Anky Petries, ook last van slijtplekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Anky Petries, ook last van slijtplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:01

Ik heb mn Anky Petrie laarzen net een week, en nu 2 keer mee gereden. En er zitten nu al duidelijk zichbare slijtplekken aan de binnenkant van de laarzen. Hebben meerdere mensen hier last van bij dit Model?

Mijn laarzen zien er nu zo uit.
Afbeelding

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:03

Jeetje, dat maakt toch niet uit of er meer mensen zijn met dit probleem? Die laarzen zijn hartstikke duur, ik was er meteen mee teruggegaan!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:05

Ik ga morgen idd even bellen met de winkel, maar vroeg me af of dit meerdere mensen hebben. Anders neem ik misschien wel andere laarzen. Bij een ander model laarzen van Petrie die ik eerst had, had ik hier geen last van.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:05

Er is mij voor gewaarschuwd, dat je ze de eerste paar dagen gewoon goed, heel goed moet invetten.
Ik heb ook nog zwarte ledervet meegehad, net zoals zwarte schoenesmeer, waarmee je 't ook weer wat zwarter kan maken.
Ik heb dit braaf gedaan en ze zien er nog super uit bij mij!

Ik heb ook de Anky Petries.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:06

Tja dat hebben ze dus niet verteld toen ik ze kocht!

Ik heb ze ff vergeleken met mn oude laarzen, die zijn zelfs nog mooier aan de binnenkant

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:08

Ik heb die van mij eerst heel goed in gesmeerd met een creme, geen KIWI spul dus dat komt later wel... En verder gewoon na het rijden er met een vochtige doek overeen, en elke week insmeren met een creme of dat KIWI spul.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:10

Tja das nu al te laat, kan het niet meer ongedaan maken..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:10

Ik heb de petrie Perfect, die hebben na drie jaar nog géén slijtplekken!!!! Ik heb net weer nieuwe besteld (mijn hond heef ze kapot gekauwd) maar ik blijf gewoon bij de perfect, die zijn voor mij perfect

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:11

liza van loon schreef:
Tja das nu al te laat, kan het niet meer ongedaan maken..

Je zou, als de winkel ze niet wil terugnemen/ruilen, eventueel nog zwarte schoensmeer kunnen proberen..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:12

Ik ging niet uit de winkel weg, tot ik nieuwen kreeg!! Ze hebben jou niet gezegd dat je ze zo goed moest insmeren, en voor zulke dure laarzen zou elke dag weet ik veel hoeveel crempjes ook niet nodig moeten zijn!!! Ik ging er echt mee terug

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:17

rindin schreef:
Ik ging niet uit de winkel weg, tot ik nieuwen kreeg!! Ze hebben jou niet gezegd dat je ze zo goed moest insmeren, en voor zulke dure laarzen zou elke dag weet ik veel hoeveel crempjes ook niet nodig moeten zijn!!! Ik ging er echt mee terug

Nee daarom ze kunnen niet maken ze niet terug te nemen. Ik eis gewoon dat ik ze mag terugbrengen of ruilen.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:17

rindin: ben ik het helemaal mee eens!! Daar zijn ze veel te duur voor.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:18

rindin schreef:
Ik heb de petrie Perfect, die hebben na drie jaar nog géén slijtplekken!!!! Ik heb net weer nieuwe besteld (mijn hond heef ze kapot gekauwd) maar ik blijf gewoon bij de perfect, die zijn voor mij perfect

Ik had hiervoor geloof ik de Elite, ook superlaarzen. Maarja ik wil nu perse een hogedressuur boog, vandaar nu deze.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:22

Ik heb de Petrie Perfect, inmiddels 3jaar, ze worden intensief gebruikt en er is geen enkel slijktplekje te zien.. Ze zijn nog steeds super mooi!

Wat kosten die Anky petries? Echt belachelijk nu al slijtage.. Ik geef je groot gelijkt, geld terug of ruilen voor nieuwe

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:26

Jeetje, en dat noemen ze kwaliteits laarzen. Schandalig zulke slijtplekken.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:27

Ik heb ze ook. Bij mij zitten er niet zulke plekken op.
Ik vind wel dat de kwaliteit achteruit is gegaan.
Ik zou gewoon etrug gaan naar de winkel.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:27

Mijnes hadden ook na 2 weken al dikke slijtplekken, der was zelfs een stukje leer helemaal af aan de binnenkant. En ze hebben de laarzen gewoon terug genomen. Sturen ze op naar de fabriek en dan krijg je nieuwen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:28

Megantjuh schreef:
Ik heb de Petrie Perfect, inmiddels 3jaar, ze worden intensief gebruikt en er is geen enkel slijktplekje te zien.. Ze zijn nog steeds super mooi!

