Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 23:32

Goed zo Renske, verstandig van je!!! Welkom bij de (club) van de bodyprotectors!!!!!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:17

@Lowara: Als ik een wollen muts van een flat gooi blijft ie helemaal intact, als ik een cap vandiezelfde flat gooi is ie stuk... ook maar de cap afschaffen omdat die gevaarlijker is?
Ik had meer wijsheid verwacht.... .... ...

@TS: is je BP niet af te stellen? Mijn dochter heeft af en toe ook dat ze de klittenbandsluitingen niet goed dicht doet (= op haar maat) en dan zit ie dus ook niet goed.
Als je een BP hebt, aantrekken... en gewoon volhouden het resultaat zal zijn dat er dadelijk meer rijden met een BP aan. Dat was ook zo in de les van mijn dochter... eerst was zij de enige met een BP en binnen een jaar de hele meut met een BP in de les.

Dochterlief heeft hem alleen tijdens een dressuurproef niet (meer) aan (stom!!!! ) zit ik me net te bedenken. Zal dat toch weer eisen....

En als je een handige moeder/oma/tante/buurvrouw hebt die kunnen ook zo een andere hoes maken en dan kun je ook in hippe/stoere/andere kleuren rijden .... BP laten matchen met je dekje/rijjasje/trui enzo... (gat in de markt ???? )

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:52

Rij zelf niet met bodyprotector lijkt mij niet lekker zitten en te warm. maar als je er al één hebt aangeschaft is het zonde om hem in de kast te laten liggen. Zou hem dus gewoon aantrekken. Bij ons in de manegeles rijd er maar 1 iemand met een bodyprotector. Maar die wordt door de rest van de lessers echt niet vreemd aangekeken.
Iedereen heeft zoiets van is eigenlijk wel verstandig zouden wij ook moeten doen. Alleen doen we dat dan toch niet.

Lowara ik vind dat je maar vreemde regels hebt voor je lessen.
Heb je je wel gerealiseerd dat het je honderdduizenden euro's kan kosten als een leerling jouw aansprakelijk stelt omdat zijn/haar rug gebroken is omdat degene van jouw geen bodyprotector aan mag?
Denk maar niet dat jouw verzekering dat gaat vergoeden als ze er achterkomen dat de leerling van jou de bodyprotector niet mocht dragen terwijl degene dat wel wilde.

marit34

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 02:04

zeker dragen dat ding!!! hij zit dan wel warm en niet altijd supercomfortabel maar hij is wel veilig!!! ik draag er zelf sowieso altijd een met springen en ik merk dat ik er zelfverzekerder door ga rijden! het is veel beter voor je mocht je er een keer af vallen!
en ik kan het weten want mijn wervels in m'n rug zijn scheef gaan zitten toen ik een paar keer gelanceerd werd.. en daar word je NIET blij van! nu met bodyprotector word ik nog steeds af en toe gelanceerd maar m'n werveltjes blijven netjes recht! zeker dragen! ook al doet de rest het niet!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:52

lindsey schreef:

Lowara ik vind dat je maar vreemde regels hebt voor je lessen.
Heb je je wel gerealiseerd dat het je honderdduizenden euro's kan kosten als een leerling jouw aansprakelijk stelt omdat zijn/haar rug gebroken is omdat degene van jouw geen bodyprotector aan mag?

Denk maar niet dat jouw verzekering dat gaat vergoeden als ze er achterkomen dat de leerling van jou de bodyprotector niet mocht dragen terwijl degene dat wel wilde.



Haar verzekering vergoed volgens mij helemaal niks omdat ze officeel helemaal geen instructrice is! En dat is wel te merken in haar post.

Ik zit er ook echt wel aan te denken om een BP te halen. Omdat ik nu Viva rij een paardje van vier die net onder het zadel is, en ik in de toekomst met haar wil gaan springen. dus het lijkt mij verstandig om er ook eentje te kopen en dat ga ik ook zeker wel doen.

wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:14

Het maakt niet uit wat een ander er van vindt het gaat jou en je hebt hem gekocht voor jou veiligheid en je voelt je er beter mee dan zonder , in het begin toen ik hem net had kreeg ik ook heel veel commentaar en ik ben nog steeds de enigste die een BP heeft op de manege waar ik rijd, maar ik heb hem gekocht voor mezelf nadat ik tegen een muur ben gelanceerd en 3 maanden lang niet heb kunnen zitten of liggen zonder pijn, had een gedraaide rugwervel en gekneusde nieren (hoe dat kon weet ik niet ben geen dokter) maar ik weet wel dat ik met BP dat niet had gehad heus je voelt wel dat je gevallen bent maar de schade is gewoon minder, ik gebruik altijd met springen en buitenritten. maar ze moeten wel goed passen.


