Op welke muziek zouden jullie nu echt eens een Kur willen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:58

Op muziek van lord of the dance of riverdance (in feiten het zelfde)
Ook is iets op de muziek van Genesis wel leuk.
Trance ook wel maar dan op ameno ofzo dat soort trance.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:12

cyber goth muziek .... lijkt me zooooo geweldig .... in de galop een goeie bas erin en goeie dreun bij de krachtige bewegingen .... dat lijkt me echt heeeeel erg leuk ...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:16

Crazy In Love van Beyonce

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:54

ik heb nog eens de gekke gedachte gehad om alle verschillende sport tunes te gebruiken. En dan bedoel ik de openingstune van studiosport, maar ook de tunes die bij langs de lijn gebruikt worden tijdens de tour de france.
ja ik weet het ik spoor niet.

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:57

ik zou echt nog weleens een kur op trance muziek willen.. iets van tiësto ofzo

Anoniem

Re: Op welke muziek zouden jullie nu echt eens een Kur wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:58

Op keiharde hiphop
Niet echt mooi, maar wel stoer

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:00

rock 'n roll! Elvis Presley, die Lewis gozer van Greatballs of fire etc... lijkt me zo heerlijk om echt iedereen mee aan het swingen te krijgen!

Coentjuh

Berichten: 9859
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Op welke muziek zouden jullie nu echt eens een Kur wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:01

Moonlight Shadow, Listen To Your Heart, muziek van Spirit, Grease vind ik erg leuk, Eye Of The Tiger, The Final Countdown, Fame, What A Feeling, Lambada (Kaoma)... en oja sommige Gothic muziek is ook wel mooi!

Ooh nog zoveeel

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:03

Wendy schreef:
Uhm... ik zou het wel willen op muziek van Nightwish, maar ik denk op de een of andere manier dat veel mensen dat niet leuk zullen vinden


Oh! Dat zou prachtig zijn... M'n twee passies gecombineerd Muziek (à la Nightwish - Gothic metal & aanverwanten) & paarden

Mhm... een kur op Epica zou ook niet goed komen veronderstel ik Niet iedereen zou de grunts op prijs kunnen stellen

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:09

ik vind dat weer zo saai omdat het veel te bekend is .. laat dan zelf iets in elkaar zetten ofzo door iemand die ook gothic style muziek zingt ... kan het helemaal mooi gedaan worden ... Ik blij dat ik genoegt dj's ken die alle soorten muziek maken ... cyber gothic ,dark electro ofzo en meer van dat soort herrie alla terra gotha

Coentjuh

Berichten: 9859
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:19

Oh vergeet Safri Duo, Played A LIve

Achterom
Berichten: 23055
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:34

Wat mij hierbij altijd opvalt is dat veel mensen muziek noemen waar ze normaal gesproken nooit naar zouden luisteren

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:38

hoe bedoel je??

waar diegene dan nooit naar luisterd???of waar andere mensen nooit naar luisteren??

ik denk dat we gewoon eens een dag moeten organiseren dat iedereen een kur mag rijden op zijn muziek,dat lijkt me wel wat

Achterom
Berichten: 23055
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:20

Waar ze zelf nooit naar luisteren. Ik geloof niet dat de meeste muziek de gemiddelde smaak van paardrijdend nederland (en belgie) is

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:22

dus ik zou zelf bv nooit naar pearl jam luisteren???bedoel je dat???

of dat als je een kur rijd dat de meeste mensen daar dan niet naar luisteren???

ik denk niet dat de mensen het mooi zullen vinden,ik wel

Achterom
Berichten: 23055
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:42

Nou, ik zie veel dingen genoemd zoals disney muziek bijvoorbeeld. De standaard kur muziek.
Ik bedoel dus dat dat volgens mij niet de gemiddelde smaak is, maar de muziek die mensen vaak aan een kur koppelen 'omdat dat zo hoort'... nu Edward Gal (geloof ik) die trance kur heeft kan dat ook ineens, maar veel gitaren e.d. is volgens mij in de ogen van veel mensen nog steeds 'not done' terwijl dat wel is waar ook een hoop mensen naar luisteren

Anoniem

Re: Op welke muziek zouden jullie nu echt eens een Kur wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:48

Het moet natuurlijk wel passen bij de bewegingen van het paard en Disney muziek past nu eenmaal beter dan Slayer of Megadeth

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:09

Mijn eerste kur was op spaanse muziek (werd heel erg gewaardeerd bij de juryleden)

Mijn tweede kur was een kur met allemaal oude griekse muziek, vond dit zelf een hele leuke kur, maar werd totaal niet gewaardeerd door de juryleden.

En nu is er een MADONNA kur in de maak... Wat vinden jullie daarvan?

Achterom
Berichten: 23055
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Op welke muziek zouden jullie nu echt eens een Kur wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:16

Ilindra schreef:
Het moet natuurlijk wel passen bij de bewegingen van het paard en Disney muziek past nu eenmaal beter dan Slayer of Megadeth

Kijk....nu komen we ergens
En wat is passen bij de bewegingen van het paard?

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:18

Ik denk dat sommige paarden mooi kunnen dansen op sommige muziek van Paul Spaeth .. verder heb ik genoeg leuke liedjes, maar lijkt mij lastig om een paard daar op te laten rijden , 2e vraag is of de toeschouwers het leuk vinden (al dan niet het paard )

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:19

De muziek moet de bewegingen van het paard ondersteunen. Dus de

Het mag niet zo zijn dat het paard de muziek ondersteund.

Wat een leuke voorbeeld is: de Trance muziek met een paard erbij wat niet veel zweefmoment en schoudervrijheid heeft.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:50

Grease lijkt me wel leuk en eye of the tiger.
Of die van Silver met Ameno.

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:24

Olrike schreef:
En nu is er een MADONNA kur in de maak... Wat vinden jullie daarvan?


Leuk, ik heb er ook een kür en een pas des deux mee gemaakt. Erg toegankelijke muziek en de herkenning brengt vaak ook positieve reacties teweeg.

Wel opvallend dat je een opmerking plaatste over de waardering van de jury en de soort muziek dieje gebruikt. De jury mag namelijk geen oordeel geven over het genre wat je kiest, maar moet punten of jouw muziek bij je proef past. Kloppen de overgangen en worden zijgangen en verruimingen extra benadrukt? Dat is waar een jury naar hoort te kijken, niet of hij toevallig van Spaanse muziek houdt of niet.

Ik weet dat het in de praktijk vaak anders is. Een standaard kürmuziekje (Spaanse muziek en Eftelingdeuntjes horen we natuurlijk veel vaker) past vaak in het plaatje van wat juryleden in het hoofd hebben als zijnde 'kürmuziek'. Toch is er wel een tendens in gang gezet waarbij opvallendere muzieksoorten meer gebruikt worden. Wellicht zal in de loop der tijd ook bij dit soort juryleden het kwartje vallen. Ik hou hoop

Coentjuh

Berichten: 9859
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:52

Wendy schreef:
Wat mij hierbij altijd opvalt is dat veel mensen muziek noemen waar ze normaal gesproken nooit naar zouden luisteren

Nou ik anders wel hoor

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:01

Pon de Replay van Rihanna, dat vind ik echt zo'n leuk nummer, ik weet ook niet echt waarom.
Ik wilde dat nummer al doen met Kerstconcour, m'n les was het er alleen niet mee eens..