Ergenis Ruitersportzaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:38

waar ik me aan erger is dat ik vaak precies weet wat ik wil en ik dan drie zaken afmoet om alles bijeen te schrapen. Alles net niet in mijn maat of de kleur die ik wil hebben of gewoon helemaal niet.
Daarnaast zijn er weinig zaken met rijbroeken in mijn maat (44) de meeste denken dat het bij maatje 42 ophoudt, terwijl de gemiddelde rijbroek nog eens klein valt ook. Ze hebben wel vraag naar grotere maten maar nemen ze gewoon niet in het assortiment op.

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:42

Lege schappen en uitverkochte artikelen is waar ik me het meest aan erger.

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:49

Als ik ik mn eentje binnenkom en ik moet een zweepje hebben, word ik de hele tijd boos aangekeken .. toen ging ik met mn moeder een zweepje kopen en toen deed die vent ineens zoo aardig .. alleen omdat mn moeder erbij is Verward heel vaag ..
en als je dan niet kan kiezen (ik wilde een leuke kleur) doet ie zo opdringerig pff ben daar nooit meer geweest Haha!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:53

Hmm ik heb ook wel een rijtje maar ben niet heel origineel:

- personeel met tekort aan kennis. Inderdaad als ik het zelf had geweten had ik het wel op internet gekocht of bij de boerenbond/dierenwinkel

- plakkend, overijverig personeel Hamer

- winkel áfgeladen met spullen. Vooral bij het passen van broeken irriteer ik me mateloos dat je moet graven naar het kaartje met de maat en je de broek er uit moet trékken

Máar heb ook een pluspuntje Lachen
- personeel dat je herinnert en vraagt hoe het gaat met je laarzen, zadel etc

In Boxtel zit een zadelmakerij met een klein winkeltje en die mensen zijn echt reuze aardig. Kom daar zelden maar ze weten precies hoe ik heet en vragen altijd waar ik nu rijd en hoe het gaat. Echt super hoor! Jammer dat zon klein winkeltje stervens duur moet zijn Scheve mond

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:04

of als je in je rijkledij (western) een (engelse maar eigenlijk de beste in de wijde omtrek) ruitersportzaak binnenkomt voor wat poetspullen of shampoo oid dat je dan soms zo smerig wordt aangekeken dat je maar naar dat stoffige, vol vliegenstront en spinnenwebben hangende kleine zaakje binnengaat waar het dubbel zo duur is.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:32

Intressant topic Haha!
Hoewel ik heb natuurlijk geen echte winkel, maar heb hier thuis wel eens klanten. Helaas is ergernis één: nml continu in de buurt zijn en gedwongen geholpen worden bijna niet te voorkomen door de kleine ruimte die ik beschikbaar heb.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:33

Welshcobfan schreef:
- personeel die je pony beter denken te kennen dan jijzelf Nagelbijten / Gniffelen


Oooo ja, dat is ook zo irritant.
'Mag ik een bustrensje maat 11,5 svp?'
'Voor wat voor paard is het?'
Denkt: wat gaat jou dat aan, muts? maar zegt:'voor mijn paard van bijna 1.70.'
'O, maar dat gaat niet passen hoor! Je moet een 13,5 hebben voor zo'n grote'
'Nee hoor, hij heeft een heel fijn kopje met een smal mondje. Ik heb mijn paard inmiddels al 7 jaar dus ik weet echt wel wat voor trens er in moet!'
Rolleyes

PAK GEWOON DIE TRENS!!! Boos!

En dat dat eens een keer voorkomt maar nee, bij dekens, peesbeschermers, hoofdstellen..... Rolleyes

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:36

Online winkelen heeft zo zijn voordelen Haha!
Geen verkopers die je lastig vallen Rolleyes

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:13

Iets niet op voorraad hebben en vervolgens vertikken om het te bestellen. Daar kan ik mij echt aan ergeren. Ik heb wel eens gehad dat ik een singel gekocht had en 3 weken later wilde ik nog zo'n leren singel. Waren ze er niet in de juiste maat, en ze wilden het niet bestellen.

en waar ik me ook aan erger zijn bitten die voor het volle pond aangeboden worden, maar aan de krassen te zien toch al duidelijk een keer in de mond gelegen hebben.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:26

Silviabol schreef:

In Boxtel zit een zadelmakerij met een klein winkeltje en die mensen zijn echt reuze aardig. Kom daar zelden maar ze weten precies hoe ik heet en vragen altijd waar ik nu rijd en hoe het gaat. Echt super hoor! Jammer dat zon klein winkeltje stervens duur moet zijn Scheve mond


Inderdaad! Inge is écht super.
Vraagt altijd hoe het met mijn pony gaat en met rijden etc.

