dé bh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:01

Ik weet niet of het hier hoort, maar ik zoek gewoon De bh die bij paardrijden er voor zorgt dat niet alles alle kanten opgaat, graag hoor ik jullie ervaringen VANAF CUP C, dus mensen met cup b hoeven hun bh merk niet te laten horen omdat ik zelf een Flinke d heb (DD Gehad). niet banketstaaf bedoelt maar ik kan er gewoon niets mee
let me know, liefst met prijs en waar te vekrijgen

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:09

koop ze meestal bij hònkemuller of livera.
heb niet echt speciaal een sport BH
heb ruime cupC als de bh maar leker zit
heb wel altijd bh's met voorgevomde cups die zitten me het lekkerst
koop ze meestal in de uitverkoop, mijn maat blijft er vaak wel tussen hangen

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:11

ik heb 70 E, ik heb een shockaborber, voldoet prima, verder rijd ik ook wel met voorgevormde cups, blijft alles iets beter op zijn plek/

tweetty
Berichten: 118
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: 's-gravenzande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:11

ik koop altijd de bh's van prima donna , zijn niet de goedkoopste maar voor de grotere cup erg fijn Ze zitten lekker zien er nog mooi uit en ze zijn stevig ik rij er ook gewoon mee.

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:14

Ik zweet bij Shock absorber van Berlei, een sportbh. Momenteel gebruik ik een model met impact level 3 met een 75E, maar eigenlijk zou dat impact level 4 moeten zijn. Die had ik ook eentje voor mijn borstverkleining (had 75G) en ondanks het formaat van mijn borsten had ik nergens last van.

Ze zijn wel wat prijzig, rond de 50 euro, maar dan heb je ook wat. Verkrijgbaar bij de meeste lingeriezaken en de Bijenkorf (dacht ook V&D, maar dat weet ik niet zeker).

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:15

Eh, ik heb er eentje van de hunkemuller, gewoon zo'n standaard sportbh-model, maar wel eentje die goed steun geeft (D70) en eentje van de V&D, waar je de bandjes van los kan maken, wat eigenlijk best wel handig is bij aan- en uittrekken. Beiden niet superduur. Ik heb gewoon een hele riedel aan sportbh's uitgeprobeerd, en ik heb ijverig in de kleedkamer op en neer staan springen en sprintjes op de plaats gemaakt om te testen of de boel goed op z'n plaats bleef zitten.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:16

Triumph, heb ook 70 E

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:29

Falona schreef:
Ik zweet bij Shock absorber van Berlei, een sportbh. Momenteel gebruik ik een model met impact level 3 met een 75E, maar eigenlijk zou dat impact level 4 moeten zijn. Die had ik ook eentje voor mijn borstverkleining (had 75G) en ondanks het formaat van mijn borsten had ik nergens last van.

Ze zijn wel wat prijzig, rond de 50 euro, maar dan heb je ook wat. Verkrijgbaar bij de meeste lingeriezaken en de Bijenkorf (dacht ook V&D, maar dat weet ik niet zeker).


Klinkt goed, maar hoe zit dat met impact level 3 enzo, alleen daar snap ik niets van?

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:29

Ik merk dat heel veel met een gewone BH gaan paardrijden.
Dames investeer gewoon eens een keer in een goede stevige sportbh en ervaar het verschil!

Nu merk je er misschien niet zoveel van, maar als die lellen straks gaan hangen omdat ze niet voldoende steun hebben gehad dan zou je willen dat je daar eerder aan had gedacht.

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:32

Impact level is zeg maar de stevigheidsgraad van de BH. Iemand met een A-cup heeft nagenoeg geen steun nodig en kan voldoen met een impactlevel 1. Iemand met een E cup heeft heel veel steun nodig en zou een impactlevel 3 of 4 moeten hebben.

Als je naar een zaak gaat waar ze deze verkopen dat moet je eens een Berlei shockabsorber uit het rek pakken en naar het label kijken. Daar staat een schema met verschillen cup groottes en verschillende sporten en de bij die sport/cupmaat combinatie aan te raden impact level. Paardrijden is volgens mij zelfs de sport die helemaal onderaan staat, oftewel met het hoogste impactlevel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:41

sportbh van geloof FILA en daarover een strak hempje, dat vind ik het fijnst

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:33

Falona schreef:
Ik merk dat heel veel met een gewone BH gaan paardrijden.
Dames investeer gewoon eens een keer in een goede stevige sportbh en ervaar het verschil!

Nu merk je er misschien niet zoveel van, maar als die lellen straks gaan hangen omdat ze niet voldoende steun hebben gehad dan zou je willen dat je daar eerder aan had gedacht.


Ik voel me aangesproken, maar je hebt helemaal gelijk. Ben ook iets zuinig aangelegd, en ja, dan is 50 euro best prijzig.. Maar moet het wel doen, want heb er vaak last van met doorzitten enz.. Koop nu gewoon een cup (i.p.v 80 D, 75 C)kleiner, zodat alles geplet wordt en dan hobbelt het ook niet zo..