en nog even over die vreemde instructrice ik vindt het vreemd dat mensen bij jou niet met bril mogen rijden ik ben praktisch blind zonder mijn bril dus lekker gevaarlijk! en trouwens ik bepaal zelf wel of ik een BP aan heb of niet daar heeft mijn instructie niks over te zeggen en als die ouders zeggen dat hun kinderen een BP aan moeten dan heb je er zeker niets over te zeggen, als instructie moet je juist mensen voorlichten over dit zoort zaken en niet afkraken. ik zou bij jou dus niet gaan lessen.

wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:48

Heb even met de betreffende instructrice gesproken en ze heeft het even uitgelegt waarom ze er zo over denkt, tevens heeft ze me vertelt dat ze de mensen van te voren vertelt waarom ze het liever niet heeft en inderdaad dan kunnen de mensen zelf bepalen of ze wel of niet bij haar gaan rijden! dus mensen het is de klant zijn of haar uiteindelijke verantwoording en ja dus tevens in het geval van kinderen de ouders!!! (die moeten zich er ook meer in verdiepen in het hoe wat en waarom zeker als je er weinig van weet)

ingridge
Berichten: 286
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: noord-holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:55

Nadat ik vorig jaar van mijn paard ben gestruikeld heb daarna een tijd met een bp gereden, in eerste instantie voor de stevigheid van mij rug en ten tweede mijn merrie kwam erg heet terug van de hengstenhouderij (zelfs als er maar een boomblaadje viel was er een rodeo). Nu rijd ik weer heel lang zonder. Maar mijn mening is zolang jij je veiliger voelt met bp aan dan moet je dat doen.

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 17:45

Nog bedankt voor alle reacties ik vind het geweldig dat er zoveel mensen hierop reageren, dat geeft mij een zekerder gevoel om er gewoon mee te blijven rijden, bij mij is het niet zo dat ik een keer zo hard ben gevallen dat ik iets gebroken of iets gescheurd had, ik vond het alleen nodig voor mezelf dat ik toen ik weer een keer naast lag en een spier in mijn lies heb verrekt, ik het toch wel griezelig vond om niet met meer bescherming te rijden, en werd ook angstig om te gaan paardrijden, dat heb ik gelukkig voor een groot deel nu wel weten te overwinnen maar het blijft gewoon een gevaarlijke sport, en ik ben dolblij en het gelukkigste mens ter wereld als ik aan het paardrijden ben en hoop toch echt een keer een eigen paard te kunnen verooloven dat is toch wel mijn liefste wens, ik wil alleen zuinig zijn op mijn lichaam vandaar dat ik hem draag. Alleen de sfeer is nog steeds wat bedrukkend op mijn manege, een paar zijn er nu al aan gewend dat ik een bodyprotector draag maar andere hebben er toch andere gedachtes over en dat vind ik gewoon zonde dat dat de sfeer moet verpesten. Dat is toch gewoon belachelijk dat dat zou komen omdat je alleen maar liever voor je veiligheid met een bodyprotector wilt rijden. Voor mij is het toch nog lang leve de bodyprotector en ik hoop nog steeds dat er meerdere mensen mee gaan rijden.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:09

wolf359 schreef:
Heb even met de betreffende instructrice gesproken en ze heeft het even uitgelegt waarom ze er zo over denkt, tevens heeft ze me vertelt dat ze de mensen van te voren vertelt waarom ze het liever niet heeft en inderdaad dan kunnen de mensen zelf bepalen of ze wel of niet bij haar gaan rijden! dus mensen het is de klant zijn of haar uiteindelijke verantwoording en ja dus tevens in het geval van kinderen de ouders!!! (die moeten zich er ook meer in verdiepen in het hoe wat en waarom zeker als je er weinig van weet)


Waarmee jij hebt gesproken is geen echte instuctrice, maar iemand die voor de lol een beetje les geeft.

Een instructice is geheel iets anders.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:34

wanneer mijn paard erg fris of lastig of wanneer ik ga springen, dan heb ik hem echt trouw aan aangezien ik een keer ging in de balken heb gelegen en er afgelanceerd ben. Het geeft je zekerheid en je bent meestal niet meer zo bang om te vallen en zit dus ook niet zo verkrampt op je paard. Dus lekker aanhouden dat ding. Jij geeft die andere het nakijken wanneer ze er een keer afketsen. Ik moet trouwens ook zeggen dat het fijn zou zijn wanneer meer mensen ze zouden dragen. Dat voorkomt een hoop gezeur en vooroordelen Lachen. Ik zat laatst te kijken naar een wedstrijd in de L en al 2 mensen droegen er 1 Go jij! Go jij! . Terwijl dat tot voorkort niet zo was.
Ook heb ik afgelopen woensdag een meisje met haar pony plat zien gaan, de pony stond al maaiend met zijn benen op en raakte hem meisje op haar buik. Ze is met een amubulance meegegaan voor de zekerheid, maar stel je voor dat ze hem niet aan had gehad Bloos! !

