Ergenis Ruitersportzaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:08

idd als ze meteen komen vragen of ze je kunnen helpen (bent nog niet fatsoenlijk binnen) en dan vervolgens als je zegt even rond te willen kijken steeds 1 stellage verder gaan " opruimen of zo"
Nors opkijken

1 zaak is echt het toppunt --> ging ik naar boven --> hup meisje ook naar boven --> ging ik weer naar beneden meisje ook ... dit heb ik dus 4x gedaan Clown toen kwam er ineens iemand bij beneden, zodat de ander boven kon blijven Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie er toch niet crimineel uit of zo Rolleyes maar zo voelde ik me wel even ...

o ja en dat eeuwige ... we kunnen het wel bestellen Lips are sealed --> als ik het wil bestellen doe ik het zelf wel via een onlineshop of zo Knipoog

Als ik naar de winkel ga wil ik het ook gewoon meteen kunnen kopen en meenemen Ja

o ja en ook met rijbroeken passen zeggen dat t zo mooi zit, terwijl het echt allemaal bagger zat Rolleyes nee daar heb je wat aan ...

Gelukkig hebben we verschillende ruiterzaken in de buurt en zijn er 2 erg fijn (laten je met rust en heb je iets te vragen dan staan ze klaar en helpen ze graag en niet moeilijk doen met ruilen e.d.)
Dus ga alleen naar die andere om weer eens te kijken of ze iets leuks/ bijzonders hebben of om te kijken of ze iets specifieks wat bij 1 en 2 besteld moest worden daar toevallig wel nog op voorraad is Haha!

en idd joycie die beschrijvingen geven is ook erg irri Nors opkijken

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:29

ik ben ook wel een overloper Knipoog

1 ruitersport zaak ben ik over sommig personeel super tevreden, goede duidelijke uitleg, met meer dan genoeg tijd voor je.

Andere ruitersport zaak staat vrouwtje in met geen verstand van zaken, is erg lastig als je een keer een goed advies wil. Dan moet ze eerst haar zoon roepen. Verder wel gezellige mensen, maar ook altijd wel lekker aan de prijs.

Allebei de ruitersportzaken zijn bereid iets voor je te bestellen, en maken er geen enkel probleem van als iets niet zou passen.

Over het algemeen ben ik over die 2 wel te spreken. De anderen kom ik vaak eens en NOOIT weer Knipoog (tenzij ze hele leuke aanbiedingen hebben Tong uitsteken )

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 00:31

Ohja ik heb ook een Gombert-trauma!
Ik kwam daar nooit, maar had op een gegevn moment een speciaal wasmiddel nodig om een rijbroek van Kentucky met leren zit te wassen. Zij hadden een levensgroot Kentucky-logo op hun deur, dus ik daarheen. Werd ik echt ongeveer uitgescholden, hoe ik het durfde te vragen om iets om een broek te behandelen die ik ergens anders had gekocht...naja dan niet hoor, dan ga ik wel ergens anders heen...

Toen ze zich ophieven heb ik er nog een singel gescoord, maar ik kwam nooit weer van die vrouw af, ze heeft me echt een halfuur aan de praat gehouden en wilde me alles wel verkopen...Scheve mond

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 01:29

Ik erger me nergens aan?
Haha maar iedereen kent ons dan ook wel. Vork

Bij Emmers hier in Hamont is er vaak ander personeel,dat is wel erg vervelend.
Als we iets belangrijks nodig hebben,maken we eerst een afspraak met de eigenaresse,
Aangezien zij me het beste kent en precies weet wat ik wil/nodig heb. Lachen

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 01:37

Als ze beloven dingen te bestellen en het vervolgens vergeten Gestoord

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:16

Bij 1 zaak hier laten ze je gewoon rondneuzen en hebben ze ook echt goed advies als je een vraag stelt, je krijgt veel gewoon op proef mee (bijv. 3 dure nieuwe merkzadels, zonder ook maar iets op papier te hebben etc.) Dat is eigenlijk de ideale ruitersportzaak...

