rijden met leren rijlaarzen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: rijden met leren rijlaarzen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:45

Hey,
Ik rijd zelf ook met leren rijlaarzen. In het begin zit er niet echt gevoel in met rijden maar als ze eenmaal ingelopen zijn zitten ze heerlijk. Ik kan mijn benen goed aanleggen en houd ze ook wat stiller.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:43

In het begin had ik helemaal geen gevoel wat ik deed, maar hoe langer je er mee rijdt hoe beter het gaat. Ik rij nog steeds soms wel met chaps maar laarzen zijn toch steviger.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:28

Met "blote" benen voel ik ook meer paard. Toch kan ik met leren rijlaarzen beter doorkomen. De hulpen fijner geven. Juist doordat de schacht harder is. Zal ook wel deels van mijn dikke kuiten komen, lekker spekkie, voelt ze natuurlijk weinig van.
Nou rij ik eigenlijk altijd met leren laarzen (alleen niet met mijn westernzadel, dan rij ik op schoenen).

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:31

lotjj92 schreef:
ik heb mijn leren rijlaarzen een paar maanden maar heb ze 2ehands gekocht. dus ze waren al ingereden.. maar met mijn chaps kan ik het beter voelen, wat ik doe enzo.

met chaps heb ik echt veeel sneller de neiging me hak op te trekken en mijn benen vliegen overal heen haha niet erg bevordelijk op een paard dat op minste of geringste druk van het been al vooruit schiet

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:33

Ik rijd het liefste ook met chaps. Met rijlaarzen aan heb ik het gevoel weinig tot geen contact te hebben met het paard. Ook kan ik dan een stuk minder aanvoelen hoeveel druk ik geef met mn kuiten.
Maarja, nu rijd ik nog met thermolaarzen, anders krijg ik koude voeten en daarbij zuig ik ook helemaal vacuum in de modder.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 02-08-09 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.