Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valentijn5Jarig
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:28

Ik rij sinds 3 maanden met een bodyprotecor en zit toch heel lang te twijfelen wat ik moet doen. Ik rij 1 x in de week paard en ben de enige van de les die ermee rijdt. Ik heb hem aangeschaft sinds ik er vanaf ben gevallen en 6 weken moeilijk kon lopen omdat ik een spier heb verrekt in mijn lies. En ik heb voor die tijd altijd zonder bodyprotector gereden en ben nu dus best wel jaloers op de mederuiters dat zij zonder bodyprotector durven en kunnen rijden. Ik zit in beetje in dubieu en weet gewoon niet goed wat ik moet doen. Ik heb het vorige week zonder geprobeerd en dan voel ik me toch een stuk minder veilig. Ik wil ook niet afhankelijk worden van de bodyprotector. Wat raden julie mij aan? Alvast bedankt.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:50

Ik rij meestal zonder, omdat ik nog nooit zo'n ding het gedragen

Maar je geeft zelf al aan dat je je niet meer veilig voelt zonder, dus als ik jou was zou ik lekker met blijven rijden, ookal ben je de enigste van de groep

gallupy

Berichten: 32
Geregistreerd: 05-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:54

Als je je er lekker in voelt, gewoon mee blijven rijden!
Veiligheid en lekker in je vel zitten is toch naar mijn idee het allerbelangrijkste.
SUC6

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:55

Ik rijd er altijd mee.

Ook als ik een manegeles rijdt.

Mij een zorg wat de anderen doen, veiligheid staat voorop!

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:03

Meeblijven rijden . Ik ben ook een van de enige van de club die ermee rijd . Het paardje waar ik op rijd is wel niet zo stout maar je weet nooit wat er kan gebeuren . Het geeft me toch altijd een veilig gevoel .
En ik heb 'm zeker aan in het bos !
Maar als het zo heel warm is rij ik er soms niet mee . Of doe ik 'm uit bij het uitstappen .

Maar zo dingen zijn helemala niet goedkoop dus voor het zomaar in de kast te leggen ... Nee hoor rij er maar mee ! Altijd het beste

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:05

Idd, lekker mee blijven rijden als jij je er fijn in voelt!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:09

als je je er fijn bij voelt, gewoon mee blijven rijden
ikzelf vind het gevaarlijke ondingen, heb 1X gehad dat een leerling van 7 bijna stikte door zo'n ding omdat de rand bleef haken achter het zadel
Ook de bewegingsvrijheid vind ik te beperkt met zo'n ding.
Vandaar dat bij mij in de lessen er niet bij bodyprotectors mag worden gereden,omdat ze meer kwaad dan goed doen wat ik er tot nu toe van heb gezien

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:10

Ik reed er de eerste maanden op mijn jonge paard altijd mee. Nu rij in thuis in de bak vrijwel altijd zonder (alleen als het hard waait en m'n paard wat schrikkerig is rij ik met bp). Als ik buiten rij heb ik 'm wel aan. Verder ga ik 'm volgend jaar met wedstrijden de eerste paar keer wel gebruiken. Gewoon voor m'n eigen gevoel van veiligheid.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:15

Lowara schreef:
als je je er fijn bij voelt, gewoon mee blijven rijden
ikzelf vind het gevaarlijke ondingen, heb 1X gehad dat een leerling van 7 bijna stikte door zo'n ding omdat de rand bleef haken achter het zadel
Ook de bewegingsvrijheid vind ik te beperkt met zo'n ding.
Vandaar dat bij mij in de lessen er niet bij bodyprotectors mag worden gereden,omdat ze meer kwaad dan goed doen wat ik er tot nu toe van heb gezien


Niet om je te beledigen hoor, maar ik vind de regels bij jouw lessen wel een beetje vreemd! Je mag niet met een bril rijden, je mag geen bodyprotector aan........

Er zijn vast ook wel ongevallen bekend waardoor iemand juist door zijn cap een verwonding heeft opgelopen. Mag je dan bij jou ook niet meer met cap rijden?

Nogmaals: ik bedoel het niet om je te beledigen, maar ik vind dit echt hele vreemde regels die ik bij geen enkele manege of instructeur ooit eerder heb gehoord.

Overigens: Als iemand bijna stikt doordat een bp achter het zadel blijft hangen past de bp niet goed. Ik denk dus dat je daar meer de oorzaak moet zoeken.

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:29

Idd dan was die BP veel te groot !!

Duhelo

Berichten: 28573
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:43

Roxx schreef:
Lowara schreef:
als je je er fijn bij voelt, gewoon mee blijven rijden
ikzelf vind het gevaarlijke ondingen, heb 1X gehad dat een leerling van 7 bijna stikte door zo'n ding omdat de rand bleef haken achter het zadel
Ook de bewegingsvrijheid vind ik te beperkt met zo'n ding.
Vandaar dat bij mij in de lessen er niet bij bodyprotectors mag worden gereden,omdat ze meer kwaad dan goed doen wat ik er tot nu toe van heb gezien


Niet om je te beledigen hoor, maar ik vind de regels bij jouw lessen wel een beetje vreemd! Je mag niet met een bril rijden, je mag geen bodyprotector aan........

