Welk merk trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Welk merk trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 00:16

Ik ben een beetje aan het kijken voor een trailer, 1,5 paards, en een nieuwe. Ik heb nog nooit een trailer gehad, dus daarom mijn vraag: zijn er trailers die jullie erg goed vinden of juist helemaal niet?

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:21

op de site van Hotra.nl vind je alles inclusief de prijzen van hun trailers.

Eén tip, zonder inruil kun je meestal een goede netto prijs voor je nieuwe trailer bedingen.

Wij hebben een 2 paards Hotra Eforce, hout, qua ruimte en wegligging super, maar hij had voor ons iets degelijker gekund aangezien ons paard een grote klier op de terug weg is.

Een 1,5 paards Hotra vind ik niet solide, slappe achterklep. Ik zou dan aan een Atec denken.

Wij hebben bewust voor een houten trailer gekozen; bij een volpolyester zie je de beschadigingen niet door het trappen van de paarden en zo rotten de wanden ongemerkt door.
Neem in ieder geval een trailer met een witte binnenkant, en een lage instap. Een ruim deurtje voor is ook handig.

Anoniem

Re: Welk merk trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:26

Ik zweer bij Ifor Williams.
Mooie zware degelijke trailers met voorlaadklep.
Wegen wel wat meer dan de gemiddelde trailer maar zijn oerdegelijk
Mijn HB 510 komt bij www.jozua-aanhangwagens.nl vandaan, fijne zaak die meerdere merken verkoopt en goede voorlichting&service geeft.

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 00:30

@tienus: even een stomme vraag, ik dacht dat bij een houten trailer juist eerder de kans was dat het ging rotten? Dit is ook de reden waarom ik een nieuwe trailer wil, ik vind het eng om een 2e hands trailer te nemen waarvan de bodem misschien al onzichtbaar aan het rotten is..

@ilindra: dat vind ik idd mooi, die voorlaadklep van die trailers.. maar idd, echt mooi zijn ze niet (niet dat dat het belangrijkste is hoor)

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:47

Iedere trailer heeft als basis hout, tenzij je een aluminium trailer neemt.
Bij een polyester trailer is de kern van een zijwand gemaakt van hout met daar over heen aan beide zijden een laagje polyester.
Het gewicht van een polyester trailer is om die reden vaak hoger dan van een houten trailer.

Als een trailer alleen maar van polyester gemaakt zou zijn, dan trappen de paarden die binnen no-time kapot.
Een ander belangrijk punt bij trailers is een rubber of gietvloer, maar dan wel eentje die gegoten is en secuur is afgekit. Op die manier kan er geen vocht onder komen.

Ook is het belangrijk bij rubber op de klep dat deze bij voorkeur gelijmd is, en niet geniet, wat dan zijn de zwakke plekken.
Op dat soort miniscule plekjes kan urine en regenwater doorsijpelen, maar het krijgt geen kans om te drogen onder het rubber.

Verder zijn Titan en Henra ook uitstekende trailers.

Tegenwoordig kun je je trailer ook na laten kijken bij een bovag bedrijf, die controleren de technische staat van de trailer, remmen etc en natuurlijk de kwetsbare delen en verlichting.
Bij goedkeuring wordt er een sticker op de dissel geplakt met het jaartal van goedkeuring.
Tevens wordt er een kopie van het keuringsrapport bij het registratiebewijs gevoegd.
Bij inruil heeft zo'n goed onderhouden en "APK-gekeurde" trailer een meerwaarde.
Keuring is nog niet verplicht.

Verder zet je trailer nooit op de handrem, als hij op je erf geparkeerd staat, maar leg een wiel voor en achter de wielen. Op die manier voorkom je dat de remkabel vast gaat zitten door modder en/of vorst.

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 00:51

Oke, bedankt voor de uitleg!
Ik heb even op internet zitten kijken, Atec heeft idd ook wel mooie, trailers, niet al te duur. Misschien ga ik vandeweek even langs een dealer.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:53

Zonder inruil moet je toch wel zo'n 10 % van de catalogus waarde af moeten kunnen krijgen, ongeacht welk merk.

En laat je niet afschepen met de kosten van het op naam zetten en verdere afleveringskosten van de trailer, vaak komt dat er nog overheen.
Op naam zetten kost zo'n € 70,- ???? dacht ik.
Meestal komt er dan een all-in bedrag over het eind bedrag van de trailer heen, ongeveer € 100,- afleveringskosten.

Gewoon even rondshoppen, buiten de randstad kun je ook nog weleens verrassend voordelig uit zijn. En niet te snel toehappen.

Succes ermee.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Welk merk trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 04:34

ik heb de atec technoline en ben er zeer tevreden mee

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:44

Hotra is een van de goede op het gebied van 1,5prds.
Maar de atec komt er ook dicht bij in de buurt...

Anoniem

Re: Welk merk trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:21

www.wk-eerbeek.nl heeft ook vaak mooie aanbiedingen en levert ook verschillende merken.

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Welk merk trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:26

Böckman trailers, zijn echt toppie.
Echt ideale trailers, wil geen ander merk meer....

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:55

Blomert! Echt een goede trailer. Je moet absoluut zorgen dat je er geen 1 hebt met een houten bodem! Ik heb zo vaak verhalen gehoord dat paarden erop de snelweg doorheen zakken....

