Waarom GEEN cap???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:12

bud_gloor schreef:
waarom doen mensen geen cap op ?

Waarom lezen mensen niet terug?

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:01

@Yokie: ik snap op zich je punt, maar ben het er gewoon niet mee eens Lachen
Wat jij doet moet jij natuurlijk weten, maar ik kan me gewoon niet vinden in jouw punt dat er overal wat kan gebeuren, dus dat je dáárom net zo goed geen cap op kan zetten!
Ik kan me voorstellen dat jij zo denkt, zo dacht ik bijvoorbeeld ook toen mijn moeder kanker kreeg..... als er iemand is die gezond leeft, dan is zij het wel en toch kreeg zij die rotziekte. Je gaat je dan afvragen waarom je uberhaupt nog gezond zou leven, het maakt immers toch geen verschil?
Overigens heb ik na die periode wel geleerd dat het leven me te kostbaar is om onnodige risico's te nemen, dus vandaar dat ik iedereen het liefst persoonlijk zo'n doppie op zn kop kom zetten Tong uitsteken

Ik hoop dat jij mijn punt ook kan/wil begrijpen Lachen

Groetjes Lisette

Lianne1

Berichten: 464
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:33

Ik had bij mijn vorige pony ook bijna nooit alleen met een wedstrijd. Zat niet lekker.
Nu heb ik een jong paard en rijd ik eigenlijk altijd met cap (ze zijn zo onvoorspelbaar)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:51

jarrah schreef:
Wat jij doet moet jij natuurlijk weten, maar ik kan me gewoon niet vinden in jouw punt dat er overal wat kan gebeuren, dus dat je dáárom net zo goed geen cap op kan zetten!

Dat is níet mijn argumentatie.
Ik noemde al die andere risico’s om duidelijk te maken dat de helm in het zadel NIET het ultieme symbool van veiligheid kán zijn.

Ik probeer niemand er vanaf te praten een helm op te zetten, hoe komen jullie daar toch op?

jarrah schreef:
Overigens heb ik na die periode wel geleerd dat het leven me te kostbaar is om onnodige risico's te nemen, dus vandaar dat ik iedereen het liefst persoonlijk zo'n doppie op zn kop kom zetten Tong uitsteken
Ik hoop dat jij mijn punt ook kan/wil begrijpen Lachen

Ja Ik begrijp het echt maar al te goed waarom je een helm opzet. Net als bij Martine en anderen in dit topic. Ik zet 'm zelf ook echt wel eens op. Nogmaals, mijn punt in zo'n topic als dit, is echt niet om het helmdragen af te raden, te ontmoedigen, belachelijk te maken.

Ik verzet me tegen het beschouwen van dat ding als zaligmakend, en nog meer verzet ik me tegen de dubbele moraal die erbij wordt gehanteerd en geprojecteerd op mensen die het niet altíjd dragen.

That's all.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:42

Yokie schreef:
jarrah schreef:
Wat jij doet moet jij natuurlijk weten, maar ik kan me gewoon niet vinden in jouw punt dat er overal wat kan gebeuren, dus dat je dáárom net zo goed geen cap op kan zetten!

Dat is níet mijn argumentatie.
Ik noemde al die andere risico’s om duidelijk te maken dat de helm in het zadel NIET het ultieme symbool van veiligheid kán zijn.

Ik probeer niemand er vanaf te praten een helm op te zetten, hoe komen jullie daar toch op?


Ok, sorry dan heb ik dat verkeerd geinterpreteerd (lastige van een computer dat dingen vaak verkeerd overkomen)....

Ik snap ook op zich jouw punt wel, 'wij' (als cap-dragers) hebben een vooroordeel over 'jullie' (niet cap-dragers) en ik snap best dat dat op den duur vervelend word Tong uitsteken
Meestal hou ik me ook buiten deze topics omdat ik daar nou eenmaal een sterk standpunt over heb waar niemand mij vanaf kan brengen (jaja discussieren is dan ook eigenlijk onmogelijk met mij over dit soort dingen Tong uitsteken )
Ik zal me er dan ook verder niet meer mee bemoeien Lachen

Suc6 verder met de discussie OK dan!

Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:15

ik draag altijd een cap. mijn merrie schrikt bijna nooit , maar ze blijft een paard.

Viev1
Berichten: 357
Geregistreerd: 20-10-05

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:32

Ik draag ook altijd een cap. Kan nog niet zo goed rijden en een paard kan
altijd schrikken/uitglijden etc.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:31

Ik durf eigenlijk niet eens op een paard te gaan zitten zonder cap Nagelbijten / Gniffelen
Mijn oude merrie zette nooit een stap verkeerd, maar die stapritjes had ik altijd mn cap op mn koppie. Ooit was ik zo boos en verdrietig dat ik haar uit stal sleurde, en het land ben ingegaan zonder zadel om even er tussen uit te zijn, samen met zn tweetjes, troost zoeken... Was ik helemaal achterin het land, kwam ik wat bij zinnen en merkte dat ik geen cap op had. Ik ben eraf gestapt en terug er naast gelopen Bloos Eigenlijk best stom Tong uitsteken

Maar_kl

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: heemstede

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:07

Mitnait schreef:
ik draag altijd een cap. mijn merrie schrikt bijna nooit , maar ze blijft een paard.


inderdaad het blijft toch een levend wezen waar je op zit!!

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:07

Maar_kl schreef:
Mitnait schreef:
ik draag altijd een cap. mijn merrie schrikt bijna nooit , maar ze blijft een paard.


inderdaad het blijft toch een levend wezen waar je op zit!!



Beter nog, het blijven VLUCHTDIEREN. een ongeluk zit in een verdomd klein hoekje

Maar_kl

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: heemstede

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:33

precies heb er 1x zo goed naast gelegen dat ik nu nog steeds af en toe bij de fysio loop!