Er zijn vast ook wel ongevallen bekend waardoor iemand juist door zijn cap een verwonding heeft opgelopen. Mag je dan bij jou ook niet meer met cap rijden?

Nogmaals: ik bedoel het niet om je te beledigen, maar ik vind dit echt hele vreemde regels die ik bij geen enkele manege of instructeur ooit eerder heb gehoord.

Overigens: Als iemand bijna stikt doordat een bp achter het zadel blijft hangen past de bp niet goed. Ik denk dus dat je daar meer de oorzaak moet zoeken.

niet met bril ook?
Wat als je dan een klant hebt die niet goed ziet?
in mihjn geval heb ik -4 en -3.75
zonder bril zie ik nauwelijks iets, geen oneffenheden, geen letterbordjes, men instructeur nie...
ik heb nu wel lenzen, maar toch...

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:54

Lowara schreef:
als je je er fijn bij voelt, gewoon mee blijven rijden
ikzelf vind het gevaarlijke ondingen, heb 1X gehad dat een leerling van 7 bijna stikte door zo'n ding omdat de rand bleef haken achter het zadel
Ook de bewegingsvrijheid vind ik te beperkt met zo'n ding.
Vandaar dat bij mij in de lessen er niet bij bodyprotectors mag worden gereden,omdat ze meer kwaad dan goed doen wat ik er tot nu toe van heb gezien


>;) geen bp, geen bril... mag er wel met cap worden gereden ?

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:58

hilde66 schreef:
Lowara schreef:
als je je er fijn bij voelt, gewoon mee blijven rijden
ikzelf vind het gevaarlijke ondingen, heb 1X gehad dat een leerling van 7 bijna stikte door zo'n ding omdat de rand bleef haken achter het zadel
Ook de bewegingsvrijheid vind ik te beperkt met zo'n ding.
Vandaar dat bij mij in de lessen er niet bij bodyprotectors mag worden gereden,omdat ze meer kwaad dan goed doen wat ik er tot nu toe van heb gezien


>;) geen bp, geen bril... mag er wel met cap worden gereden ?


Maar er uberhaupt nog gereden worden

Valentijn5Jarig
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:09

Hartelijk dank voor al julie reacties. Een bodyprotector geeft je wel een veilig gevoel idd. Het is een geruststelling dat je ergere verwondingen kan voorkomen door met een bodyprotector te rijden. Het voelt alleen voor mij nog niet fijn aan dat ik nog de enige ben die ermee rijdt, hopelijk zal dat gevoel wel gaan slijten. Nogmaals bedankt.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:25

Arabelle schreef:
Hartelijk dank voor al julie reacties. Een bodyprotector geeft je wel een veilig gevoel idd. Het is een geruststelling dat je ergere verwondingen kan voorkomen door met een bodyprotector te rijden. Het voelt alleen voor mij nog niet fijn aan dat ik nog de enige ben die ermee rijdt, hopelijk zal dat gevoel wel gaan slijten. Nogmaals bedankt.


Nou waar ik rijd is het sowieso in de springlessen verplicht, overigens ook op veel andere maneges. Er zijn bij ons ook een aantal lessen met kids die allemaal gewoon met bp willen (dressuur) rijden.
Ik ben voor, die dingen zijn niet voor niets gemaakt.

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:10

Arabelle schreef:
Hartelijk dank voor al julie reacties. Een bodyprotector geeft je wel een veilig gevoel idd. Het is een geruststelling dat je ergere verwondingen kan voorkomen door met een bodyprotector te rijden. Het voelt alleen voor mij nog niet fijn aan dat ik nog de enige ben die ermee rijdt, hopelijk zal dat gevoel wel gaan slijten. Nogmaals bedankt.


Daar moet je je helemaal niet aan storen hoor !
Denk maar aan je veiligheid. (En zo denken de penny's dat je op een wild paard rijd )
Ik moet zelfs oversteken over een grote weg met mijn BP aan , denk maar niet dat ik dat erg vind hoor !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:13

Als jij je er veilig mee voelt moet je er zeker mee blijven rijden.
Het gaat er toch om dat jij met een veilig gevoel op je paard zit en ontspannen kan rijden? Wat anderen mensen doen moeten zij weten.

Valentijn5Jarig
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 19:39

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties. Wat is BOKT toch een goeie website met fantastische mensen. Heel erg bedankt.