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:39

Ik heb nog nooit met een BP gereden.. maar als je d'r 1tje hebt, gewoon mee rijden!!
Ik heb nu een jong paard waar ik misschien mee wil gaan springen, ik zit er wel een beetje over na te denken om 1tje te kopen. Met mijn oude pony heb ik 2x gesprongen en tijdens ons laatste parcours ben ik gevallen op de hindernisbalk, daarna heb ik nooit weer een wedstrijd gesprongen, thuis wel maar op wedstrijd durf ik niet meer..

___Sanne

Berichten: 1585
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:03

mijn vriendin rijd er mee, ik niet
ik weet niet hoor, volgens mij zit het heel erg irritant,en je gaat er enorm van zweten Tong uitsteken
het is wel veiliger denk ik

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:33

Ik heb een jaar geleden ook 1 aangeschaft, draag hem alleen bij springen, om dat ik het toch risicovoller vind dan dressuur.
Ook heb ik een optimale bewegingsvrijheid in mn BP. Ben terug naar die winkel geweest, maatje kleiner geprobeert, maar die was te klein. Nu spring k nog steeds elke keer met een BP, heb al genoeg dingen zonder mn BP gebroken/gekneusd, hoef die pijn niet nog een keer mee te maken.

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:04

Geweldig mensen dat jullie er ook mee rijden!!!!!!!! Sinds ik de bodyprotector draag ben ik er nog niet afgevallen, en ik durf inderdaad meer op het paard dan dat ik helemaal niks aan heb. Ik moet zeggen dat mijn mederuiters er ondertussen meer aan gewend zijn geraakt en ik heb er niet meer zo veel problemen mee. Dus ik hoop dat zij ook een keer de stap nemen om ook een bp aan te schaffen. Hartelijk bedankt voor al jullie reacties.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:54

Ik vind het goed dat ze er zijn! Vorig jaar ben ik van een paard af gevallen en op het hek terecht gekomen. Ik had meerdere ribben gebroken en gekneusd. Een gekneusde lever en long maar ook had ik een klaplong. Dit alles is geen pretje kan ik je vertellen zeker omdat ik op dat moment ook nog een 7 maanden zwanger was. Had ik een BP gedragen waren de verwondingen, ongetwijfeld minder geweest Knipoog

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:58

Ik vind het goed dat ze er zijn, maar er zelf mee rijden doe ik niet. Ik heb er ook geen een trouwens. Ik weet niet, ik vind het niets. Ja als ik er goed afdonder en alles breek vast wel, ik weet het.

Bij ons op de manege de jongere ruiters veel wel. Er is er eentje mee begonnen in de ponyclub, en tegenwoordig zijn het er veel meer!

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:03

Gewoon blijven draven zoals ik *LOL*

Julia_Romeo

Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:07

Nadat ik een keer met springen met mijn rug op een boomstam ben gevallen en ik veel last van mijn rug had daarna had ik maar 1 BP gekocht. Ik spring er nu altijd mee en voel me veel zekerder (net als jij) dus gewoon mee rijden Knipoog

___Sanne

Berichten: 1585
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:04

met springen zou het idd wel veiliger zijn

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:45

Ik heb er ook 1, en die heb ik goed aan laten meten...ik had 1 van de staleigenaar geleend(lees was te groot) en daardoor tijdens mijn val een nekblessure opgelopen. Nu heb ik een goede en ik zou hem niet meer kwijt willen. Ze zijn veilig en daar gaat het mij om!

Sugar_SL

Berichten: 494
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Sint-Truiden,België

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:03

Ik rij er altijd mee Haha!
ik ben een paar weken geleden heel fel gevallen
als ik dat niet aanhad kon ik mijn rug gebroken hebbe Bloos
en nu heb ik nog wat last
dus al ik u was zou ik het aandoen Vork

Moniquegirl

Berichten: 90
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:49

Ik zou wel met een bodyprotecter blijven rijden!
Als je je er lekker in voelt en veilig gewoon blijven dragen tijdens het rijden! Haha!

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 13:24

Bedankt voor al julie reacties. Ik rij er toch ook nog steeds mee. Fijn dat er ook meerdere mensen mee rijden. Knipoog Cool Bedankt.

kiekeboe12
Berichten: 70
Geregistreerd: 16-10-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:31

ik heb het niet maar moest ik meer springen zou ik mij er toch eentje aanschaffen