Ruiterroutes Lage Vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Ruiterroutes Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:12

Ik wil volgende week bij de Lage Vuursche gaan rijden maar ken daar de omgeving niet.
Wie heeft er een goede tip om de trailer neer te zetten (liefst bij een restaurant) en bestaan er kaarten waarop de ruiterpaden staan aangegeven?
Zijn er verder nog bijzonderheden zoals verplichte dagkaarten voor dat gebied? Alle info is welkom!

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:43

Ik ben er een keer geweest maar kan me niet echt herinneren hoe ik daar gekomen ben. N201 af en dan ergens naar links en dan weer rechts... Kon daar gewoon op een grasveld parkeren.

Volgens mij had je daar idd wel een kaart ofzo nodig, maar ik had hem zelf niet.

khorizon

Berichten: 401
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Breukelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:06

Ik zal het even voor je navragen bij mijn vader. Mijn vader maakt namelijk altijd lange buitenritten over de lage Vuursche en andere bossen. Hij weet vast wel een geschikte plek.
Er is namelijk 1 restaurant met grote parkeerplaats en stands waar je je paard eventueel voor 2 euro kan neerzetten na het rijden zodat je wat kunt eten.
Ik zal het vanavond aan hem vragen waar het precies ligt. Volgens mij hebben ze ook een site op internet.

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 13:21

khorizon: Super!! Als ik maar een geschikte plek heb om te starten en waar we de trailer een beetje goed kunnen achterlaten, dan ben ik al een goed eind geholpen.
Gaat hij toevallig volgende week donderdag nog rijden

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ruiterroutes Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:24

Mogelijkheden om te parkeren met trailer zijn er zat.
Tis een heel mooi stukje natuur, en het klopt er zijn stands waar je je paard kwijt kan.
Restaurants te kust en te keur, bvan pannenkoeken tot en met luxer.
Je kan eventuul even kijken bij het vvv naar ruiterroutes.
Alleen neem wel je ruiterbewijs mee controle erg streng daar.
Heel veel plezier.

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:05

nou weet je zo streng controleren ze daar niet ik rijd al vanaf me 8ste daar ben nu bijna 16 en ik ben nog nooit op de lage vuursche gecontroleert.
Echt verdwalen kan je niet in de lage vuursche je komt vaak fiets en wandelpaden tegen dus als je er niet uitkomt kom je altijd wel iemand tegen waar je het aan kan vragen.

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 22:39

Dank voor de informatie! Maar kan iemand een naam van een restaurant noemen of zo waar we kunnen starten? Dan kom ik er verder wel uit denk ik.
Ik zal iig mijn ruiterbewijs meenemen, voor de zekerheid. En de boswachter de groeten van jullie doen

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Ruiterroutes Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:43

restaurant de mauritshoeve (naast stal arends) zit net buiten maartensdijk maar je zit daar al midden in het bos. en als het goed is moet je kunnen doorsteken naar de lage vuursche. ik ken de weg niet zo goed, maar daar schijn je ook erg lekker buiten te kunnen rijden.

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ruiterroutes Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:13

Bij de vuurche kon je zelf vroeger je paard in een stand zetten, weet niet of dat nog zo is.
Volgens mij is het www.vuursche.nl , alleen op de site kan ik nergens de stands meer terug vinden.
Route beschrijving staat er wel op.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:00

In het dorp zelf is een restaurant "de stal" waar stands zijn om neer te zetten. Met een balk voor de deur zodat als ze los mochten breken, ze nog niet wegkunnen.

Waarom zet je de trailer niet bij maneghe de prinsenburg of de Kamphorst ?? Dan kun je nl naar dat restaurant rijden.
Of je parkeert bij Kievitsdal, ook een restaurant.

Verder is er een fiets-en wandelkaart van het gooi waar ook de ruiterpaden op staan. Deze is vrij makkelijk.

Ik kan je ook via de mail een leuke route doorgeven hoor, schrijf hem wel uit voor je...

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 11:07

ElCamino: ik heb je een pb gestuurd!