Slechte pasvorm rijbroeken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:19

Duhelo schreef:
die heupmodellen, zakken die niet naar beneden als je rijd?


Nee hoor absoluut niet!Je moet het niet gaan bekijken als de allerlaagste spijkerbroek modellen.
De broek zit zo n 5 cm onder je navel.Als je bukt of rijdt of wat dan ook dan zakt de broek niet.Hij blijft mooi op zijn plaats zitten.Tenminste met mijn rijbroek dan.Ik heb de eurostar domino en ik vind hem echt super zitten.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:26

Ik vind het een drama om broeken te kopen, want ik heb een grote maat. Dames maten pas ik niet, dus dan maar een herenbroek, die zijn in de taille wijder.
Nu heb ik de Mondoni broeken van divoza ontdekt, alleen jammer dat die er niet in t zwart is. Dus heb ik donkerblauwe en een antracietgrijze. Die andere kleuren hebben een afwijkende kleur van het zitvlak en dan heb je helemaal een dikke k*nt.... Clown
Dus voor mij alleen maar Mondoni, zit lekker, in mijn maat te krijgen en is betaalbaar.

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:01

Rijbroeken kopen is een waar drama. Ik ben lang (1.83) en heb dus altijd een lengtemaat nodig. Zelfs dan zijn de broeken nog te kort. Ook in de taille schort er wel het een en ander aan.
In de zomer draag ik de HH summer cotton, maat 44, heb zojuist weer een nieuwe binnen, omdat deze broeken wel erg snel slijten, maar wel lekker zitten Tong uitsteken , wat blijkt: maat 44 is ineens zeer smal in de taille! Waarom veranderen ze dit toch continue? Ik word er ziek van.
Kan ik weer op zoek naar een ander merk, want 46 valt veel en veel te wijd. Heb ook wel Eurostar gepast (wel 4 verschillende modellen), maar daar zat vaak weer polyester in, waardoor je weer een zweetkruis krijgt Bloos
Soms wou ik dat ik handig was met de naaimachine, dat ik ze zelf kon maken.
Bah!

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:11

ik ben net geslaagd in 2 rijbroeken
16 en 20 euro (plus 4 euro korting Haha!)
merkje is Ouganza (ik veronderstel een huismerk van de decathlon)
de ene maat 40 en .
voor die prijs kan ik niet klagen denk ik.
vorig jaar heb ik 39 betaald voor 1, nu 32 voor 2 Haha!

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:27

Bloos! Heb ik nou ook!
Ik wou een nieuwe mooie rijbroek..heb altijd alleen maar "sloeber" broeken gehad. Nou ik helemaal blij zag allemaal leuke broeken..ik pashokkie in..maar paste gewoon niets..me benen waren te dun...te lang..en me heupen te breed voor een maatje kleiner..
ook als ik ging hurken trok het enorm bij me knieën..
Dus daar ging ik..zonder rijbroek naar huis Huilen
Had toen in onze dierenwinkel waar een klein stukje ingerocht is met een aantal paarden spulletjes..toch nog 2 broeken gevonden!
Maar zitten toch lang niet zo gegoten als de eurostar/horka broeken voor minder dan 50 euro Nagelbijten / Gniffelen
De ene broek "rimpelt" en de ander heeft een andere kleur zitvlak..heel leuk maar als ik ga zitten word me kont als een braadworst gebonden. Me bil wordt verdeeld in 2 vetrollen. De afscheiding tussen de twee stoffen is niet met elastisch materiaal aan elkaar vast gezet..geeft totaal niet mee..dus word me bil daar afgeknelt..hééél......prettig Scheve mond

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:29

Duhelo schreef:
ik ben net geslaagd in 2 rijbroeken
16 en 20 euro (plus 4 euro korting Haha!)
merkje is Ouganza (ik veronderstel een huismerk van de decathlon)
de ene maat 40 en .
voor die prijs kan ik niet klagen denk ik.
vorig jaar heb ik 39 betaald voor 1, nu 32 voor 2 Haha!


woow me handen jeuken al! ook hebbe! Hyper!

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:33

rij je even heen en weer naar west-vlaanderen? Haha!
de ene past erg goed, maar de maat 42(van dat kleur was 40 net te smal bij men lendenen) is iets te groot bij men kont, maar daar heb ik zeker geen last van.
maar ik heb ze gister en vandaag beide geprobeert, en zitten heerlijk bij het rijden, vrij dunne stof, redelijk elastisch.
trouwens, moesten ze toch niet passen, er hangen ook broeken voor 40 euro, die zijn ook nog niet zo heel erg duur...

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:27

Joh de ene keer heb ik maat 34 *dolgelukkig* en de andere keer 42 * zwaar depressief* Clown geen touw aan vast te knopen bij die dingen Knipoog
Ook heb ik zelf korte stevige benen (ruim mt 38) en een smalle taile (kleine mt 36) dus pasvorm is bij mij sowieso een ramp Haha!
De Cavallo champion zit bij mij als gegoten, maar die is weer wat aan de prijs.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:41

[quote="_Silvia"]
zijn een Cotton Naturals (zit erg lekker, heb een maat groter genomen zodat ik hem kan omslaan en niet zo hoog zit) quote]

Heb ook een broek van dit merk gehad. Zitten inderdaad hoog maar ik vond het een hele fijne broek met een erg goede pasvorm. Helaas moet ik het met Marloezzke eens zijn dat katoenen broeken sneller slijten dan de syntetische. Mijn broek ging maar anderhalf jaar mee.
Daarentegen ben ik het er niet mee eens dat syntetische stoffen fijner zitten en minder zweterig zijn. Mijn goedkoper syntetische harry horse gaat al heel lang mee maar zit eigenlijk helemaal niet lekker.

