bij ons in de buurt is er een winkeltje.. en elke x als je daar binnen komt dan vragen ze gelijk of ze kunnen helpen.. en als je nee zegt. dan lopen ze de hele tijd achter je aan.. dat is gewoon irritant als je alleen even wilt "snuffelen". en meestal als je daar binnenkomt is het licht uit. dat moet dan nog aangedaan worden door het personeel ofzo. en het is zeer heel erg vet duur
Wesco
Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden
ja inderdaad. Geld trouwens ook voor gewone winkel. En als je dan ja zegt komen ze met vanalles aan, en ik durf maar niet te zeggen als ik iets bijv helemaal niet mooi vind Laatst ging ik om transportbeschermers. Ik vroeg wat hulp bij de maten. Ik wou persee hoge hebben , maar die ik op het oog had waren niet in zijn maat. Krijg ik eerst een hele preek dat ik veel beter lage kan nemen en alles. Ik: nee ik wil hoge! Ja maar dit en dat blabla. Vroeg ze wat voor pony ik had, ik zei een haflinger en ze beweerde toen dta ie toch echt wel full nodig had. uiteindelijk de hoge meegenomen, misschien dat ze toch nog paste. IK vragen of ik het gewoon terug kon brengen als het niet paste. Ja hoor geen probleem. Ik thuis passen op mijn paardje, toch te groot. Mijn ouders brachten ze terug. Had ze tegen hun gezegt: Ja dat dacht ik al, moet ze maar luisteren en lage kopen! en we kregen ons geld niet maar een tegoedbon. Ja dan denk ik ook had ff eerder gezegt. Toen moesten wij ergens anders om nieuwe en hebben we eigelijk dubbel betaald. Maar goed. Hier erger ik me dus aan. Heb het ook wel vaker bij deze ruitersportzaak. Soms gaat het ook wle goed maarja, dit soort dingen blijf je houden.
Als er zo'n wichtje van 18 staat met een air van "ik weet er alles van" maar uiteindelijk geen verstand van zaken heeft.
Of als je in zo'n grote zaak komt waar iedereen altijd komt (nee ik noem geen naam) en je orienteert je op iets duurs zoals leren laarzen of een zadel en ze hebben teveel haast om je in alle rust voor te lichten.
Dat als ik zelf mijn spulletjes ga halen, er zonder tegenargumenten gepakt wordt wat ik nodig heb terwijl als ik mijn vriend een briefje meegeef met exact het product wat ik nodig heb, evt. met merk, maat, kleur en materiaal erbij vermeld, hij iets anders aangesmeerd krijgt 'wat beter zou zijn' terwijl ze damn goed weten dat hij de volgende dag terug in de winkel staat om het te ruilen want ik weet waar ik over spreek Of dat er bijv. de pasvorm van een deken niet goed is, ik leg exact uit wat er niet goed is en dat ze hem naar huis sturen met een maat groter - waarvan ik expliciet heb vermeld dat die niet goed is.
Mmm.. Wij hebben hier in de buurt een hele fijne ruitersportzaak.. Alleen de wachtijden duren erg lang volgens vele maar ik had m'n leren laarzen al met 1 week dus het valt wel mee geloof ik
Dat ze nooit dat op voorraad hebben wat ik nodig heb Het is toch, schat ik zo, 80 % wat bestelt moet worden, en dan heb ik het niet over nieuwe collecties items.. pluspunt is dan wel dat het er over het algemeen erg snel is, maar het betekent wel 2 X rijden. Ik snap dan wel dat ze niet alles op voorraad kunnen hebben, soms het artikel net (uit)verkocht is etc.... maar het komt wel heel vaak voor...
Wat ik erg irri vind is dat er mutsen staan die echt niet weten waar sommige spullen voor zijn. Je komt voor advies maar volgens mij hebben nog sommig nog nooit een paard van dichtbij gezien..
Daar kan ik zeker over meepraten wij hebben Ooteman in Hoogkarspel die eigenaar dat is een beetje een sagerijnige man.
