Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 22:46

Ik heb enkele weken geleden een schitterende Elite merrie gekocht die ik door een vriendin naar de Z wilde laten rijden voor het sport predikaat. Dat was helemaal afgesproken.
Maar nu is het zo dat ik er op dit moment niet heel veel meer van verwacht... Dus ga ik toch voorzichtig verder kijken.
Nu wilde ik weten hoe het in zijn werking gaat wanneer ik mijn merrie door iemand (Een bokker?) naar de Z zou laten rijden voor dat predikaat.
Waar moet ik aan denken kwa kosten, regelingen enz.
Iemand die ervaring heeft hier in?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:29

Niemand die hier ervaring mee heeft?

Odie
Berichten: 1132
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:33

Haha ik wou zeggen kom dr maar brengen, maar toen ik in je profiel keek en zag dat het een Zeoliet merrie betreft begon ik toch te twijfelen...

Seranolover
Berichten: 264
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:06

Wat je kan doen is een advertentie zetten op marktplaats! gezocht iemand die mijn paard naar het z wil rijden! geloof mij genoeg mensen die dat willen doen:) maar wat wil je dan, dat die naar die gene op stal gaat? of dat ze naar jou toe komen om te rijden ofwat? groetjes Anouk

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 21:01

Odie schreef:
Haha ik wou zeggen kom dr maar brengen, maar toen ik in je profiel keek en zag dat het een Zeoliet merrie betreft begon ik toch te twijfelen...


Want...? Bloos

Odie
Berichten: 1132
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:45

Want Zeoliet brengt verdriet... Bloos

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:59

Bloos!
Maar is dat niet het zelfde als zeggen dat alle turken criminelen zijn... Bloos
Ik kan eerlijk gezegt niet weten of ze verdriet brengt... Ik heb nog niet op haar gereden. Maar in de omgang is het een knuffel.
Ik kan dit topic wel even naar Sidneylover pb-en.
Ze is tot voor kort namelijk van haar geweest...
Misschien dat zij meer kan vertellen hoe Princess onder het zadel is.

sidneylover

Berichten: 2115
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:31

Princess is een paard wat goed te rijden is mits je er rustig mee omgaat. Ik kon er goed mee omgaan, en ben ook met een aantal Z oefeningen begonnen. Zo ben ik begonnen met travers, appyeren, wissels en keertwendingen. Ze pakkte dit goed op en ik vond dat ze het helemaal niet onaardig deed. Verder is het ook geen angsthaas, en schrikt ze niet snel ergens van. Ik vind het altijd een beetje raar om gelijk een vooroordeel te hebben over Zeoliet, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ken er genoeg die Z lopen en die fijn te rijden zijn. Toch denk ik nog steeds dat Princess een goed springpaard kan worden, want dat kan ze echt heel goed en heeft daar ook veel plezier in. Ze heeft trouwens wel drie goede gangen, waarbij ik de galop heel goed vind. Als iemand nog meer wil weten kun je me altijd een pm sturen.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 10:47

Thanks meis!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:54

Advertentie op Marktplaats zetten dan heb je zo iemand die het voor je doet, qua kosten moet je toch zeker wel denken aan de stallingsprijs (in die regio) + nog een extra toelage voor de ruiter..

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:55

Breng haar maar langs hoor Haha! Kosten? Stalling voor zolang het gaat duren, startkaart en coupons en de startkosten. Verder een kleine vergoeding voor de amazone Haha!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 11:00

Ik zoek in eerste instantie toch wel iets in de buurt van waar ik woon.
Gewoon om af en toe toe zicht te kunnen houden.
Mocht ik niets vinden, hou ik je zeker in gedachten!

Anoniem

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:04

Vraag een meervoudig Z2 ruiter om je paard een keer Z2 te starten
heeft hij dan geen wp, is hij iig Z + wp Haha!

Of beheerst ze ook de oefeningen van het z nog niet?

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:21

runningkawa schreef:
Vraag een meervoudig Z2 ruiter om je paard een keer Z2 te starten
heeft hij dan geen wp, is hij iig Z + wp Haha!

Of beheerst ze ook de oefeningen van het z nog niet?

Dat is volgens mij niet waar hoor.... Dan blijft het paard gewoon ongeklasseerd....
Edit: voor een predikaat is het al voldoende om Z1 + 1 te zijn.... Dat moet te doen zijn met een werkwillend diertje Ja

Anoniem

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:23

Is dat veranderd dan?
Zou kunnen hoor, maar zo werden er anders genoeg paarden verkocht, die dan M1 of zo waren, maar die waren dan gewoon een keer M2 uitgebracht.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 11:56

Ik heb werkelijk geen idee wat ze loopt of kan lopen Bloos
Ik ben zelf een hobby ruiter Haha!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:31

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik het graag willen doen...

Voor de kosten moet je denken aan stalling en startkaart, coupons en startkosten en een vergoeding voor de ruiter.

