Ergenis Ruitersportzaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:00

Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met de ruiterwinkel in de buurt, maar degene die gestopt is bij ons en met alleen huisdieren is verder gegaan die was als er niemand anders was echt in je nek aan het hijgen. Meestal vertrek ik dan gewoon, mijn geld dwangmatig vasthouden. (hij doet het tegen het jatten maar ik krijg dan het gevoel dat hij mijn geld wil jatten, zo erg echt)

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:14

Ik denk dat ik in ruitersportzaken geen andere ergernissen heb dan in gewone winkels. De ruitersportzaak waar ik eigenlijk altijd kom, daar zijn ze gewoon superaardig, behulpzaam, enz. Toen ik een zadel zocht heeft hij er gewoon 3 (nieuwe) bij mij achtergelaten, kon ik even rustig proberen. Daarna twee ervan weer geruild voor een ander, allemaal geen punt. Ik wilde leren laarzen hebben, maar had geen superbudget. Geen enkele standaard Petrie of Cavallo paste aan mijn voet, ik zag hem denken en denken. Hij trok een Königs doos uit het schap en ik zei al meteen "das boven mijn budget!". Bleek het om een iets ouder model te gaan wat ik voor voordelige Petrie prijs mocht meenemen. Ben er nog steeds blij mee! En verder, advies als je dat wil en als je wil rondkijken is dat ook goed. Naam van de zaak? Langeraap.....

De andere ruitersportzaak in de buurt is minder, ligt eraan wie er staat. Je krijgt er een beetje een "koop je spullen en donder snel op" gevoel bij. Misschien bedoelen ze het niet zo, maar het lijkt er wel op.

Ik kan wel goed begrijpen dat personeel bij je in de buurt blijft. Er wordt ook zoveel gejat!

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:35

Wij hebben gelukkig een hele leuke ruitersportzaak. in castricum de oude woonstal ze vragen pas nadat je een half uur ofzo loopt te zoeken of ze je kunnen helpen en dan vind ik het wel prettig aangezien ik dan echt iets niet kan vinden Tong uitsteken en ze zeggen ook steeds kom gerust nog een langs om gewoon te snuffelen dus ieigenlijk kom ik er elke week wel eens. vandaag een heel leuk kadootje gekocht voor mijn vriendin. met behulp van het personeel meisje die zei dat mensen met een wit paard of schimmel wel eens die kleur kochten en toen ik ging kijken had ik zoeits van ja die is inderdaad gaaf Tong uitsteken dus dekje en bijpassend vliegen netje gekocht.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:42

Ik heb grote ergenis aan de winkel hier in nederland die 3 vestigingen heeft Tong uitsteken Klantvriendlijkheid is ver te zoeken.. Spullen die mij opgedrongen worden (met handschoenen, ik moest kiezen tussen een paar van 30 en van 10 euro..) Ik werd heel raar aangekeken, toen ze mij vroeg hoeveel paarden ik per dag reed, ik antwoorde met nou hooguit rijd ik 3 uur per week, aangezien ik op een manege rijd.. En aangezien de handschoenen zo snel stuk gaan met webband teugels, moest ik dressuurteugels aanschaffen en die voor de les erop doen en na de les eraf halen.. Ahuh geweldig, kost mij geld en ik heb er neits aan

Hedwigb

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-07-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:03

Urielle schreef:
Als ze me roestende beugels voor RVS verkopen, blijf ik toch in de winkel staan tot ik mijn geld terug heb Boos!


