Welk paard past bij mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Welk paard past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 16:11

Hey
Jaja, het is bijna zover, na vele jaren dat het toch niet door kon gaan, is het nu echt zover. In juli ga ik een paard zoeken!
Maar, ik ben aan het twijfelen wat voor paard het beste bij mij zou passen, en vind het dus erg belangrijk om te weten wat jullie vinden..

Ik ben geen beginner meer, maar kan ook niet supergoed rijden. Hou niet van pittige paarden omdat ik niet zo'n held ben, maar hou ook niet van te rustige paarden, dus die alleen maar sjokken en denken, het moet maar. Mag best voorwaarts zijn, als die maar geen rare dingen doet verder haha. (steigeren, bokken of er vandoor gaan)

Ik ben vrij lang (1.80) dus moet wel een paard boven de 1,68 zijn. Wil graag recreatief rijden, maar ook 1x per week een priveles en misschien in de toekomst endurance. Ook moet die een beetje kunnen dressuren en springen. (kort gezegd gewoon een allrounder dus )Moet niet te oud zijn (tot 10 jaar) en zeer betrouwbaar en 100% verkeersmak. Dat ik gewoon een lekkere buitenrit kan maken zonder er op te zitten van oh jee, vrachtwagen/tractor/scooters enz.

Ik ben weer begonnen met lessen sinds kort dus verwacht geen topruiter. Moet veel weer oppakken.

En dan het laatste, wat ben ik kwijt voor een paard die aan deze wensen voldoet? Ik had zelf rond de 3500/4000 in gedachten. Is dat voldoende? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:45

VSW -> RUI

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Welk paard past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:13

ten eerste: super leuk dat je je eigen paard krijgt!!