Valentijn5Jarig
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 22:06

Ik hoop toch niet dat ik genaaid ben met de bodyprotector die ik heb gekocht. Ik heb hem nu even aan en als ik de adviezen lees die ze op de website www.eventing.be hebben staan klopt dat allemaal niet met mijn bodyprotector. Als ik mezelf oprek gaat de bodyprotector omhoog en als ik me hoofd draai kom ik tegen de rand aan, en er zit ook veel ruimte tussen mijn bodyprotector en mijn lichaam als ik gewoon een t-shirt draag, ik weet niet zeker of dat juist is, ik word er zo wanhopig van!!!!! Graag hoor ik nog van julie. Alvast bedankt.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:31

Arabelle schreef:
Ik hoop toch niet dat ik genaaid ben met de bodyprotector die ik heb gekocht. Ik heb hem nu even aan en als ik de adviezen lees die ze op de website www.eventing.be hebben staan klopt dat allemaal niet met mijn bodyprotector. Als ik mezelf oprek gaat de bodyprotector omhoog en als ik me hoofd draai kom ik tegen de rand aan, en er zit ook veel ruimte tussen mijn bodyprotector en mijn lichaam als ik gewoon een t-shirt draag, ik weet niet zeker of dat juist is, ik word er zo wanhopig van!!!!! Graag hoor ik nog van julie. Alvast bedankt.


Hmm, klinkt wel een beetje alsof hij te groot is. Hebben ze je niet opgemeten waar je hem gekocht heb? Klopt de maat een beetje als je naar je normale kleding maat kijkt?

Valentijn5Jarig
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 06:54

Hallo Hilde, bedankt voor je berichtje. ik heb hem bij Hyporama gekocht en ik heb thuis de maten opgemeten zoals je taillemaat, borstomtrek en taile tot taile over de schouder dat briefje heb ik meegenomen en ze vonden het niet nodig en hebben er gewoon een gepakt daar uit het rekje. Ze hebben een L 38 aan me verkocht normaal draag ik niet zulke kledingmaten. Ik ben al een keer teruggeweest naar die zaak, omdat ik bleef hangen aan het zadel als ik wilde afstappen en daar gaven ze me als advies dat ik afstand van het zadel moest nemen en er af moet springen, en deze klacht kwam ze niet bekend voor want ze hebben er nog nooit van gehoord. Dus zelf denk ik dat ik te impulsief bezig ben geweest, en hem daar nooit heb moeten kopen. Want hij heeft mij toch 120 euro gekost.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:38

Lowara schreef:
als je je er fijn bij voelt, gewoon mee blijven rijden
ikzelf vind het gevaarlijke ondingen, heb 1X gehad dat een leerling van 7 bijna stikte door zo'n ding omdat de rand bleef haken achter het zadel
Ook de bewegingsvrijheid vind ik te beperkt met zo'n ding.
Vandaar dat bij mij in de lessen er niet bij bodyprotectors mag worden gereden,omdat ze meer kwaad dan goed doen wat ik er tot nu toe van heb gezien



Sorry gevaarlijke ondingen... Dat dacht ik dus niet.
Ik weet niet wat voor een instuctrice jij bent, maar als je iemand in de les heb en die bijna stikt door een bodyprotector moet je ze er eentje laten kopen die past. Wat ga jij straks nog zeggen: die cap mag je niet op hebben omdat je er hoofdpijn door kan krijgen..

Een goed passende bodyprotector is voor de veiligheid van het kind.
Ik ken een meisje van negen die is echt hard van de pony af gevallen tegen de omheining van de bak. In de bodyprotector zag je de vorm van de balk van de omheining zitten. In het ziekenhuis zeiden ze dat het maar goed was dat ze er eentje aanhad, anders had ze misschien wel haar rug gebroken gehad, en nu gekneust.

Maar ja dan ben jij officeel ook geen instructrice.!!!

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:07

Ik rijd altijd met cap en bodyprotector. Ookal is het die bodyprotector af en toe wel té warm, maar mijn veiligheid is toch veel belangrijker!

Valentijn5Jarig
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Rijden met bodyprotector ja of nee?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 23:17

Bedankt voor alle reacties. Ik heb vanavond weer paardgereden en ik ben toch blij dat ik mijn bodyprotector weer aanhad. In het eerste lesuurtje is er iemand afgevallen van het paard en die kwam hard op haar rug terecht, ze kan gelukkig nog wel lopen, maar het had ook anders kunnen aflopen. Voor dat soort dingen ben ik dus echt blij dat ik mijn bodyprotector aanheb, ik zit daardoor ook veel geruster op het paard. Hoop echt dat er meerdere mensen mee gaan rijden want het kan je leven redden!!!!!!!
Nogmaals bedankt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:28

dragen die bodyprotector!!!!!

ik heb er sinds maandag eentje, ivm het inrijden van mn 3 jarige paard en oude rugblessure

maar in korte tijd zijn er op de stal waar ik werk 2 meiden van ee jong paard gevallen, beide moesten in t ziekenhuis blijven met letsel wat veel en veel minder ernstig zou zijn geweest als ze een bodyprotector gedragen hadden!

vind hem zelf eigenlijk wel fijn zitten! heb een perfect passende van Imperial Riding, en hoe vaker&langer je hem aanhebt hoe fijner hij gaat zitten
rij er nu op mn andere paard geregeld mee om er aan te wennen voor ik er strax mee op de 3 jarige klim

wel is het zo dat een slecht passende bp meer schade kan toebrengen dan vallen zonder bp
maar dit geldt ook voor een cap die niet goed past!!
dus lowara's post vind ik grote onzin!