wanneer zit je cap goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jootje1
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: Zeddam

wanneer zit je cap goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 14:15

mijn vraag is, hoe kan je zien of je cap te groot is.

Ik wil graag weten waar je op moet letten en wat belangrijk is.

wat is gevaarlijk en wat zijn de gevaren.

alvast bedankt

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: wanneer zit je cap goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:20

Hij moet goed op je hoofd passen, niet te ruim zitten en niet te veel wiebelen als jij een keer je hoofd draait of naar beneden doet. Hij moet gewoon goed en lekker zitten. Maar hij moet ook niet te strak zitten zodat je na 5 min hoofdpijn heb..

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:16

Hij moet natuurlijk lekker zitten en hij mag niet van je hoofd vallen als je je hoofd op ondersteboven houdt met het riempje van de cap los.

Juweel
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-04-05

Re: wanneer zit je cap goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:19

Als test kun je ook het volgende doen :

Je cap op doen zonder het kinbandje vast te maken, even onderste boven hangen en als je cap blijft zitten dan past hij goed!

Juweel
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:21

@ Anouar15, je was me net voor !

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:53

volgens mij moet er achter toch ook zoveel ruimte zitten tussen je onderkant van je cap en nek?? ivm dat als je valt niet je nekt breekt door je cap..

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:51

Naar mijn idee moet een cap gewoon lekker zitten en vooral niet wiebelen op je hoofd, aangesloten dus zeg maar. Ik heb mijn vorige cap veel te strak gekocht, maar die hbe ik gelukkig kunnen ruilen

En die dingen van oren (bij bijv. Casco kan je die verstellen) moet ook echt onder je oren zitten zodat de cap niet naar voren of achteren kan 'wankelen' als je valt.

Hij moet gewoon stevig op je hoofd blijven zitten als je een rare beweging maakt

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:18

Ik vraag mij af dat met de nieuwe modellen caps nog steeds geldt: je hoofd op de kop houden en de cap moet dan blijven zitten. Bij de cap die ik heb zit ie vrij hoog boven mijn hoofd. Die klemt echt niet, en blijft dus zijn het kinriempje echt niet zitten.
Ik heb met name erop gelet of die lekker zit, goed is in te stellen (vind de draaiknop aan de achterzijde echt een uitvinding!).

tiki
Berichten: 147
Geregistreerd: 17-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:23

Doe je cap op en ga voor de spiegel staan. Beweeg de cap langzaam naar achteren, door de voorkant omhoog te duwen. Kijk naar de huid van je voorhoofd. Die moet een cm mee omhoog schuiven, waarna het "los"van de cap moet schieten.
Gaat de huid niet mee, is de cap te wijd. (evt. opvullen met wat schuimrubber onder de rand)
Blijft de huid te lang aan de cap "plakken" is de cap te nauw en zul je waarschijnlijk last van hoofdpijn krijgen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:39

Haha, bij de ruitershop vertelden ze mij dat je met je cap op flink moest heau-shaken, als ie dan goed blijft zitten past ie. Zo boots je wel een paar flinke bokken of een wilde galop na.