Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:42

heeft iemand ervaring met de mountain horse sportive rider laars en misschien een zaak waar ik er goedkoop aan kan komen. de prijzen verschillen namelijk heel erg van zaak tot zaak. ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:44

Ik ben super blij met mijn mountainhorse laarzen! Heb ze bijna niet in hoeven lopen en ze zijn lekker soepel. De zool is ook fijn, rubber en nooit glad dus! Waar je ze goedkoop kan kopen??? Geen idee! Ik vrees nergens!

Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:51

Ik heb deze laarzen ook en op zich ben ik heel blij ermee. Ze hoeven inderdaad amper ingelopen te worden en zitten heerlijk. Probleem alleen met mijn laarzen (en ik weet dat ik dan net misschien een verkeerd paar heb, maar dat maakt het niet minder vervelend) is dat binnen 2 maanden al de rits kapot was van de laars en nu een half jaar later weer een naad loslaat zodat ik zo mn vinger tussen de voering en het leer kan steken. Mijn rits is wel netjes opgelost en gerepareerd, maar dan ben je wel je laars een maand kwijt ofzo. En das heel lastig met wedstrijden, want nu ben ik ze straks dus weer een tijd kwijt. En dat terwijl ik heel zuinig met de laarzen omga!
Maar goed, je kunt natuurlijk altijd een slecht paar treffen, maar verder zitten ze wel heel fijn.

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:53

Hoi,

Ik heb ze ook ben er goed tevreden over Pling

Maar waar je ze goedkoop kunt halen denk nergens de prijzen zijn bijna overal hetzelfde.

Groetjes

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:45

Mariskatw schreef:
Probleem alleen met mijn laarzen (en ik weet dat ik dan net misschien een verkeerd paar heb, maar dat maakt het niet minder vervelend) is dat binnen 2 maanden al de rits kapot was van de laars en nu een half jaar later weer een naad loslaat zodat ik zo mn vinger tussen de voering en het leer kan steken.

Dan heb jij misschien het 1e type?
Ik weet namelijk dat de eerste mountainhorse laarzen dit probleem vaak hebben! Het schijnt dat het bij zijn jongere broertje verholpen is! Soms zie je dan ook aanbiedingen van deze type 1 laarzen (die zou ik dus ook niet kopen!). Wel jammer Mariska!

xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 14:47

weet iemand ook misschien iets over de kuitmaat ik heb namelijk kuitmaat 44 cm zou dan de wijd in voetmaat 40 passen? heeft iemand hier ervaring mee?

JoT

Berichten: 4015
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:48

Bij mijn eerste paar MH's had ik ook het ritsen-probleem, vrij snel al eigenlijk. Maar bij mijn nieuwe paar heb ik vooralsnog geen problemen. Wel een aanrader om ze te bewaren met een spanner of een grote frisdrankfles erin, anders zakken ze wel erg snel in.

Wat de kuitmaat betreft, gewoon even passen in de winkel. Ze lopen nog uit, dus koop ze niet met een te grote wijdte anders slobberen ze straks van je been af (was bij mijn vorige dus zo).

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:51


Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:52

IMJ schreef:
Dan heb jij misschien het 1e type?
Ik weet namelijk dat de eerste mountainhorse laarzen dit probleem vaak hebben! Het schijnt dat het bij zijn jongere broertje verholpen is! Soms zie je dan ook aanbiedingen van deze type 1 laarzen (die zou ik dus ook niet kopen!). Wel jammer Mariska!


Ik weet niet welk type ik heb, ik heb ze vorig jaar gekocht na september, ze zijn dus nog geen jaar oud (volgens mij zelfs nog maar een maand of 8). Ik weet niet wanneer het nieuwe type dan is gekomen? Ik heb ze ook niet in de aanbieding gekocht ofzo.. moest gewoon de volle pond betalen.

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:23

Ik heb ze wel gepast in de winkel, vond wel lekker zitten. Maar nadeel vond ik dat de kuitmaat erg ruim was. Heb ze dan ook niet genomen, omdat ze ondanks dat ze gelijk lekker zaten te wijd waren.

Verder von dik ook dat bij advertenties op marktplaats tweedehands aangeboden de laarzen er al heel snel afgezakt uitzagen, ondanks dat men zei dat ze enkele keren maar waren gedragen. Of dat waar is dan, weet je nooit maar te zien aan de staat van de laarzen zou ik niet durven beweren dat dat zo was in ieder geval.

Ik heb mijn keus op een soortgelijke maar dan van Petrie laten vallen in ieder geval en daar ben ik super tevreden mee.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:35

liannes, mijne waren dezelfde prijs. Volgens mij zijn deze prijzen vastgesteld ofzo. Met een vetertje (aan de voorkant?) ken ik ook, dat zijn weer meer de "normAale" leren rijlaarzen hè? Het leer van deze laarzen vind ik veelal weer wat stugger dan die van mountain horse.
Ik bewaar ze ook altijd met "opblaas kuiten" deze kreeg ik erbij!

Als je ze 8 mnd geleden gekocht heb heb je volgens mij idd een nieuw model, jammer zeg!

Koop idd het model dat strak om je kuit zit, heb ik ook gedaan, de eerste 2 keer dat ik ze aan had vroeg ik me nog af of ik er wel goed aan gedaan had zulke strakke te kopen. Nu ben ik er blij om, ze zitten als gegoten zeker als ik bij anderen zie dat ze "lubberen".

