?

Duppie_

Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:46

nee eigenlijk hoort dat er niet bij,mischien eens proberen wat dikkere sokken aan te doen Lachen

Saroosh_S

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 02:28

misschien, dat ze je bij het aandoen beter lijken te zitten!
misschien iets te wijd?
Maar dit hoort niet eigenlijk

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:49

Hoort inderdaad niet en ik denk dus dat ze wat te wijd zijn. Helaas heb je hier met rubber rijlaarzen niet zoveel invloed op. Een leren laars kan eventueel precies op maat gemaakt worden waardoor dit probleem waarschijnlijk verholpen is.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:54

Denk dat ze niet zo zeer te wijd zijn bij je kuit, maar bij je enkel en voet zelf. Mijn vorige rubberen laarzen (ook aigle) zakten met een dun paar sokken ook best af. Terwijl ze bij mijn kuit prima zaten. Standaard een dun paar sokken onder mijn stapp horse sokken (hoog sluitend en dus wordt je kuit iets breder, maar enkel ook vanwege dubbellaags) was dit over.

Dus kijk even kritisch naar hoe de laars aansluit op je voet en enkel zelf ipv de kuit..

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:08

Laarzen van het merk Aigle zijn zowieso wat breed rond de enkel en voet. Als je dan smalle enkels/voeten (of een combinatie van deze) hebt, kun je een volgende keer beter een ander merk proberen (Swing is bijvoorbeeld smaller)

Welshponygek

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:33

Bedankt dat jullie allemaal zo snel reageren. Ik denk idd dat het zo is dat als ze bij mijn kuit passen ze bij mijn enkel veel te wijd zitten. Ze zakken ook niet zo een klein beetje af.

Gelukkig mag ik ze nog terugbrengen. Ik had hiervoor ook al een paar laarzen gehaald, maar hetzelfde probleem. Na veel zoeken daarzo leken deze wel goed te zitten. Maar helaas niet dus.

Maar nogmaals bedankt, ik weet nu in ieder geval waar ik ook op moet letten.

Saroosh_S

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:55

heel erg graag gedaan Knipoog

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:37

Misschien een lederenlaars aan laten meten? Lachen

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:36

Ik heb dat ook een beetje met m'n (leren) laarzen. Ach, gewoon even een keer omhoogtrekken en dat zitten ze weer. Lachen
(heb dr niet echt last van Knipoog)

Welshponygek

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:07

Nee, ok als ze een heel klein stukje afzakken is het ook niet erg, maar bij mij zakken ze wel heel erg af. Denk dat als ik zonder beugels zou rijden ze zo uit liggen, terwijl ik daar met mijn vorige rubberen laarzen echt geen last van had. En ik zie me ook niet een aantal keer tijdens een wedstrijd mijn laarzen omhoog trekken.

Als het nou zo is dat ze eerst een beetje moeten gaan voegen, wat ik hoopte, dan had ik het niet erg gevonden.

Maar over twee weken ga ik naar een andere ruitersportzaak die groter is. Wie weet vind ik daar wel wat.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Nieuwe laarzen zakken af. Ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:09

Heb ik opzich altijd wel gehad met rubberen laarzen. Vooral als ik mijn hak uit drukte.