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:32

Aan een te dure winkel Knipoog vergelijken met de rest, maar die is zo makkelijk dichtbij... maar daar ga ik nu nog maar zelden heen... een andere heeft een lever tijd van dik 3 maanden voor iets, echt te balen want ik zat er echt op te wachten... Heb het nog steeds niet gehad!
En als ze vragen kan ik je helpen, meteen als je binnenkomt, de vraag kan ik je ergens mee helpen of kijk je even rond? Vind ik niet erg.. misschien een beetje zeurderig maar goed :p
En idd, slecht inkoopbeleid erger ik me ook aan...

Silzi
Berichten: 112
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:16

Ik werk zelf in een ruitersport zaak, en aan de ene kant begrijp ik wel dat jullie het irritant vinden als er gelijk gevraagt word "kan ik u mischien ergens mee helpen?"maar dat is toch klantvriendelijk? Sommige mensen worden ook boos als je het juist NIET vraagt.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:28

RiversL0ve schreef:
Ik werk zelf in een ruitersport zaak, en aan de ene kant begrijp ik wel dat jullie het irritant vinden als er gelijk gevraagt word "kan ik u mischien ergens mee helpen?"maar dat is toch klantvriendelijk? Sommige mensen worden ook boos als je het juist NIET vraagt.


Ik krijg er dus het gevoel van dat ik niet rond mag kijken. Ik kijk graag nog even voor spulletjes die niet zo op de lijst staan, bijv. mooi schabrakje of kleding of dingen die ik eigenlijk nog moet kopen maar nog niet direct nu of ik wil nog even kijken welke merken/soorten/kleuren er zijn oid. Als iemand dan gelijk naar me toe komt heb ik het gevoel dat ze willen dat ik dat koop of dat het is 'spullen die je nodig hebt pakken en afrekenen'.

Het ligt er ook een beetje aan hoe het gebeurt. Als iemand het vraagt en je zegt 'Ik wil nog even rondkijken, dank u' en het personeel gaat verder met zijn werk vind ik het niet erg. Als ze achter je aan gaan lopen of ze houden je heel de tijd in de gaten, of ze gaan achter de kassa staan wachten dan voel ik me opgejaagd en zal ik ook niks extra's kopen.

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:32

Chocotof schreef:
Heb bij een ruiterzaak in brabant erg slechte ervaring..

Mevrouw was aan het internetten achter de kassa en ik vroeg of ze nog HH caps hadden ja die hadden ze wel.
Ze sloeg hem aan en zei ´dat is dan 54.00 euro´
Terwijl ik de cap nog niet eens gezien had!


en toen? ik ben wel benieuwd, je had 'm zeker niet betaald of wel? [en anders ben ik wel benieuwd wat ze daarop zei]

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:02

Als het personeel eventjes niets te doen heeft, de klanten lastig vallen met kan ik je helpen? Als ik hulp nodig heb vraag ik het zelf wel hoor! Ja
En, als er korting/speciale actie is, het de klant niet gunnen in de hoop dat de klant het vergeet.
Twee/drie weken terug een Anky hoofdstel gekocht, slaat mevrouw hem 2x aan! Bij deze zaak heb ik dat nou al meerdere keren gehad dat het verkeerd gaat. Ook toen er met Koninginnedag 15% korting was ofzo, ik 3 Anky pads kopen, wat totaal €150,- was, maar dat bedrag moest er ook nog af. Het is dat m'n stalgenoot het opeens weer te boven schoot, dat we korting kregen want zij had al betaald! En je vertellen dat het bedrag niet klopt wat je hebt betaald, en maar blijven volhouden dat het te weinig is zodat je het zelf ook nog een keer overnieuw moet tellen!
En natuurlijk het bekeken worden in een kleinere ruitersportzaak, alsof je de hele winkel leeg roofd. Clown

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:20

ik weet niet of ik hier al gereageerd had. Maar ik vind onze ruitersportzaak hier best goed hoor. het is maar 5 minuutjes fietsen, en als je een tijdje bezig ben met schoenen passen oid vragen ze of het lukt. Ik heb nooit problemen gehad met niet-passende chaps. Kreeg goed advies enz. Mijn vriendin ging naar een goedkope zaak, en ze had chaps die niet goed zaten [ze zeiden daar dat dat wel na een tijdjde dichtkon enz.] natuurlijk zegt dit niets. Maar toch, ook als je vraagt om een paar leren rijlaarzen niet duurder dan 350 euro en met een dressuurboog van 4-6cm zonder veters of rits. Komen ze niet met een königs laars van 550 euro aanzetten of met een laars die toevallig in de uitverkoop is met een dressuurboog van ongeveer 2cm. Als je vraagt om een goedkope rijbroek gaan ze echt niet naar het rek met kentycky, kyra k of anky ed. binnen 8 dagen kun je het ruilen. Verder met dekjes, zadels ed. heb ik geen ervaring want ik heb geen eigen paard