de rest dan:
- bij 1 zaak lijkt het wel of ze balen als ze een klant hebben, want dan moeten ze misschien tijd voor je maken. Alles kan besteld worden, maar dat wordt dan vervolgens niet gedaan en de meest simpele dingen zijn nooit op voorraad. Handschoenen in mijn maat, pektouw, dat soort dingen...
Verder heb ik bij die winkel regelmatig terug gemoeten omdat het product niet goed was. Vliegendeken vol halen (ladders), dekje dat mijn paard blauw maakte dat soort dingen. Dat gebeurd me bij andere winkels nooit. 1x ging ik er snel even dikkere handschoenen kopen voor in de winter en ik wilde ze af gaan rekekenen. Ze stond bij de kassa en ik was ook echt als eerste in de winkel. Ze scant het kaartje, ziet dat andere mensen bij leren laarzen aan het kijken zijn en loopt gewoon weg van de kassa om die mensen bij de laarzen te gaan helpen! Nou ja! Ben weggelopen zonder handschoenen...
- 1 winkel waar ze je achtervolgen, zoals grid al zei, va boven naar beneden en weer terug (misschien bedoelen we dezelfde zaak Verward )
- 1 winkel waar ze alleen in je geïnteresseerd zijn als je dure dingen komt kopen... EN je dan dus ook gewoon heel lang laten wachten, als je een vraag hebt over iets kleins.

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:48

Dat ls je zo'n winkel binnenkomt en je meteen zo'n mens achter je broek hebt hangen om je overal advies over te geven enzo. Ik vnd het zo irritant als je gewoon lekker zelf wilt snuffelen en er dan steeds zo'n mens nast je staat te kijken.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:54

Rieja schreef:
Ohja ik heb ook een Gombert-trauma!
Ik kwam daar nooit, maar had op een gegevn moment een speciaal wasmiddel nodig om een rijbroek van Kentucky met leren zit te wassen. Zij hadden een levensgroot Kentucky-logo op hun deur, dus ik daarheen. Werd ik echt ongeveer uitgescholden, hoe ik het durfde te vragen om iets om een broek te behandelen die ik ergens anders had gekocht...naja dan niet hoor, dan ga ik wel ergens anders heen...

Toen ze zich ophieven heb ik er nog een singel gescoord, maar ik kwam nooit weer van die vrouw af, ze heeft me echt een halfuur aan de praat gehouden en wilde me alles wel verkopen...Scheve mond


Nagelbijten / Gniffelen gombert zo heette idd mijn trauma zaak Haha!
Dat mens was een soort virus: je zat er zo aan, maar je komt er gewoon niet vanaf Nagelbijten / Gniffelen

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:06

Ik vind het extreem vervelend als ze nèt niet hebben wat ik zoek en/of nodig heb, en dan vooral inderdaad van die standaard-dingen...

Zo zocht ik eens een geel dressuurdekje. Geel in vier verschillende tinten, maar alleen vzh. Ja, en eentje dressuur in een mega-lelijke kleur geel. Toch maar een vzh aangeschaft Clown (hij ligt gelukkig erg netjes en steekt niet aan alle kanten zwaar uit). Of wil je een neoprene singel met elastiek, hebben ze alleen zonder, of alleen de maten die je net niet zoekt Tong uitsteken

Morgen ga ik weer ruitershoppen, dus ik ben benieuwd wat er nu weer op mijn pad komt Haha!