Gister was ik er ook begint hij te zeiken tegen zijn dochter zegt zijn dochter er staat een klant in de winkel hij owww.
Ook een voorbeeld kom ik daar in mijn joggingbroekje dan kijkt hij je aan van wat kom je doen, kom ik in mijn kantoorkleding dan hangt hij meteen om je heen van kan ik je helpen.
Ik erger me eraan dat die zaak echt overladen is met spullen, het is echt een grote graaibak geworden, een zooitje. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Daarbij vind ik het personeel juist wat laks. Tijdens het afrekenen bijvoorbeeld toch gewoon door blijven praten met elkaar. Weinig klantgericht, niet snel. Maar goed, gelukkig kom ik er ook vrijwel nooit.
Dan ga ik schoenen passen en dan vindt ik dat soort schoenen maar niks en dan proberen ze me die alsnog aan te smeren terwijl ik het gewoon verschrikkelijke schoenen vind! En dan de ene keer komen ze je gelijk helpen de andere keer moet je gewoon om ze schreeuwen omdat ze het te druk hebben met het rechthangen van de halsters (bvb.)
Wij hebben een super ruitersportzaak! Je mag altijd alles meenemen om te passen, past het niet, mag je het zo terugbrengen. Mijn moeder heeft weleens 6 rijbroeken meegekregen (zonder te betalen) omdat ik snel een rijbroek nodig had en op de een of andere manier kon ik niet mee naar de ruitersportzaak. Ze kreeg toen verschillende maten en kleuren mee. De service is gewoon erg goed en ze helpen je altijd goed.
In winkel A kom ik al vanaf ik begon met paardrijden, toen was ik 7 jaar (en ben er nu 22) Wat mij aan die winkel ergerd is dat ze helemaal niets voor hun klanten doen.. Ik mag er niet aan denken hoeveel geld ik daar ooit heb achtergelaten door aankoop: Zadel, zadeldoeken, bandages, noem maar op... Ze komen ook meteen op je afgerent met 'VIND JE HET?' Zadels ed hebben ze genoeg, maar kledij...Er hangt nog net dezelfde rommel als toen ik 7 was! En daar doen ze niet mee met klantenkaarten.
Winkel B daarentegen werkt wel met klantenkaarten, en die is bij mij ook al meermaals vol geweest, en dan gaat er best een leuk bedrag af van je volgende aankoop. Ze zijn helemaal niet opdringerig, en wanneer nodig krijg je hopen uitleg! Ze hebben altijd de laatste nieuwe dingen in huis, gewoon een superwinkel!
Van goede vrienden hoorde ik (die waren ook al jarenlang klant) dat ze in winkel A erg slecht behandeld waren. Dus daar kom ik gewoon niet meer!
- medewerkers die te weinig kennis van zaken hebben. Als ik naar een speciaalzaak ga zoals een ruitersportzaak verwacht ik veel kennis. Anders kan ik ook naar de plaatselijke dierenwinkel. - producten die je worden opgedrongen. Inderdaad spullen die te groot/klein of onnodig zijn. Ik wil een eerlijk advies en geen verkooppraatje.
- Ik wil een duidelijke uitleg over de producten waar ik om vraag. Geen algemene info die ik zelf ook had kunnen bedenken. Zeker bij dure producten vind ik voorlichting belangrijk. Laats ging ik naar de media markt voor een videocamera. De man las het bijna voor van het kaartje! Daaag dat kan ik zelf ook lezen hoor. Ik heb hem letterlijk gezegd "dat staat daar, dus dat heb ik zelf gelezen". Bij dure producten vind ik voorlichting belangrijk. Ik wil graag gebruikersinformatie of bijvoorbeeld eigen ervaringen. Of dat men eerlijk zegd als bepaalde producten goed lopen.
Verder vind ik dat als je grote of meerdere aankopen doet van een hoge prijs er best wat korting af kan. Ook op producten die beschadigd zijn zou enige korting wel normaal zijn.