Leuke oefeningen voor eerste lessen volwassene?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Leuke oefeningen voor eerste lessen volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:51

Mijn moeder heeft besloten dat ze graag wil leren rijden, dus Nanza en ik zijn de pineut. Nans mag haar dragen, en ik ga haar het een en ander proberen te leren.

Nou is Nanza niet de rustigste, maar ik weet dat hij in stap geen pas verkeerd zet en echt wel mn moeder heel zal laten. Draf is van later belang, dit omdat mijn moeder wel iets angstig daarvoor is omdat ze een wiplash heeft gehad. Ook is Nanza niet de ideale pony om op te leren draven (draver).

Nu is dus mijn vraag of jullie wat leuke oefeningen weten waarmee ik een half uur les volkrijg.

Dus, iemand?!

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:54

mijn vriend had dinsdag ook voor het eerst les op mijn pony. en hij leerde vooral de basis begrippen en uitleg over het nou in elkaar zit. en wat figuren enzo. en daarbij krijg je ook onbewust vertrouwen..

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Leuke oefeningen voor eerste lessen volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:01

ik heb enige ervaring met mensen die angstig zijn op een paard en daarbij is natuurlijk in eerste instantie het vertrouwen het belangrijkste maar daar naast moeten ze kunnen ontspannen en dat is als je bang bent nog best een hele opgave. Wat bij ons in de les dan altijd werkt is het grappig te houden. Met kinderen kan je vliegtuig oefeningen doen maar volwassenen voelen zich daar meestal te oud voor daar bij doen wij altijd thai-shi oefeningen te paard je moet ze vooral ook proberen te laten lachen want tijdens het lachen ontspant je hele lichaam.
veel plezier ermee

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:03

Ze is niet bang voor het paardrijden zelf hoor, integendeel. Ze zeurt me al een paar dagen de kop gek omdat ze wil leren rijden, alleen de draf durft ze dus niet. Daar ga ik nog even een geschikt paardje voor zoeken.

Ik weet overigens niet hoe Nanza zal reageren als mijn moeder een Tai-Chi oefening op hem probeert te doen. Hoop niet dat ie er een hartverzakking van krijgt.

Jasmijn159

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:08

om pionnetjes heen slalommen, of een figuurtje neerleggen met balkjes en dan proberen er door heen te stappen zonder over de balkjes te gaan.
En inderdaad gewoon de figuren. Ook gymnastieken geeft meestal vertrouwen. Dus bijvoorbeeld aan de longe en dan armen omhoog, armen opzij, benen optrekken enz...

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:10

Hahaha over de balkjes zullen ze zeker niet gaan, Nanza is doodsbenauwd voor balkjes.