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:39

het kan wezen dat ze met het vetertje even duur zijn,
maar zonder zitten ze geloof ik op 179 en bij een ander boven de 200
maar met de veter zitten mij lekkerder, geen stugge laars, met een heerlijk voetbed erin, ik zweer erbij, en heb petries en cavallo gehad, maar ja, dat was ook jaaaren geleden, dus die kunnen inmiddels ook veel lekkerder zitten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:45

liannes schreef:
het kan wezen dat ze met het vetertje even duur zijn,
maar zonder zitten ze geloof ik op 179 en bij een ander boven de 200
maar met de veter zitten mij lekkerder, geen stugge laars, met een heerlijk voetbed erin, ik zweer erbij, en heb petries en cavallo gehad, maar ja, dat was ook jaaaren geleden, dus die kunnen inmiddels ook veel lekkerder zitten.

Ik bedoelde eigenlijk: mijn MH laazen waren even duur als de MH-laarzen op jouw site Knipoog Haha! .
Maar bedoel jij dat je Mountain Horse laarzen hebt met een vetertje? Die ken ik niet! Ik dacht dat je de stuggere van bijv. petrie bedoelde idd!

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:56


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:17

oh wacht! Die ken ik wel, er horen stijbeugels bij is het niet?
Die heb ik ook nog gepast, maar mijn oog was al gevallen op de andere! En ik geloof dat ik het dikkere deel waar de stijgbeugel "inklikt" voelde met lopen! Kan dat kloppen? (bij ons op stal (boerderij) moet je nog wel eens een stuk lopen om je paard uit het land te halen, leek me dus niet verstandig!)
Maar ze zijn agsoluut ook heel mooi!

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:22

klopt wel dat er beugelblokjes bijzitte, maar ik heb absoluut geen last van dat onder de laars, ik heb het nog nooit gevoeld.

en ik moet ook altijd ver lopen, ik vind ze zitten als gegoten, maar dat ik kan zeggen dat die beugelblokjes zo handig zijn...
ik heb ze er wel opzitten , in het begin moest ik er erg aan wennen, en nu weet ik niet beter, maar als ze niet opzitten zal ik ze niet missen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:16

Ik heb ook de mh sportive rider!
Heb ze nu ongeveer 2 jaar en nog nooit problemen mee gehad. De rits is ook nog nooit vervangen en de voering zit ook nog perfect!
Zijn fijne laarzen, hoefde ze bijna niet in te lopen!
Wel zakken ze snel in, maar daar heb je laarzenspanners voor.

xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:28

ik krijg van piaffe te horen dat de kuitmaat maar tot 41cm gaat. weet iemand of ze geschikt zijn voor kuitmaat 44 cm?

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:02

Kun je niet even bij een ruitersportzaak in de buurt de laarzen passen. Dat probeer ik zoveel mogelijk als ik online iets bestel voor mezelf, eerst even merk/ model passen en dan online bestellen als je het product dan goedkoper kan krijgen Knipoog

lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:05

Ik heb ze ook ze zitten erg lekker. Wat bienotje zegt passen in de winkel en bestellen bij piaffe. Heb ik ook gedaan scheelde me 50 euro.

xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:26

bij mij in de buurt verkopen ze die niet. of weet iemand misschien waar ze verkocht worden in omgeving waalwijk. drunens ruiterhuis heeft ze namelijk niet

Qimm

Berichten: 15200
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:32

ehoefnagel schreef:
ik krijg van piaffe te horen dat de kuitmaat maar tot 41cm gaat. weet iemand of ze geschikt zijn voor kuitmaat 44 cm?


hebben deze laarzen geen elastiek erin? Dat hebben mijn highriders namelijk wel, ik heb de gewone kuitmaat laarzen, maar een kuitmaat van 40 (ofzo) en zo zitten ze perfect door het elastiek. Als ik een wijde kuitmaat had gekozen dan zouden ze te los zitten (heb gepast)

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:10

Ik heb de allernieuwste MH sportive's van de week voor een sport prijs gekocht(€ 130,- NIEUW)
De winkel stopt ermee en dit was een van de laatste paren!
Maar ik ben benieuwt, ik heb bijna 7 jaar de normale gehad en die zijn nu toch wel richting eind aan het komen, mag ook wel na 7 jaar erg intensief gedragen te hebben. Heb een rits probleem gehad maar die heb ik ingeleverd bij de ruiterzaak en kosteloos gerepareerd!(ok ze moesten terug naar zweden en ik was ze een week of 3 kwijt maar er zaten nieuwe ritsen in!)
Even een tip: Mountain Horse geeft LEVENSLANGE garantie op de ritsen!!

Kwa maat kan je flink rekken heb in kuitmaat 42-43 en heb ook gewoon maat 40 met wijde kuit! Das het grote voordeel van elastiek.
Je kan met voet 41 en kuitmaat wijd tot 42 cm in de breedte. Die extra 2 cm red je ook nog wel.
Afbeelding

EDIT: Zie net dat je voet 40 moet hebben, dan durf ik niet te zeggen of het past!

xkittyx

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Waalwijk

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 20:04

heel erg bedankt voor je reactie.

ik ga ze toch proberen te vinden in de buurt!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Mountain Horse Sportive rider fijne laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:08

Ik zou ze dd passen hoor! Mijn kuiten zijn ook wat steviger dan dat in regular zou passen volgens het lijstje maar wide was weer te breed... Nu zitten ze perfect, het elastiek rekt behoorlijk hoor!