Ja, dat had ik ook zeker gedaan. Maar ze hebben mijn moeder dus iets gegeven waarmee ze het roest er weer af kon poetsen?! Er blijven echter verroeste stukjes opzitten.. Verdrietig
Ik moest trouwens ook ZELF voor vervanging zorgen, en dus mijn oude beugels (die al helemaal verroest waren, waren overigens niet RVS) gebruiken.. gelukkig had mijn zusje nog een paar extra liggen, zodat ik die op wedstrijd kon gebruiken.
Ze zeiden dat ik wel nieuwen kon kopen, ik zou later immers die anderen wel vergoed krijgen. Ben blij dat ik toen gezegd heb dat ik wel "even" met mijn oude beugels zou rijden, anders had ik nu met een dubbel paar gezeten!
Ik ben er ook al eens met mijn cap geweest.. daar zit een randje van zwart "plastic?!" onder (gewoon cascio) en dit begon te bladeren. Hebben ze m'n moeder zwarte tape meegegeven, hiermee kon ik het weer netjes maken?! Gelukkig zag het er inderdaad nog wel netjes uit, maar echt goeie service vind ik het niet..

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:10

Dat is wel hele slechte service Hedwigb daar kom je zeker niet meer, ik had die beugels door de etalage gesodemieterd (a)

Anieke89

Berichten: 2138
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:37

op een half uurtje rijden van hier hebben we echt een super zaak zitten. Ze vragen of ze je kunnen helpen als dat niet zo is gaan ze gewoon weer weg. Ze doen nooit moeilijk met iets terug brengen, je mag altijd thuis proberen enz. Laatst had ik daar een nieuw hoofdstel gekocht maar er zaten springteugels aan, zegt de eigenaar pak maar een stel dressuurteugels uit het rek en knoop er maar aan.

ruiterzaak 2 vind ik niet zo geweldig.
Kwam ik daar voor een wedstrijd blouse met korte mouwen.
moest ze me eerst perse zow een t-shirt achtig ding laten zien omdat heel veel mensen daar tevreden over waren. Ik zo jah maar ik wil een blouse met korte mouwen
gingen we uiteindelijk maar naar de blousjes toe... heeft ze me er eerst 2 laten zien met lange mouwen :| ik zo ja maar mevrouw ik wil graag korte mouw voor de zomer.
Uiteindelijk zelf maar een blouse uit het vak getrokken die ik wel leuk vond.. en die paste Haha!
en maken dat ik weg kwam Tong uitsteken

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:32

Ik kom bij Emmers in Belgie, bij het Kempisch ruiterhuis in Veldhoven en bij CVS ruitersport in Eindhoven en ik ben over alle 3 tevreden. Ik hoed me nergens aan te ergeren iig.
Ik wel een keer ergens gehad dat er een meisje stond dat veel minder van alle spullen afwist dan de gewone klant daar...dus daar had je niet bepaald veel aan.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:28

Ik erger mij er heel erg aan als personeel elkaar tegen spreekt en dat is oa de reden dat ik bij één ruitersportwinkel niet meer kom.
Daarnaast vind ik het ook heel vervelend dat als je het personeel wat vraagt, hun het zelf niet weten en dus maar een onzin verhaal op gaan lopen hangen...
Of je besteld iets en er wordt gezegd dat het over 3 weken binnen is, dan ga ik er ook vanuit dat het over 3 weken binnen is... na 6 weken heb je je spul nog niet. En na de verstreken tijd wordt je eens een keer gebeld dat het binnen is. : sorry ik ben het ergens anders gaan halen.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:04

In Apeldoorn zit ook zo`n "superzaak" Misselijk
Als je eens iemand nodig hebt, zijn ze veel te druk met andere zaken ( koffie drinken met "vaste klanten") Je kunt er niet eens fatsoenlijk lopen, zoveel troep is er ingestouwd, en als westernruiter wordt je helemaal geweldig behandeld.
Ik was al een poos op zoek naar een ander zadel, mijn oude pastte niet op mijn nieuwe paard, vroeg of ze aan huis wilden komen passen, zegt die muts: Als dat persee moet?
Die zadels flikker je er op, en ze zitten altijd goed. Tuurlijk!

Nu rij ik wel wat verder voor een leuke zaak, en heb er inmiddels 2 gevonden Haha!

