Welke BODYPROTECTOR is het veiligst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Welke BODYPROTECTOR is het veiligst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:04

De titel zegt het al: Welke body protector is het veiligste.
Ik moet er een aanschaffen, omdat dat jonge paard van me nu wel erg veel kuren krijgt en aangezien mijn moeder haar rug al heeft gebroken door een val weet ik dat het snel genoeg gebeurt is, dus zekerheid voor alles!
Nou rij ik zelf alleen dressuur en zal ik dus niet tijdens een cross in een hindernis vallen ofzo, maar ik las in een stukje van Alice Naber-Lozeman dat je nooit moet besparen op je bodyprotector en gewoon een goeie moet nemen. Maar wat is dan een goeie? Ik dacht dat die dingen allemaal wel veilig waren dat ze anders niet op de markt gebracht mochten worden.
Ik wil gewoon de veiligste hebben en of hij nou 30,- meer is heb ik er dan wel voor over in ruil voor extra zekerheid dat ik goed beschermd ben tijdens een val.

Wie weet of er misschien een test geweest is naar deze dingen of kan uit ervaring zeggen welke het veiligste is? Liefst ook met de prijzen erbij en eventueel waar ik ze kan krijgen!
Alvast bedankt!

utopian
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:06

ik moet ook ee nieuwe aanschaffe dus ik vol even , kunne jullie ook een foto plaatsen en de prijs ongeveer

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Welke BODYPROTECTOR is het veiligst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:20

Tja, voor wat het waard is hoor, zo'n protector. ik zit nu al twee weken met m'n poot omhoog, enkel gebroken. Kun je bodyprotectors en helmen dragen tot je een ons weegt..........
Je hebt tegenwoordig ook al de airparka. Een soort airbag voor de ruiter. Volgens een kennis die hem uitprobeerde leek het wel wat. Ik weet niet of ie al op de markt is.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:42

Het veiligst is een bodyprotector van beta level 3. Die bestaat in principe bij alle merken die er zijn. De bp moet goed passen anders is zelfs een beta level 3 niet veilig.
Canter hier op bokt verkoopt ze en kan ze zelfs op maat laten maken voor je. Ook kan zij je adviseren qua merk e.d.
www.canter-equipment.nl

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:20

De veiligste bodyprotector is er in elk geval eentje die goed past! En van level 3 moeten ze in principe 'even' veilig zijn. Alleen niet elke BP heeft dezelfde pasvorm, dus niet elke BP is voor iedereen even geschikt.
Ik kan je aanraden om in een aantal ruitersportzaken BP's te gaan passen en dan te besluiten welke het lekkerst zit. Zo heb ik het met de mijne ook gedaan. Uiteindelijk bleek degene die ik als eerste aan heb gehad het lekkerst te zitten en ben ik dus weer naar die winkel terug gegaan.

Felinde

Berichten: 1179
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:24

Interesant topic, vooral omdat ik binnenkort ook een Bp. moet halen.. Heb ooit een keer een van Kieffer aangehad, was alleen iets te groot, en kwam dan ook steeds tegen het zadel aan met het ding.. was niet bepaald fijn. Verder heb ik hier dus ook geen ervaring mee.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:41

Ik vind de Imperial Riding het fijnste zitten!(€110,- of €120,- oid?)
ik ben vrij lang en slank, vond de kieffer totaal niet prettig zitten voor mij, heel log en lomp was die
nog eentje aan gehad, zat wel beter maar nog niet fijn
de imperial riding zat zooo fijn! en onderaan kan je de stof losmaken(dmv klittenband) en een randje van de BP zelf afsnijden zodat je hem dus iets inkort als ie tegen je zadel aankomt, zonder dat dit er lelijk uitziet omdat je de stof erna weer netjes dichtdoet

deze krijg ik dus dit jaar voor mn verjaardag, ivm oud rugletsel en mn jonge paard dat ik na de zomer ga inrijden

overigens heb ik alleen maar Beta3 BP's in de winkels gezien, allemaal even veilig dus

maar ga naar een winkel en pas er zoveeeel mogelijk, dan weet je welke het fijnste is voor je

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:44

Ik heb er eentje met level 3. De achterkant moet ik nog inkorten, ik kom er anders mee tegen het zadel. Merk kom ik even niet op. Wordt gesloten met klittenband, heel makkelijk.

Stitatio

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-01-06

Re: Welke BODYPROTECTOR is het veiligst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:12

Er is er nu een nieuwe uit van Equi-Theme dacht ik! Ze zijn niet belachelijk duur en daarom worden ze nu ook zo goed verkocht want ze zijn toch level 3 en (ik heb hem ook) ze zzitten heel lekker.
Je bodyprotector moet wel precies passen anders is het alleen maar gevaarlijker dan zonder! Als je zeker wilt weten of hij past moet je naar een goede winkel gaan! Ze hebben bij mij mijn borstomvang enz. gemeten.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:15

Renske20 schreef:
Ik vind de Imperial Riding het fijnste zitten!(€110,- of €120,- oid?)
ik ben vrij lang en slank, vond de kieffer totaal niet prettig zitten voor mij, heel log en lomp was die
nog eentje aan gehad, zat wel beter maar nog niet fijn
de imperial riding zat zooo fijn! en onderaan kan je de stof losmaken(dmv klittenband) en een randje van de BP zelf afsnijden zodat je hem dus iets inkort als ie tegen je zadel aankomt, zonder dat dit er lelijk uitziet omdat je de stof erna weer netjes dichtdoet

deze krijg ik dus dit jaar voor mn verjaardag, ivm oud rugletsel en mn jonge paard dat ik na de zomer ga inrijden

overigens heb ik alleen maar Beta3 BP's in de winkels gezien, allemaal even veilig dus

maar ga naar een winkel en pas er zoveeeel mogelijk, dan weet je welke het fijnste is voor je


Klinkt ideaal voor mij, de Kieffer was voor mij inderdaad ook veel te log en te breed rond mijn borst, zag er heel vreemd uit en zat totaal niet fijn.
Heb je een foto van die Imperial Riding? Dat netjes kunnen inkorten klinkt ook super, ik heb zowel bij mijn dressuurzadel als bij mijn springzadel last van de meeste bodyprotectors omdat ik zadels heb met een diepe zit.
Ben dus benieuwd

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:16

ik heb er nog geen foto van, omdat ik hem pas over 2 maandjes krijg
zal ff een plaatje op internet zoeken, het is een nette en helemaal zwarte bodyprotector!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:21

Afbeelding

iets duidelijker:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 13-04-06 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:22

Super, zal van de week eens opzoek gaan naar verkooppunten hier in de buurt, kan ik even gaan passen