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:53

Saris Toronto !
Heb hem net gekocht vd week.
Polyester, kan nooit meer rotten, geen kitnaden die vergaan zoals bij een houtentrailer, waardoor je zijwanden en bodem doorrotten.
En barsten ? welnee.......die kern is zo hard dat je daar geen last van hebt.
Tevens heeft ie een hele hoge klep, waardoor er geen koplampen van achterliggers in kunnen schijnen.
Hij is 30 cm langer ( voorin) dan de gem. trailer en je hebt dus meer ruimte bij het hoofd.
3e remlicht ingebouwd achter boven in de kap.
Alles zit er op en eraan.
Verkrijgbaar in Drunen.
Model ? type spaceshuttle............haha

Ben er super blij mee.

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 23:06

@kiana.. heb je toevallig al een foto ervan?

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:12

www.vanhooffaanhangwagens.nl
dan naar paardentrailers
1,5 paards
en dan staat ie helemaal onderaan........saris toronto prestige

weet niet of dit mag zo, maar ik heb geen foto die ik kan plaatsen

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 23:13

Zo da's wel een mooie trailer idd!

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:14

spaceshuttle............

Lynnlovesyou
Berichten: 380
Geregistreerd: 16-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:32

Böckman alliminium , dit is echt een zeer fijne trailer !!
Mijn paard heeft moeite met de trailer uit te gaan maar het verschil tusen de laatklep en grond in echt kleine en aan de kanten heb je van doe blokjes zodat ze niet schuin kunnen gaan !!

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Welk merk trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:56

Grofweg heb je drie trailers: Westfalia, Ifor Williams en de rest.
Vrijwel alle europese trailers gebruiken AL-KO assen.
Westfalia heeft een onafhankelijke ophanging en Ifor gebruikt starre assen met bladveren (en schokdempers).
Zeggen dat vb Böckmann beter zou rijden als Sluis (ik noem maar wat merken) is dus redelijk onzin, ze staan op dezelfde assen. Het enige wat rijkwaliteit beïnvloed is de sporing van de assen. Het is echter NIET zo dat goedkope merken slechter zouden sporen dan de duurdere. De prijsverschillen zitten voor een belangrijk deel in de kwaliteit van gebruikte materialen en de kwaliteit van de afwerking.
Slechte trailers worden niet gebouwd en de levensduur wordt vrijwel uitsluitend bepaald door hoe je ermee omgaat. Een trailer die binnen staat, regelmatig goed wordt schoongemaakt en regelmatig onderhouden, die zal veel langer meegaan dan een trailer die buiten staat, zelden wordt schoongemaakt en slecht onderhouden.
Over smaak valt niet te twisten, wat de een geweldig vindt, vindt de ander aardslelijk

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:00

@ikke, daar heb je idd wel gelijk in.. klinkt wel logisch. Maar de 'rest' van de trailers, die gebruiken dus AL-KO assen, en die zijn ook gewoon goed?

Ik heb een beetje zitten kijken, ik vind de hotra salinero bv een hele mooie. Atec heeft er volgens mij ook leuke tussen zitten, voor een mooie prijs, want dat speelt ook mee. Ik wil wel graag een nieuwe, maar niet de duurste, haha.

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:10

Jiske_Nilis schreef:
@ikke, daar heb je idd wel gelijk in.. klinkt wel logisch. Maar de 'rest' van de trailers, die gebruiken dus AL-KO assen, en die zijn ook gewoon goed?

Jawel hoor, AL-KO is geen slecht spul. Ik schat dat 75% van alle aanhangers in NL op AL-KO assen staat. Hoe vaak heb jij iets gehoord over problemen?? Ik bedoel maar. Ik ken twee gevallen waarin die assen problemen gaven. Over de leeftijd van de aanhanger zullen we het niet hebben..........

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:23

haha, oke ik snap het,iig niks om zorgen over te maken dus..
ik ben er nog niet uit wat het moet worden, ik blijf gewoon nog even verder zoeken, haha

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:39

ik heb een 2-paards Atec technoline de luxe.
Heb een nieuwe 2-paards gekocht, voor het verschil in prijs maakte dat bijna niet uit t.o.v. een goede 2-hands van een ander merk.

Zelf heb ik het niet zo op 2e hands trailers, god weet wat er mee gebeurd is.
Deze Atec is een goede degelijke trailer waar weinig kapot aan kan.
Ik heb er een hengstenschot in en houten tussenschot. Heb ik bewust voor gekozen maar dat moet je zelf weten.
Verder ligt er een gecoate vloer in met randen langs de wanden, deze rot dus niet weg.

http://www.mijnalbum.nl/Album=78WMXEJM

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:40

oh ja.... sorry, naar de allerlaatste foto van de serie gaan kijken.
Deed het weer eens verkeerd....

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Welk merk trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:51

Ik heb sinds een week of 3 de Hotra Salinero. Supertrailer!!! Hij ligt superstrak achter de auto, m'n paard staat er rustig op, en hij ziet er mooi uit! Ik heb er alleen spijt van dat ik geen automatisch oprolbaar zeiltje heb genomen, ik moet het nu met de hand doen. Maar misschien dat ik dat nog laat aanpassen.

Foto!!

Afbeelding