Mondoni rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:27

Hey,
Ik ben van plan om een rijbroek ; Mondoni Durban te kopen bij Divoza
( Zijn nu in de aanbieding Clown )
Heeft iemand ervaring met deze broeken? Zitten ze lekker?
krijg je er Geen schuurplekken van oid?

* Mondoni Durban (art.no.: 30257)

katoen/elasthan
kunstlederen zitvlak
steekzakken
*

Groetjes Inge

volgens mij hoort dit hier niet, maar weet niet waar het wel moet..

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:32

het hoort hier idd nii

Annet_

Berichten: 1928
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:34

Het hoort bij Ruiter. Knipoog

Anoniem

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:16

JHK --> RUI.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:12

Mondoni broeken met kunstleer vind ik verschrikkelijk! Bij mij vielen na 9 maanden de gaten erin terwijl ik de broek 1/2 keer per week droeg. Ook verkleuren ze erg. Ik heb nu een mondoni zonder kunstleer en daar ben ik wel zeer over te spreken Ja Mijn advies koop een mondoni zonder kunstleer.

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 16:18

Alytje schreef:
Mondoni broeken met kunstleer vind ik verschrikkelijk! Bij mij vielen na 9 maanden de gaten erin terwijl ik de broek 1/2 keer per week droeg. Ook verkleuren ze erg. Ik heb nu een mondoni zonder kunstleer en daar ben ik wel zeer over te spreken Ja Mijn advies koop een mondoni zonder kunstleer.

Zit er altijd kunstleer op die broeken?

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:21

Deze tevreden gebruiker heeft alleen maar rijbroeken van Mondoni. Zowel met kunstleren zitvlak als met stoffen zitvlak.

Bij mij vallen de gaten er echt niet na 9 maanden in. Ik heb er nu eentje liggen van vier jaar oud en die begint idd een slijtplek te vertonen in het kunstleer. Die gebruik ik dus ook bijna niet meer, maar ik reed er 2-3 keer per week in.

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 16:25

Karin schreef:
Deze tevreden gebruiker heeft alleen maar rijbroeken van Mondoni. Zowel met kunstleren zitvlak als met stoffen zitvlak.

Bij mij vallen de gaten er echt niet na 9 maanden in. Ik heb er nu eentje liggen van vier jaar oud en die begint idd een slijtplek te vertonen in het kunstleer. Die gebruik ik dus ook bijna niet meer, maar ik reed er 2-3 keer per week in.

Kijk, dat is een beter verhaal Knipoog
Nou is het 1-1.. nu weet ik het nog niet.. Clown

monsera
Berichten: 3086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:15

Nou nu is het 1-3 of 3-1 Haha! Mijn vriend heeft er 1 gehad model africa en was na 9 maanden ook kapot kwamen gaten in leren gedeelte.De mijne ging een jaar langer mee maar ook gaten in het leren gedeelte.Verder zakte hij steeds af ik vond het geen fijne rijbroek.Maar iedereen vind weer wat anders prettig.Ik heb ook alleen ervaring met model africa.

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:34

Vroeger was dat mn eerste rijbroek met zitvlak, ik was 9 ?
Ik vond hem toen geweldig, maar nu ik meer kentucky/eurostar enzo heb, is het niet mn merk

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:48

Ik heb ook Mondoni Africa gehad, ik kreeg schuurplekken bij de knieen ervan, en het begon erg te pillen.
Maar niet meer gedaan dus.

Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:11

Ik heb een Mondoni Sahara, en ik vind hem SUPER !!

Ik vind hem super fijn zitten !! Lachen

Liesjuhh_

Berichten: 1186
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:33

ik heb laast ook een mondoni gekocht! ik vond het eerst wel heel erg wennen, maar dat was na tijdje ook gewoon.
Toen ik hem kocht en er 1 keer mee gereden had zat er een gat in de kruis. ben terug gegaan en heb een nieuwe gekregen en die is wel goed! ik ben er iig wel tevreden over!

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:38

Ik heb de Mondoni Durban en ik vind het geen fijne broek. Het kunstleer is keihard, trekt in mijn knieholte, en op het paard zit 'ie afschuwelijk, ben zelfs al een keer afgestapt om naar binnen te rennen en een andere broek aan te trekken.
Maar er zijn genoeg mensen die wel tevreden zijn. Goedkoop is 'ie in ieder geval wel.