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:21

heb in een ruitersportzaak gewerkt, maar bedenk wel dat wij ook orders krijgen van onze bazen: als er een klant binnenkomt vriendelijk gedag zeggen, en als diegene even rond heeft gekeken erop af stappen om eventueel te helpen. doen we dat niet krijgen wij op onze flikker. ik begrijp dat er niemand zit te wachten op een roedel hijgende verkoopsters in zijn of haar nek, maar het vragen of je geholpen kunt worden kan je ook als klantvriendelijkheid zien, en gewoon nee zeggen als je er geen behoefte aan hebt.

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:33

Ik kwam ook heel regelmatig bij Borneman in Heesch...dat is een fijne ruitersportzaak Haha! Als ik nu op evenementen kom en ze zijn er met een stand dan ga ik ook altijd even neuzen.

Hier in de stad zit wel een ruitersportzaakje (lifestyle en ruitersport). Ik heb niks te klagen, het zijn hele vriendelijke mensen, ze helpen je goed. Als je zelf even wilt snuffelen is het ook goed..

En och...het kan bij mij niet meer stuk met mijn Ariat pro's van 225 voor 100 euro Haha!

Ik heb ooit Ooteman trouwens een keer aan de lijn gehad, wilde daar kijken voor een zadel. Heb het niet gedaan bij hun omdat ik de mand die ik aan de lijn kreeg erg onvriendelijk en bot vond.

Hedwigb

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-07-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:51

Laatst heb ik nog een rijbroek besteld bij Ooteman, prima op tijd afgeleverd, netjes!

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:59

We hebben hier een ruitersportzaakje in het Dorp. Vroeger een leuk winkeltje, maar er zit nu voor de 4de keer een nieuwe eigenaar op. Waar ik me aan erger is dat als ik binnen kom dat het super vol staat met de laatste trends, niks mis mee, maar de peesbeschermers etc vallen al uit de schappen. Ze hebben veel en veel te veel. Het is er duur, alleen maar merk artikelen. Pas als je opzoek bent naar een zadel of een goede winterdeken komen ze je helpen, geld verdienen willen ze wel, maar dan meteen ook veel, niet van die kleine beetjes.

Meestal fiets ik ook een stukje verder, want we hebben nog een soort Boerenbond waar ze paardenartikelen kopen Vork .

Verder met Divoza, vind ik echt een super winkel. Ook als je het bestelt je hoeft niet lang te wachten en anders geven ze wel een belletje.

Piaffe is mijn volgende bestemming, ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 13:01

Kitty hoe krijg je dat voor elkaar de ariat pro's van 225 voor 100?? Dat is een leuk prijsje voor een erg goeie en mooie schoen!!

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:15

Jennietje schreef:
Chocotof schreef:
Heb bij een ruiterzaak in brabant erg slechte ervaring..

Mevrouw was aan het internetten achter de kassa en ik vroeg of ze nog HH caps hadden ja die hadden ze wel.
Ze sloeg hem aan en zei ´dat is dan 54.00 euro´
Terwijl ik de cap nog niet eens gezien had!


en toen? ik ben wel benieuwd, je had 'm zeker niet betaald of wel? [en anders ben ik wel benieuwd wat ze daarop zei]


Ik heb gezegd dat ik hem niet meer hoefde als het zo moest.
Vind het zo'n rot winkel.

Had er een martingaal gekocht hadden ze de verkeerde maat meegegeven en ik mocht niet meer ruilen.

sjuuleke

Berichten: 129
Geregistreerd: 15-12-05
Woonplaats: Vinkel

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:06

Leuk om deze reacties allemaal te lezen. Opvallend dat er een aantal winkels goed uit de bus komen.
Als er vriendelijk gevraagd wordt of je geholpen kan worden en als dan bij een ontkennend antwoord het personeel weer aan het werk gaat is er toch niks aan de hand?
Lange levertijden blijft voor de ruitersportzaak zelf ook een probleem en hebben daar niet altijd invloed op. Echter dan eerlijk zijn tegen de klant is dat wel een noodzaak!!