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:22

Bij eentje, heb je boven spullen voor honden, katten vissen etc. en voor paarden beneden. Als je naar beneden loopt komt het personeel gelijk achter je aan, omdat er veel gestolen wordt ofso, ze kunnen anders niet in de gaten houden wat er beneden gebeurd, en aangezien er vaak verder niemand benede is.
Ook mocht je hond niet mee naar binnen, wat is een dierenwinkel nou als er geen dieren naar binnen mogen Gestoord .

Ik heb nu een hele leuke andere dieren winkel gevonden, waar je kan sparen voor veel korting. Over die winkel heb ik niks op te merken, heel aardig personeel, leuke spullen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:48

Van die opdringers. Daar kan ik echt niet tegen. Hier in Alphen zit 1 zaak waar ik dus echt nooit meer naartoe ga. Die vent hijgt in je nek of kijkt je aan of je spullen aan het jatten bent. Iel dat vind ik zo vervelend. Ook is die onwijs duur. Voor mij de grotere winkels of de nieuwe ruitersport in Alphen. Super aardige mensen en helpen je als je daarom vraagt.

Oja en die mensen die denken dat ze alles weten. Was laatst bij Hyporama in Nieuwegein en daar stond zo'n sukkel die dacht me wel te kunnen vertellen wat voor een deken het was en hoe hij werkte. Dromen Ik heb hem vriendelijk verzocht om verder te gaan spelen met barbie paarden en mij met rust te laten.

Hedwigb

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-07-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:14

Laatst bracht ik mijn stijgbeugels bij een ruitershop hier in de buurt. De stijgbeugels moesten van roestvrijstaal zijn. Aangezien er toch zichtbaar roest opzat ben ik terug gegaan naar de ruitershop. Daar wisten ze niet wie de leverancier was?! Ze zouden de stijgbeugels even bewaren en kijken wat ze voor me konden doen. Na ongeveer 3/4 weken (!!) werd ik gebeld , ik was zelf niet netjes met de beugels omgegaan er zat zichtbaar vuil op (ja, wat wil je als je af en toen in een natte bak rijd en er zand op je laarzen zit) Kwam er dus op neer dat ze er niks aan konden doen. Lips are sealed

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:28

Als ze me roestende beugels voor RVS verkopen, blijf ik toch in de winkel staan tot ik mijn geld terug heb Boos!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:42

Ik heb geen ergernissen want ik ga voor de grotere aankopen standaard naar het Drunens Ruiterhuis, super daar! In de kleinere zaakjes waar ik weleens kom voor wat standaard dingetjes is het idd weleens vervelend als ze meteen naast je staan, maar goed, daar kan ik dan wel weer tegen hoor.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:04

Bij ons hebben ze bijna nooit ponymaatjes op vooraad.
Moet altijd bestellen en vervolgens 3 weken wachten dat is wel een nadeel.

Maar ze hebben ook pluspunten:

- je mag altijd passen en ruilen.
- zijn niet te duur.
- en geven vaak korting ( aan mij tenminste)

Ik kom er ook zeer vaak.

Volgens mijn ouders te vaak. Bloos

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:13

Als ze beloven dat iets binnenkomt, en jij 3 keer voor niks naar die ruitersportzaak gaat.. Nagelbijten / Gniffelen

Als ze zeggen dat je beugels van roestvrijstaal zijn en ze na een maandje al helemaal verroest zijn.

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:18

Nou ook bij onlineshops, bij ooteman heeft mijn zusje eens een aantal ankypads die toen in de aanbieding waren besteld.
Cognac was 'op' en toen hebben ze eigenhandig de rest van de bestelling ook geannuleerd. Wij een boos mailtje gestuurd en nu willen ze niets meer aan ons verkopen, wie hebben ze daar nou mee?

Bij Hypo
- Stille winkel met 4 man personeel die allemaal vragen 'kan ik je ergens mee helpen.
- Denken de maten van mijn paard te weten.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:19

Goh, als ik dit allemaal zo lees heb ik toch wel mazzel met de ruitersportzaak bij mij in de buurt. Ze springen mij daar niet meteen op de nek en als ik hulp nodig heb wordt de tijd genomen om te zoeken wat ik nodig heb. Daardoor moet je soms even wachten als je hulp nodig hebt want voor iemand anders nemen ze ook de tijd.
En het is altijd gezellig, sta altijd nog even te kleppen met de verkoopsters na het afrekenen Haha!