wat vinden jullie hiervan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

wat vinden jullie hiervan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:56

Omdat ik intussen alweer een half jaar naar iemand zoek voor Irena, en het nog niet echt vaart loopt..
Ben ik eens na gaan denken, wat er nog meer voor mogelijkheden zijn..

Toen bedacht ik me, dat ik opzich ook wel les kan gaan geven aan meisjes op irena, die vrij klein zijn.. Op een 'natuurlijke' manier, dus de dingen zoals ; op de achterhand rijden, zonder zweep/sporen, aan de teugel leren/laten lopen door verzameling (dus niet zagen ed), natuurlijke omgang met pony, springen, en al dat soort dingen.

En dan voor iets van 4-5 euro per uur. Aangezien ik niet echt een opleiding ofzo ervoor heb gedaan, denk ik niet dat ik veel meer kan vragen.. en de pony hoeft natuurlijk ook niet zn brood dr mee te verdienen Ik weet van vrij veel dingen een hoop theorie.. Dus dat is niet echt een probleem.
Denk dat ireen het best leuk vind om 1,2 uurtjes in de week met een meisje rond te hobbelen in de bak.

wat denken jullie, is dit iets wat misschien wel werkt, of in ieder geval te proberen is?

Ik hoor vaak genoeg mensen/ouders, die vinden dat het allemaal maar een hoop geschreeuw is op de maneges in de buurt, en dat ze het zelf ook wel liever zouden hebben dat het allemaal wat vriendelijker was, dus ik denk wel dat er hier in de omgeving vraag naar is...

brand maar los, ben benieuwd wat jullie van het idee vinden

Oja, ook nog even wat over irena zelf dan ; irena is een 20jarig ponytje, dat nog enorm fit is. 1.15m hoog, en ben daarom opzoek geweest naar iemand die haar kon bijrijden/verzorgen, ik zelf pas er niet meer op..
Laatst bijgewerkt door MyrtheJ op 09-04-06 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:58

Ik vind dat echt een heel erg leuk idee ik weet niet hoe ze bij jullie zijn .. maar ik zou het wel erg leuk vinden

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:00

Idd, als er maar door 2/3 mensen op gereden wordt wordt ze ook niet zo afgestompt/ongevoelig.. aangezien dat 1 van de dingen is die ik absoluut niet toelaat bij mijn paardje

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:13

Lijkt me leuk voor dr. Als ze het leuk vind om iemand op haar rug te dragen. Het lijkt me een prima oplossing.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:12

Ik zou eerst heel goed uitzoeken hoe het zit met de verzekering. Als je niet gediplomeerd bent en er zou met 1 van jouw lesklanten iets gebeuren, vrees ik dat je verzekering de schade niet zal vergoeden, en zal je de medische kosten zelf moeten ophoesten.

De wetgeving wat betreft paardrijlessen is behoorlijk streng tegenwoordig, en het zou zonde zijn als je een op zich goed initiatief moet zien eindigen in een drama als er een keer iets gebeurt.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:56

hmm.. daar geef ik je wel gelijk in, odin. Al denk ik dat er niet snel wat zou kunnen gebeuren..

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:41

myrtheJ schreef:
hmm.. daar geef ik je wel gelijk in, odin. Al denk ik dat er niet snel wat zou kunnen gebeuren..


En toch, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook al is de pony 20 en braaf, je weet nooit wat er kan gebeuren.
Zoals Odin al aangaf, je bent niet verzekerd als je les geeft zonder dat je daarvoor gediplomeerd bent!
Denk dus goed na voor je hier aan begint!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:56

myrtheJ schreef:
hmm.. daar geef ik je wel gelijk in, odin. Al denk ik dat er niet snel wat zou kunnen gebeuren..


Er kan van alles gebeuren natuurlijk. Je bent bezig met een dier, en hoe betrouwbaar dan ook, er kan zich altijd een omstandigheid voordoen dat het dier schrikt, aan de kletter gaat en zijn berijdster afgooit. Je weet dan ook nooit hoe iemand neerkomt natuurlijk.
En wat er daarna gebeurt is minstens even belangrijk. Mocht de ruiter bewusteloos zijn, wat doe je dan, hoe vraag je hulp en ga je eventueel met de ruiter slepen of in een andere positie plaatsen?
Allemaal dingen die letsel kunnen verergeren als je niet weet waar je mee bezig bent.

En geloof me nou maar, je bent persoonlijk aan te spreken op alles wat mis gaat. Je moet er toch niet aan denken dat je je leven lang moet betalen aan de medische kosten van een van jouw klanten die een dwarslaesie heeft opgelopen.

Ik weet dat het misschien allemaal heel heftig klinkt dit, maar er zijn echt voorbeelden te over van mensen die blijvende gevolgen hebben overgehouden aan een val, en die paarden/ponies werden ook heel betrouwbaar geacht.

Milaatjuh
Berichten: 381
Geregistreerd: 01-03-06

Re: wat vinden jullie hiervan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:32

Wel een leuk idee om dat te doen...