Hoor veel mensen over knellende tailles. Daar heb ik persoonlijk niet zo vaak last van met rijbroeken maar er zijn wel een flink aantal modellen waar bij mij het kruis altijd net iets te laag hangt.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 06:50

Citaat:
Mijn goedkoper syntetische harry horse gaat al heel lang mee maar zit eigenlijk helemaal niet lekker.

die ervaring heb ik ook, had zo'n goedkoper model genomen ipv de xtra fit en daar was t model
minder prettig van-strakkere taille- en de zon brand dwars door de stof heen, bloedheet.

saltpepper
Berichten: 343
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 19:28

Poehe, ik ben dus niet de enigste met een rijbroek-drama en die niet altijd te spreken is over de kwaliteit en het aanbod van rijbroeken!!!! Bedankt Marloezzke voor je informatieve bijdrage!

Greetz mexxiemaal

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:42

Duhelo schreef:
ik ben net geslaagd in 2 rijbroeken
16 en 20 euro (plus 4 euro korting Haha!)
merkje is Ouganza (ik veronderstel een huismerk van de decathlon)
de ene maat 40 en .
voor die prijs kan ik niet klagen denk ik.
vorig jaar heb ik 39 betaald voor 1, nu 32 voor 2 Haha!



je bedoeld Fouganza..
ik moet zeggen dat dat hele mooie rijbroeken zijn. een vriendin had die ook..
ikzelf pas ze niet..

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:46

Duhelo schreef:
ik ben net geslaagd in 2 rijbroeken
16 en 20 euro (plus 4 euro korting Haha!)
merkje is Ouganza (ik veronderstel een huismerk van de decathlon)
de ene maat 40 en .
voor die prijs kan ik niet klagen denk ik.
vorig jaar heb ik 39 betaald voor 1, nu 32 voor 2 Haha!


ik heb gister ook zo'n broek gekocht en hij rijdt ook fijn
dit was een paars met steekzakken

ze hebben daar best veel keuze

groetjes lisa

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:58

fouganza kan het inderdaad zijn, misgelezen Haha!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:19

ja, dat is het huismerk van ze.. ik moet zeggen dat ze goede producten hebben, alleen de mokzalf.. (ligt misschien aan mijn pony) daar is ze allergisch voor..
voor de prijzen zou je misschien (sorry) een LIDL broek verwachten, maar ze zijn echt mooi (vooral die rondgenaaide met steekzakken..!) en gaan redelijk lang mee heb ik laten vertellen.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:42

In dit geval is de levensduur niet zo heel belangrijk.
Voor die prijs kun je gerust om het half jaar ofzo nieuwe broeken gaan halen (heb je ondertussen nog eens vernieuwing van de kleurtjes Haha!)
zolang ze fijn zitten en er beetje deftig uitzien Haha!

saltpepper
Berichten: 343
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:14

Ik wil ook een broek van fouganza!!! Heb even gegoogeld, maar kon geen internetsite of iets dergelijks vinden. Is dit bij iemand bekend??

Greetz mexxiemaal

passepartout
Berichten: 572
Geregistreerd: 15-05-05

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:18

Heb je geen depressie dan krijg je er wel een.
Wat een ramp die maten en prijzen.
Ik koop ze meestal tweedehands, nadat ik de maten heb laten opmeten door de verkoopster.
Schandalig die prijzen voor een merkbroek.

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:25

Pff heb ik ook, strak in de taille, vooral inderdaad met die hoge band met v achterop, ik zweer bij een pikeur montana fijne broeken en gaan lang mee, ik pas nooit een ander merk, want als ik die dan per ongeluk al koop valt het altijd tegen.

Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:26

decathlon heeft inderdaad een goeie kwaliteit ik heb nog een rijbroek van toen k 12 was en nog steeds niet versleten (alleen beetje kort geworden) ben nu 19. Maar zweer bij eurostar echt super broeken *LOL*

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:05


Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:55

Momenteel heb ik maar een rijbroek. Een dure, maar dan ook eentje met een goede pasvorm en een heerlijke broek is het! Ik draag sowieso al geen strakke rijbroeken meer, afgrijselijk die dingen, hier komt alleen nog maar bandplooi naar binnen. Ik heb nu een pikeur Janet meryl. Kost een hoop, maar daar krijg je dan ook wat voor. Dan maar maar een rijbroek, maar ook een goede!

En het ergste vind ik nog wel... de rare maten! Ik heb dan wel brede heupen maar pas normaal prima in een broek met maat 38! En bij rijbroeken zit ik op 42... dat vind ik nog wel het ergste!

havermout
Berichten: 854
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:11

Ik moet rijbroeken ook altijd in maat 40 kopen, een maat groter dan normaal. Bij eurostar broeken heb ik dan het probleem dat ze veels te los om mijn taille zitten maar ik heb die maat wel nodig voor mijn kont. Heb nu sinds een half jaar 2 pikeur Janet broeken en die passen veel beter om mijn taille. Voor mij dus geen eurostarbroeken meer. Ik heb ook nog 2 PK rijbroeken en die passen ook beter dan de eurostar en zijn ook niet zo belachelijk duur, stof is dan wel weer iets dunner.

Ik wil toch een keer een anky broek uitproberen, vind ze alleen wel mega duur maar ben benieuwd hoe die zitten. Hoor er wel positieve verhalen over namelijk.

saltpepper
Berichten: 343
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 13:54


muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:57

ja, bij de arena zit er een,.. redelijk groot volgens mij..