Myrte_

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-09-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:30

haha zo te horen, ergeren jullie je af en toe helemaal dood aan de werknemers,
maar bij ons in het dorp is ook een ruitersport zaak, maar ze laten me altijd heerlijk met rust als ik lekker aan het snuffellen ben.
soms vraag ik zelf wel hulp enz Haha!

heel af en toe als ik iets wil kopen gaan ze maar door vragen waarvoor heb je dat dan nodig? heeft je pony wel dit en dat?
ag mens hou op denk ik dan Haha!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:35

dat de prijs op sommige (merk) producten hoog is.
Verder hebben wij hier een klantvriendelijke winkel.
Als ze vragen of ze kunnen helpen en je zegt, nee ik kom gewoon even kijken zeggen ze : Oke . Ik hoor het wel. heel vriendelijk. Je word meteen geholpen, alles is netjes gesorteerd, dus ik heb niets te klagen over de Borneman in Heesch.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:02

Ik heb wel eens gehad met dure laarzen dat ik twijfelde over de hoogte.... Ze zaten netjes hoor, maar ik wilde graag lekker hoge laarzen zodat ze ook na het inzakken mooi tot aan mijn knie kwamen.
Ik twijfelen en vragen.. Antwoord was dat ze wel gemaakt konden worden met paar c.m erbij, maar deze zaten toch prima? Ik twijfeldetwijfel.. en hun maar zeggen dat dit heel goed kon zo.

Ik heb ze niet meer in die hogere maat laten bestellen, maar achteraf gezien had ik dat toch liever gehad. Ik vind ze nu echt te laag.

Zo heb ik het wel vaker gehad, dat in mijn twijfels hun advies me toch de verkeerde/makkelijkste (niet bijbestellen of verderzoeken maar dit kopen) kant op stuurde.

Maar andersom ben ik soms aan hele prima spullen gekomen dankzij hun advies.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:21

Annelies200 schreef:
Dat ls je zo'n winkel binnenkomt en je meteen zo'n mens achter je broek hebt hangen om je overal advies over te geven enzo.


Ik denk dat dat in bijna elke winkel wel zo is, als dat niet zo zou zijn dan is het ook weer niet goed en klagen mensen daar weer over.
Ik ga zelf meestal naar Horseplaza in Nieuwegein en ik vind dat een superwinkel met heel fijn personeel!
Als je er even rondloopt vragen ze inderdaad of ze je kunnen helpen, dat is altijd fijn als je iets zoekt omdat het een grote winkel is.
Ben je er niet van gediend dan kun je gewoon netjes zeggen dat je liever zelf even rondkijkt en dan is dat ook prima.
Er is ook altijd voldoende personeel aanwezig dus je hoeft nooit lang te wachten als je hulp nodig hebt.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:38

Eigenlijk erger ik me nergens echt aan... Het enige wat ik wel vervelend vind is dat wanneer je graag met een rijbroek thuis wil komen dat net die rijbroek die ik wil niet in maat is Boos!
En er is wel 1 ruitersportzaak waar ik mij zo gruwelijk ge-ergerd heb dat ik daar geen cent meer uitgeef. Maar hier gig het dan ook om een versie van oplichterij... (wat denk ik niet in dit topic wordt bedoeld Knipoog )

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 16:39

Nou leef je uit is ook een soort ergenis toch Lachen

__manon__

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Vught

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:47

Ik erger me nergens aan in de ruitersportzaak waar wij heen gaan.
Ik wou een dekje dat waarschijnlijk niet meer was, gingen ze meteen bellen naar die fabriek ofzo die ze maakte, maar helaas waren ze er niet meer. Als je beetje staat te zoeken helpen ze je, niet altijd fijn maar wel beleefd. Ze geven goed advies en je kan iets achter laten zetten om mee te nemen ofzo als je een zadel laat passen.


Mischien hebben wij het over dezelfde PriscaZ (zaak1) Ik zal niet de naam noemen maar het ligt in drunen ookal is het waarschijnlijk de enigste maar goed.

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:15

De hypo in Hulshorst; wat heb ik daar een goede ervaringen aan Haha!

Echt we kregen gewoon een kopje thee terwijl we niets van plan waren te kopen Knipoog
Toen we naar de maat van een longeersingel vroegen ging ze alles uitleggen en wat voor pony ik had en wat daar het beste bij past e.d.

Echt verstand van zaken Pling

Wil er nog wel een keer heen, maar het is wel evne 2 uur rijden..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:46

Mijn zaak 1 is de zaak waar Jolandaa_ zo positief over is...

