iemand ervaringen met Blauwe Lederen rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

iemand ervaringen met Blauwe Lederen rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:20

Ik vind het zelf leuk om op concour alles netjes op elkaar te laten aansluiten qua kleding en chabrak etc. Tot nu toe heb ik altijd met blauwe cap, jasje en chapagne blouse etc gereden met zwarte laarzen.

Aangezien mijn wedstrijd laarzen dringend aan vervanging toe zijn heb ik op internet gezocht naar blauwe leren rijlaarzen. Dit is ook gewoon leer maar dan zeg maar geverfd!

Heeft iemand ervaring met dit soort laarzen? Houd het blauw goed? Hoe lang ongeveer als je ze alleen op concour draagt (rij gemiddeld 1 x permaand soms 2x)

Ben benieuwd. Wil graag eerst wat meer info voordat ik beslis.

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:21

lijkt me leuk... maarja ik rijd geen concours.. dus kan er nix over zeggen
btw.. als je het toch doet.... foto's??

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: iemand ervaringen met Blauwe Lederen rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:33

Ik verf mijn lederen laarzen zwart (leerverf uit de schoenwinkel, zullen ook wel blauw hebben niet?) bedoel je zo? De buitenkant blijft lang mooi, maar waar ik tegen mijn zadel schuur, is het er heel snel af(lees een a twee keer rijden)...

Kost echt niet veel dus af en toe eens bijkwasten en laarzen zijn weer "nieuw".

Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:38

ok. kan een optie zijn om ze mooi te houden. Ik zal eens kijken. Heb trouwens net wel even gebeld met die leverancier en het is niet echt verfen maar coaten zei hij.

@Darkmoona: Als ik ze heb. dan zal ik wel foto's plaatsen

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:40

Vroegaah, in mijn ponytijd, heb ik eens tweedehands blauwe lederen rijlaarzen gehad. Bleven net zolang mooi als zwarte.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:52

suepergirl schreef:
Vroegaah, in mijn ponytijd, heb ik eens tweedehands blauwe lederen rijlaarzen gehad. Bleven net zolang mooi als zwarte.

[b]
fijn dat je bijdraagt aan een topic, maar dit soort taal (msn ofzo) is niet toegestaat op bokt!
het leest namelijk erg vervelend, dus ik hoop je hiermee te helpen voor evt. volgende posts.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:12

dierfysio schreef:
suepergirl schreef:
Vroegaah, in mijn ponytijd, heb ik eens tweedehands blauwe lederen rijlaarzen gehad. Bleven net zolang mooi als zwarte.

[b]
fijn dat je bijdraagt aan een topic, maar dit soort taal (msn ofzo) is niet toegestaat op bokt!
het leest namelijk erg vervelend, dus ik hoop je hiermee te helpen voor evt. volgende posts.


dat woordje is overdreven bedoeld geen msn taal
mijn vraag is..MAG je wel met blauwe rijlaarzen starten eigenlijk? omdat bruin officieel bij bv dressuur ook niet mag. misschien handig dat eerst kort te sluiten voordat je dure blauwe laarzen koopt die later niet gebruikt kunnen worden hierdoor

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:16

Het was inderdaad geen msn taaltje, maar algemeen bekend haags...

Je mag met zwarte of blauwe laarzen starten. Wanneer je kiest voor blauwe laarzen zul je een model moeten nemen in kalfsleer. Alleen de kalfsleren laarzen zijn in vele verschillende kleuren verkrijgbaar. Wat betreft de houdbaarheid: zwart is de meeste kleurvaste verf. Het leer wordt in een verfbad gelegd en zo van een andere kleur voorzien. Blauw houdt zeker wanneer ik lees hoe weinig jij ze gaat gebruiken het vele jaren vol.

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: iemand ervaringen met Blauwe Lederen rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:18

Nou, blauw zou denk ik best mooi zijn dan, ben ik misschien ook in geinteresseerd. Zouden die dan ook in jophurs met chaps verkrijgbaar zijn?

