Pacourtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Pacourtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:55

Ik weet niet priecies waar dit hoort maar het ligt aan de ruiter dus ik zet het hier maar bij.
Als ik een springwedstrijd heb gaat het springen zelf prima alleen dat pacour of ik vergeet een hindernis of ik denk dat ik al eerder klaar ben er is altijd wat. Het komt omdat ik gewoon een beetje gestrest ben maar hoe doen jullie dat als je maar 5 min de tijd heb voor de barage en het normale pacour goed te weten?

amazonetje
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Pacourtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:49

Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen. Als het enkel op wedstrijd is dat je in je parcours iets vergeet dan komt het hoogstwaarschijnlijk door de stress en de zenuwen zoals je zelf al zei. Oefen thuis ook eens regelmatig een parcours en doe regelmatig mee met oefenparcoursen zodat je mss wat minder zenuwachtig wordt en dan komt het parcours onthouden wel vanzelf. Ik heb er zelf nog nooit last mee gehad. Ik ken m'n parcours soms nog niet als ik bijna binnen moet. Ik kijk gewoon even naar enkele ruiters voor mij en dan ben ik vertrokken. Ik denk dat dat afhangt van persoon tot persoon. Veel oefenen gewoon. Ik denk dat het dan wel zal komen. Dan wen je mss wat aan de wedstrijdsituatie.

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 11:33

Ja bedankt ik oefen regelmatig pacour dan gaat het prime maar dat zijn vaak maar 6 hindernissen. kijken lukt nu niet want het is nog binnen helemaal afgesloten! maar dit is de tweede keer dus en het is gewoon oefenen ja! bedankt voor je reacties

Bino_Pino

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Oost-vlaanderen, Belgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:11

ik kijk gewoon aandachtig !
loop het ong. 2x af daarna overloop ik het gewoon aan de kant met aanwijzen
af en toe tijdens inrijden zeg ik het op in mn hoofd als ik rondrijd kijk ik eerst eens goed! het gaat dan vanzelf..
succes!!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:44

Bij mn voorgangers kijken.

Althans, ik spring bijna nooit, maar wel met mennen.