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:11

BrankaZ schreef:
Goh, als ik dit allemaal zo lees heb ik toch wel mazzel met de ruitersportzaak bij mij in de buurt. Ze springen mij daar niet meteen op de nek en als ik hulp nodig heb wordt de tijd genomen om te zoeken wat ik nodig heb. Daardoor moet je soms even wachten als je hulp nodig hebt want voor iemand anders nemen ze ook de tijd.
En het is altijd gezellig, sta altijd nog even te kleppen met de verkoopsters na het afrekenen Haha!

Mag ik vragen welke dat is? Wil ik dan ook wel heen als dat zo is.. Schijnheilig

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:35

bij de kroo zijn ze meestal erg netjes vind ik zelf . ze laten je lekker zelf rondkijken . en in heerlen ofzo zit de heimolen . dat is echt een super ruitersport zaak en die man van de zadels is zo aardig en klant vriendelijk . die kwam in de winter met dat erge vriesweer toen er werd verzocht binnen te blijven toch nog naar onze stal toe . om een zadel op te halen .

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:58

Marijuhhhhh schreef:
We hebben hier een ruitersportzaakje in het Dorp. Vroeger een leuk winkeltje, maar er zit nu voor de 4de keer een nieuwe eigenaar op. Waar ik me aan erger is dat als ik binnen kom dat het super vol staat met de laatste trends, niks mis mee, maar de peesbeschermers etc vallen al uit de schappen. Ze hebben veel en veel te veel. Het is er duur, alleen maar merk artikelen. Pas als je opzoek bent naar een zadel of een goede winterdeken komen ze je helpen, geld verdienen willen ze wel, maar dan meteen ook veel, niet van die kleine beetjes.

Meestal fiets ik ook een stukje verder, want we hebben nog een soort Boerenbond waar ze paardenartikelen kopen Vork .

Verder met Divoza, vind ik echt een super winkel. Ook als je het bestelt je hoeft niet lang te wachten en anders geven ze wel een belletje.

Piaffe is mijn volgende bestemming, ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.



Boer en peerd zeker? Ben er een aantal keer geweest toen ik tijdelijk in Geeuwenbrug woonde. Hoewel ze vaak wel erg vriendelijk zijn is het niet mijn type zaak. Allemaal een beetje te luxe te chique en te duur. Haha!

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:07

Kitty84 schreef:
Ik heb ooit Ooteman trouwens een keer aan de lijn gehad, wilde daar kijken voor een zadel. Heb het niet gedaan bij hun omdat ik de mand die ik aan de lijn kreeg erg onvriendelijk en bot vond.


Die Ooteman is echt een bokkelul! Ik kan niet anders zeggen. Wat een botte lompe vent zeg.

Ik kan het hier in NoordHolland niet echt vinden en ga nog altijd trouw terug naar Divoza Leek. Hoewel niet iedereen daar zo positief over is... Verward De sercie is toch super, ook als ik online bestel of wat terug wil brengen of sturen.

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:02

Ik heb er een hekel aan als ze geen verstand van paarden hebben, helaas kom je dat steeds vaker tegen.

Gelukkig zit bij onze stal een kleine shop waar al het nodige verkrijgbaar is of ze kunnen het bestellen

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:07

waar ik me aan erger, is als mensen je de winkel praktisch uit kijken...
dat vind ik heel ergelijk..

@beantsje
Ik werk ik een ruitersportzaak en ik ben 18!!! en ik vind dat daar niets mis mee is

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:14

Welshcobfan schreef:
- personeel die je pony beter denken te kennen dan jijzelf Nagelbijten / Gniffelen



Nagelbijten / Gniffelen Nou inderdaad