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:33

Ik heb zelf cup 75/70C. En mijn moeder heeft een Bh bij Hema gekocht. Geen idee welk merk. Maar hij zit perfect Lachen

Hollybolly

Berichten: 2946
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Herwijnen!! Gelderland

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:40

bij divoza hebben ze ook bh's voor paardrijden. wellicht zit er wat voor je bij. ik heb er niet op gelet... www.divoza.nl

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:10

Ik ben laatst naar een goede lingeriezaak geweest, waar wel vanalles werd aangeboden. Ben alleen een merknaam vergeten (juist het merk waar die man zo lyrisch over was). Uiteindelijk bleek ik met sportbeha in plaats van mijn gebruikelijke 70D ineens in een 75B te passen Clown . Als je eenmaal in zo'n zaak bent ook even vragen natuurlijk, zij kunnen je daar denk ik toch wel helpen. De prijzen van een goede sportbeha beginnen rond de 40 euro.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:17

Ik ben in het rijke bezit van maat 75F/G dus de keuze is voor mij behoorlijk beperkt. En je kunt je voorstellen dat ik wel wat steun kan gebruiken! Met een gewone bh kan ik echt niet rijden, de zaak moet gewoon echt ingesnoerd worden.

Feit is overigens, dat veel bh-dragers niet de goede maat nemen. Heel vaak is de cupmaat te klein en wordt dat gecompenseerd door een grotere onderwijdte. Dames, ga eens naar een echt goede lingeriezaak dus geen hunkemoller, en laat je een goede maat aanmeten! (desnoods maar "kijken, niet kopen")

Ik ben geslaagd, tot mijn stomme verbazing, bij Wehkamp. Niet de goedkoopste maar dat moet je met mijjn maat ook niet verwachten. (rond de 50 euro)
Ik heb alle verkrijgbare modellen met de hoogste impact level besteld en de beste gehouden. Pasvorm blijft persoonlijk, natuurlijk.

(o ja, impact level wil zeggen: hoeveel geschud kan hij aan. Loopt van 1 tot 4. Hoe hoger, hoe meer steun. Hangt af van de cupmaat en de sport, die je beoefent. Voor paardrijden met een grote cup neem je minimaal 3, liefst 4)

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:28

ik ben het eens met degene die boven mij staat.
meeste mensen hebben een verkeerde maat.
ik heb ook zeer grote borsten en ik moet toch echt de shock absorber hebben.
dat werkt goed
andere kan ik tot nu toe niet vinden in mijn maat.
en deze zijn voor mij nog eigenlijk iets te klein.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:37


Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:43

Mijn zusje heeft echt bazoeka's, en ook zij heeft een bh gevonden die ze helemaal geweldig vindt. Waar ze die heeft gekocht? Gewoon bij de ruitershop! Je borsten worden steviger tegen je lichaam aangedrukt, waardoor je dus niet ineens op je rug hangen tijdens het rijden, volgens haar zitten ze heerlijk en moest ik daar ook maar eens heen.

Hollybolly

Berichten: 2946
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Herwijnen!! Gelderland

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:45

borsten op je rug hangen Tong uitsteken die vind ik wel goed Tong uitsteken

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:26

Uppojono schreef:
Ik voel me aangesproken, maar je hebt helemaal gelijk. Ben ook iets zuinig aangelegd, en ja, dan is 50 euro best prijzig.. Maar moet het wel doen, want heb er vaak last van met doorzitten enz.. Koop nu gewoon een cup (i.p.v 80 D, 75 C)kleiner, zodat alles geplet wordt en dan hobbelt het ook niet zo..


Dat is dus helemaal fout. Het belangrijkste van allemaal is een goed passende bh. Als je een maatje kleiner pakt dat floept alles eruit en heb je nog meer problemen. In jouw voorbeeld ga je zelfs twee cupmaten kleiner. Qua inhoud/borstvolume is een 75C gelijk aan een 80B. En die 50 euro haal je er echt uit. Je hebt veel meer plezier van je bh's en ze gaan ook nog langer mee dan die 15 euro gevalletjes van de Hema.

Hollybolly

Berichten: 2946
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Herwijnen!! Gelderland

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:37

ik heb er ook 1 van de hema hoor Bloos maar ik heb nergens last van met paardrijden, alles zit op zn plek, maar dat komt misschien omdat ik niet zulke grote heb. klein B tje . maar inderdaad, als je met grotere maten een GOEDE bh wilt hebben zou ik ook voor de iets duurdere met meer kwaliteit gaan.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:41

Ik heb ook een D. Ik ga bij de livera. Lachen
De Hönkemoller vind ik irritante mensen. Nagelbijten / Gniffelen
'Laat eens kijken' *ratsj gordijn open*
En dan sta je daar. Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 12:37

*Proest* sannert Tong uitsteken ik heb er net 1 van berlei gekocht, impact level 3, heb hem nu aan en hij zit geweldig! bovendien zit ie heel mooi t lijkt net een mooi sport topje!

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:58

Dat van dat Impact level kende ik ook niet! Good to know...!
Ik heb tijdens het rijden altijd (over mijn BH) een strakke sporttop van Nike aan. Dat is heel stevig en zit goed!
Gewoon te koop bij de sportzaak!