Jij (Manon_Horse) hebt het over zaak 3 Lachen

Kriptisch hè Haha!

__manon__

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Vught

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:21

Oh dat heb ik nooit gemerkt dat ze alleen oog hadden voor iets duurs. Maar ik geloof je wel

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:11

PriscaZ schreef:
Bij 1 zaak hier laten ze je gewoon rondneuzen en hebben ze ook echt goed advies als je een vraag stelt, je krijgt veel gewoon op proef mee (bijv. 3 dure nieuwe merkzadels, zonder ook maar iets op papier te hebben etc.) Dat is eigenlijk de ideale ruitersportzaak...


Dit is overigens Langeraap in Berlicum (Middelrode) Lachen

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:19

Ik ben in Langeraap 1 x geweest voor een paardrij broek ( omdat we toevallig uit die richting kwamen. Hij koste wel 70 euro( vind ik wel veel) maar hij zit echt heerlijk, ik heb 20 rijbroeken aangehad, en de mensen daar hingen ze ook met plezier weer terug als ze niet paste, ook kregen wij genoeg informatie van de wormenspuit, het is dat het zo ver weg is op de fiets, anders kwam ik er vaker ( mijn ouders zijn niet zo geintereseerd in paarden daarom willen die ook niet rijden met de auto Knipoog )

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:24

Ik ben heel tevreden over onze ruitersportzaak.
Bij ons in de buurt zijn deze niet dik gezaaid en dat weten ze!
Ik moet ook een half uur rijden wil ik mijn zaakje tegenkomen!

Die waar ik altijd ga, Verhoestreate in Maldegem, is exclusief en duur.
Maar een super service!
Als er iets niet past mag je het terugbrengen, het word (gratis) vermaakt of wat dan ook.
Anders bestellen ze het en heb je het binnen 2 weken thuis, met korting!

Vriendelijk gedag als je binnenkomt doet al heel wat!
Verder eerst de mensen laten kijken, als ze zoekend rondlopen er pas op afstappen.
Daarna vragen of ze kunnen helpen, kunnen ze dat niet gaan ze weer weg met de
mededeling moest het niet lukken je het altijd kunt vragen.
Verder voor vaste klanten altijd 10% korting! Echt een heerlijke winkel!

Ik heb het er 1 keertje gehad met een frontriem die ik had besteld daar.
Die moest op maat gemaakt worden en speciaal met steentjes enzo, naar een fabriek in Duitsland.
Ik had hem binnen bepaalde tijd nodig.
Hij was al binnen, maar ze waren vergeten bellen.
Dus ik belde zelf op en hun helemaal verontschuldigen. Ik er daarna om, nogmaals 1000 excuses en ik mocht de frontriem voor 30% korting meenemen, vanwege het ongemak!
Netjes toch!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:27

Dat ze als ze beloven dat als het niet past je geld terug krijgt je vervolgens dat niet krijgt.

orrieborrie
Berichten: 355
Geregistreerd: 16-12-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:30

Als ik een rijbroek ga kopen en ze smeren je een rijbroek aan waarvan ik al zie dat ik hem niet pas.

Vorige week ook...
Ik ben een beetje grof gebouwd en lange benen. Een heren model past bij mij gewoon beter en zit ook lekkerder. Dus ik had er één uitgekozen en ging passen. Komt die verkoopster aan met een dames broek maat 36 (ofzo). Ik zeg nou die pas ik niet hoor. Zegt ze: Ojawel hoor die past makkelijk. Na wat heen en weer gepraat pas ik de broek toch maar aan om haar te overtuigen. En jawel hoor de broek komt niet verder dan tot net over mijn knieen.
Zegt ze: O hij past niet Gaaaap

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:33

Heb bij een ruiterzaak in brabant erg slechte ervaring..

Mevrouw was aan het internetten achter de kassa en ik vroeg of ze nog HH caps hadden ja die hadden ze wel.
Ze sloeg hem aan en zei ´dat is dan 54.00 euro´
Terwijl ik de cap nog niet eens gezien had!