Rachelle302

Berichten: 996
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:41

Ik heb ook een mondoni.. een lichtblauw geruite met een stoffenzitvlak.. ik vind t een goede rijbroek.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:47

Ik vind die zónder kunstlerenzitvlak erg fijn *LOL* en mijn oudste is ondertussen ook alweer een paar jaar oud (ca 3x per wk gebruikt) en nog steeds niet kapot (ondertussen wel wat lichter geworden Bloos )

Heb nog een africa in de kast liggen (met kunstleer) niet mijn broek die zakt steeds af dus wordt er helemaal gek van ...

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:55

heb er net 1 gekocht (die uit de aanbieding) een witte... Ben benieuwd, volgens mij zitten ze niet ideaal maar draag m toch nauwelijks, maar ik zou er geen 1 kopen voor veelvuldig gebruik!

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:56

k heb er net 1 gekregen Knipoog Leuk met je oma naar Divoza.
K ben benieuwd. vooral na jullie reacties..

Pikeur

Berichten: 6312
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:42

ik ben ook wel tevreden over mondoni Ja
ook die met kunstleer... je moet ze alleen niet te vaak wassen...

Liesjuhh_

Berichten: 1186
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:19

Pikeur schreef:
je moet ze alleen niet te vaak wassen...


why not..? Bloos ik heb em nog niet zo heel lang en nog maar ene paar keer gewassen,,

Renske_W

Berichten: 13848
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:43

Ik heb ook een mondoni rijbroek en moet zeggen dat ik dat toch wel de fijnste rijbroek vind die ik heb.
Rij er een aantal keer per week mee en was hem ook zo'n 2 keer per week, ziet er nog hartstikke goed uit!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 02:05

M_A_X_ schreef:
Pikeur schreef:
je moet ze alleen niet te vaak wassen...


why not..? Bloos ik heb em nog niet zo heel lang en nog maar ene paar keer gewassen,,


vraag ik me ook af?!

Ik was ze minstens 2x per week en pas na een paar jaar is er 1tje beetje lichter geworden Knipoog

[edit] of heeft dat alleen betrekking op het kunstleer? want die heb ik niet (ja 1 die ik nooit gebruik Bloos )

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:25

Voor mij nooit meer, een tijd terug kocht ik er heel veel, omdat ze zo lekker goedkoop zijn in verhouding tot andere en ze zijn nog leuk ook en zitten lekker, maar na een paar keer wassen worden ze al valer van kleur en het kuntsleer werd heel lelijk, ging als het ware pluizen. Ik gebruik mijn broeken dan ook dagelijks voor meerdere paarden, maar dit vind ik toch niet kunnen en aan het wassen ligt het niet, wassen netjes op 30 graden.
Geef mij dan maar de wat duurdere merken als Anky, Cavallo, Pikeur enz. Die zitten ook heel lekker en die blijven wel echt supermooi, hoe vaak je ze ook gebruikt of wast!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:17

Ik heb er nu 4 in de kast liggen. De oudste omgebouwd tot zwangerschapsbroek (africa), de 2 daarna (ook africa) zien er ook nog prima uit, en de jongste (ook alweer ruim 2 jaar, vlak voor de zwangerschap van yorrick gekocht) een sahara. Alle 4 met kunstleren kont.
Ze zitten heerlijk (heb vorige week de dwingeloose 4daagse gereden zonder klachten). Rekken goed mee. Nadeel is dat ik ze iets aan de korte kant vind, maar met sokken erover merk je er toch niks van! Ze verkleuren wel in de was, maar wat wil je, ik rij gemiddeld 2-3 keer per week en was ze ongeveer om de week uit (met warm weer (zweten) wat vaker).
Hiervoor heb ik Eurostar gehad (maar daar kreeg ik schuurplekken van) en een Kentucky met kunstleren kont, na elke wasbeurt was die kont zo stijf dat je een uur haast niet kon lopen. Bovendien had ik al vrij snel gaten in de stof (wat ik niet had verwacht van zo'n dure rijbroek Boos! )

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Mondoni rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:02

ik ben er ook tevreden over ik vind ze lekker zitten
en je doet er lang mee Knipoog