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:16

Mijn instructrice (Marjolein Burgers uit St. Willebrord) kan dit voor je doen. Ze heeft momenteel 3 paarden nationaal lopen, waarvan Cyrano in de PSG het heel erg goed doet. Ik weet dat ze aan huis komt om je paard te trainen. Je betaalt dan gewoon voor het rijden opzich, waarschijnlijk net zoveel als een les (30 euro voor 3 kwartier). Als je haar telnr wilt hebben, hoor ik het wel.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:35

Het nadeel is dat ik zelf niet in het bezit ben van een rijbak.
Ook bij mijn buren is er geen mogelijkheid tot het gebruiken van hun bak, helaas.
Aangezien ik deze merrie gekocht hebt met het idee dat ze aan het werk zou gaan, en niet op de weide staat te verpieteren, zoek ik dus iets bij iemand thuis.
Het is anders zo'n rompslomp om elke dag heen en weer te rijden naar en rijbak waar ik gebruik van zou mogen maken...

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:42

Voor het sportpredikaat moet ze Z2 +1 winstpunt zijn.
Als je de kosten niet te hoog wilt laten oplopen kan je dr het beste naar een vriendelijke maar niet professionele ruiter/amazone brengen. Je betaald bij een prof namelijk heel veel meer per maand, naast de stalling. ( en aangezien je geen mogelijkheden hebt bij huis zal je haar denk ik toch moeten onderbrengen bij iemand)
Stallingskosten/hoefsmid/enting/startkaart ed zijn kosten waar je sowiezo rekening mee moet houden.
Breng haar naar een amazone die haar zo in het Z2 mag starten. Zo ben je dr niet een te al te lange tijd kwijt. En heb je zo de benodigde winstpunt binnen omdat diegene haar direct in het Z2 uitbrengt en niet eerst alle klasses doorloopt.

Enne een Zeoliet brengt niet altijd verdriet. Uit onze fokmerrie loopt een ruin Z2 dressuur onder een blind meisje. En dit paard is echt betrouwbaar, terwijl mams toch niet de allergemakkelijkste is.
En ik ken er genoeg van Zeoliet die hoog in de sport meedraaien, ook merries!

edit: even offtopic, ik zag dat jullie een Canadese Witte herder hebben, wij ook.. echt een superras vindt je niet Haha!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:49

liesje23 schreef:
edit: even offtopic, ik zag dat jullie een Canadese Witte herder hebben, wij ook.. echt een superras vindt je niet Haha!


Ik zou haar niet meer kwijt willen! Haha!

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:51

Ylana schreef:
liesje23 schreef:
edit: even offtopic, ik zag dat jullie een Canadese Witte herder hebben, wij ook.. echt een superras vindt je niet Haha!


Ik zou haar niet meer kwijt willen! Haha!


wij Misty ook niet

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:46

Mrijn schreef:
Mijn instructrice (Marjolein Burgers uit St. Willebrord) kan dit voor je doen. Ze heeft momenteel 3 paarden nationaal lopen, waarvan Cyrano in de PSG het heel erg goed doet. Ik weet dat ze aan huis komt om je paard te trainen. Je betaalt dan gewoon voor het rijden opzich, waarschijnlijk net zoveel als een les (30 euro voor 3 kwartier). Als je haar telnr wilt hebben, hoor ik het wel.


Marjolein huurt haar eigen unit op de Keijtenburg, dus dat is in de buurt. Ze mag elk paard meteen Z2 uitbrengen, dus dat probleem heb je niet, maar of ze goedkoop is... Ik kna het haar vanavond eens vragen als je wil...

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 12:20

Vraag maar.
Graag inclusief alles. Dus dat € X is wat ik per maand moet betalen.
Ik weet namelijk totaal niet wat een startkaart/coupons/startkosten ongeveer zijn...

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Kostenoverzicht/info merrie naar Z laten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:35

Meestal ben jij bij dat soort stallen een bedrag van rond de 500 euro p/maand kwijt. Dat is je stalling plus het rijden van zo'n beestje. Dan komt je startkaart er nog bij, zo'n 60 euro, lid van een vereniging zijn ( meeste zijn dat al wel), startcoupons a 14 euro, startgeld ( twee proeven 15 euro), ik weet niet wat een prof rekent voor het uitbrengen opzich ( wellicht is het een vaste prijs, of moet je per wedstrijd kmvergoeding oid betalen).
Daarom ben je bij een amateur ( die wel de nodige ervaring heeft) vaak minder geld kwijt. Dan moet je alsnog wel de stalling betalen, maar die vragen niet de volle mep voor het rijden, die doen dat meestal als hobby. Vaak krijgen die paarden bij een amateur ook de nodige gewenste aandacht, en zijn ze op zo'n wedstrijdstal vaak een nummer..... ( en jijzelf ook). Niks geen gezellig pavo cup dagje. Die mensen zijn heel de dag in de weer met meerdere paarden op zo'n dag, en hebben dan ook geen tijd voor jou!