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:21

Ik wil ook blauwe! Maar ja, heb nog een paar vrijwel nieuwe zwarten liggen, dus 't is een beetje zonde van 't geld..... Ik ben er dus nog druk over aan het nadenken. Ga pas volgend jaar weer wedstrijden rijden (mijn huidige paard is daarvoor nog wat te jong) dus kan er nog even over denken........

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:33

dierfysio schreef:
fijn dat je bijdraagt aan een topic, maar dit soort taal (msn ofzo) is niet toegestaat op bokt!
het leest namelijk erg vervelend, dus ik hoop je hiermee te helpen voor evt. volgende posts.


Pardon?? Aangezien ik een hekel aan msntaal heb, voel ik me toch enigzins beledigd... Misschien een tip voor jou om de volgende keer niet direct met commentaar te komen. Het was een heel normaal antwoord op je vraag.

dierfysio schreef:
dus ik hoop je hiermee te helpen voor evt. volgende posts.


Insgelijks

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:34

Ik heb zelf geen blauwe laarzen, maar bij de mensen die ik ken die blauwe laarzen hebben, blijven ze gewoon net zo mooi als zwarte. Ik vind het wel veel mooier als je voor de rest in het blauw start dat je laarzen dan ook blauw zijn. Het is dan echt helemaal af.

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: iemand ervaringen met Blauwe Lederen rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:35

@suepergirl: Hihi, met jou kan ik wel praten

Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:47

@Geje: verkopen jullie ook blauwe rijlaarzen? Op maat gemaakte?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:10

Ik heb ze nog nooit gezien, ik kan me de kleur en de laarzen niet echt voor ogen zien. Ben er heel benieuwd naar wel

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:22

Ik heb een paar blauwe laarzen gehad van Van Huett. Ze waren van super soepel gecaoted leer en zagen er voor de 200 euro die ze kostte heel netjes uit! Ik had ze puur voor de gein en toen die gein eraf was, heb ik ze door verkocht.

PB Coby10 eens, die heeft ze ook. Voor laarzen van huett www.rijlaarzen.nl.

Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 19:30

De laarzen die ik bedoel zijn ook die van Van Huet.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:50

Heb ik dus prima ervaringen mee! Omdat ze gecoat zijn, zijn ze heel kleurvast en je hoeft ze niet te onderhouden. Af en toe even afsponzen en wat cockpitspray voor de glans... Misschien dat Coby10 wel foto's heeft.

Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:04

ok thanks voor de info.

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:40

Kijk is op de site van Derby (www.derby.nl). Hun laarzen zijn in 10 kleuren te krijgen, ook blauw!!

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:52

Ik vind wel dat blauwe laarzen vaak wat lichter zijn dan bijvoorbeeld een dressuurjasje. Kleurverschil is vaak groot.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:00

Ik zal vanavond even foto's maken van mijn blauwe laarzen (kostten overigens 150 euro, dus goed te doen. Voor kalfsleer zit je snel op 400) Ik heb ze inderdaad ook voor wedstrijden gekocht, omdat ik met mijn bruine laarzen niet mag starten. Helaas... Om schoon te maken heb ik tot nu toe altijd alleen een natte handdoek gebruikt. Verder heb ik er nog niets opgesmeerd. Zo vaak heb ik ze ook weer niet aan. Het is inderdaad wel zo dat de kleur wel iets lichter is dan mijn jasje.
Ik bedenk ineens dat er wel een foto van een wedstrijd op internet staat: zo zien ze er dus uit:

Afbeelding

Afbeelding

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:05

Waar heb jij ze gekocht?

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:24

Bij van Huett in Houten (maar ik geloof dat die nu in Bunnik zit. Moet je even kijken op www.rijlaarzen.nl. Dat is zijn site. Het zijn gewoon de eigen merk gecoate laarzen. Volgens mij worden ze in de fabriek van Lipica gemaakt.

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:14

Ik vind het niet mooi sorry. Te veel kleurverschil. Ik heb ook blauwe laarzen, maar gebruik ze alleen met trainen.