Wat kosten die Anky petries? Echt belachelijk nu al slijtage.. Ik geef je groot gelijkt, geld terug of ruilen voor nieuwe

299,-

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:29

liza van loon schreef:
rindin schreef:
Ik heb de petrie Perfect, die hebben na drie jaar nog géén slijtplekken!!!! Ik heb net weer nieuwe besteld (mijn hond heef ze kapot gekauwd) maar ik blijf gewoon bij de perfect, die zijn voor mij perfect

Ik had hiervoor geloof ik de Elite, ook superlaarzen. Maarja ik wil nu perse een hogedressuur boog, vandaar nu deze.


Ja dat wilde ik ook, maar drie jaar geleden was 200 euro nog erg veel. Nu zijn de perfects vernieuwd en wat zit er op: een hele hoge "dressuurboog"!! Jeeej

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:31

ik heb de mijne nu 2,5 jaar en er zitten wel wat slijtplekken maar alleen als je goed kijkt(maar wat slijtplekken is ook logisch) ik zou wel even teruggaan als ik jouw was

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:32

Zit "maar" 4 cm op toch? De dressuurboog van de Anky's is 6 cm en dat is ook wat ik minstens wil. Ik zie op de petrie site dat de Grand Prix wel 6 cm heeft, maar deze zal nog flink duurder zijn..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:34

ooow ja dat zal wel... Maar ja, de perfect had eerder bijna geen boog! Nu is die er wel, ben ik heel blij mee!! lijkt zooow stoer!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:44

Onderhoudstips

Om lang plezier van Uw PETRIE laarzen te hebben moet U de volgende onderhoudsadviezen in acht nemen.

Nieuwe laarzen voor gebruik eerst insmeren met een goede schoencrème, wij adviseren PETRIE crème.

Na elk gebruik de laarzen schoonmaken met een lederreiniger, géén zadelzeep. Gebruik bij voorkeur PETRIE cleaner. Er moet vooral gezorgd worden dat de plaatsen die tegen het paard aankomen goed schoon gemaakt worden. Zweet van het paard is slecht voor niet onderhouden leer. PETRIE cleaner is speciaal ontwikkeld om dit zweet goed af te wassen. Na droging (NIET BIJ DE KACHEL!!!!!!) de laarzen weer insmeren met een goede schoencrème, bij voorkeur PETRIE creme. Gebruik IN GEEN GEVAL vet. Uitpoetsen vlak voor het rijden.

Tip: Uitpoetsen met een panty geeft een mooie glans.

Laarzen worden aan de binnenkant van het been wit/ grijs. Dit is normaal. Het wordt veroorzaakt doordat de kern van het leer niet “vol” zwart is. Laarzen die intensief worden gebruikt houdt u mooi van kleur door ze eens in de 2 weken in te
smeren met PETRIE colorcream. PETRIE colorcream is
een crème met extra veel kleurstof.
Laat de colorcream goed intrekken, en poets vlak
voor gebruik weer uit.

PETRIE Bootcare producten zijn verkrijgbaar bij de
betere ruitersportspeciaalzaken.

hmm..
naja ik ga toch bellen morgen.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:46

ik denk dat het met veel leer zo is, en dan met name KALFS leer, dat slijt gewoon snel als je het niet goed invet. ik heb het probleem met mijn zadel gehad.

Je moet zorgen dat kalfs leer niet te droog wordt, en meestal als je de laarzen net koopt uit de winkel dan liggen ze al een tijd en zijn ze wel droog.

maar goed dit is altijd achter af, en het blijft gewoon balen. Ik zou ook terug gaan! en de grandprix is inderdaad een stuk duurden die ligt volgens mij rond de 450 euro

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:20

Pff das wel een hoop geld.. Ik heb net gebeld en ik moet maar even langs komen, ik ga morgen even.