Petrie Elegance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Petrie Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:54

Miss is er al ergens een topic over, maar mijn bokt-richting gevoel is volledig van slag sinds de nieuwe indeling...

Maar die Petrie Elegance, deze:

Afbeelding

Rij je je zweetblad nu niet stuk met die rits aan de binnenkant?

Ik ben ze absoluut niet van plan om aan te schaffen, hoor, maar ik zie die dingen nu vaak in advertenties voorbij komen ( bit etc) en blijf het me afvragen.

Ik ben namelijk van het korte-pootjes-type, dus dan ligt er toch een deel op het zadel.
Heeft er iemand hier ervaring mee?

Maranel

Berichten: 143
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:25

zo te zien zit er wel een soort van lapje over de rits heen en de rits zit ook erg ver naar voren maar dan nog.. Tja i kdenk wel dat ze erover nagedacht zullen hebben gezien de prijs van de laars anders zou niemand hem kopen :S

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:40

Ik heb de petrie Anky, maar wel met de rits aan de voorkant.
Ik ben ze nu aan het inrijden en ik heb er nog geen last van gehad.

marjoleyn

Berichten: 177
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:10

Ik heb ook rijlaarzen met een rits aan de voorkant gehad en heb hier geen last van gehad.

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:57

nee hoor hier heb je zeker geen last van

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:51

Ik heb de rits ook in de zijkant, maar je hebt er totaal geen last van bij het rijden. Daarnaast rijdt het ook je zweetblad niet stuk !

renes
Berichten: 526
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Leende

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:57

Tegenwoordig rijden er heel erg veel ruiters met zo'n dergelijke rits, bv ook Laurens van Lieren en Tommie Visser (en Anky nu dus ook). Meestal raak je je zadel op deze manier niet hoor, uitzonderingen daargelaten! Anders zouden er ook niet zoveel ruiters mee rijden.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:29

Appart, heb ik nog nooit gezien.
ik vind ze wel heel mooi

Lynnlovesyou
Berichten: 380
Geregistreerd: 16-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:45

ik heb de laarzen niet maar wel zo'n rits in de anky's en nergens een probleem mee

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Petrie Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:49

Ik heb ook de rits aan de zijkant, wordt zelfs geadviseerd, werd mij zelfs geadviseerd door van Rijs (ruitersportzaak).
Hij deed het al jaren, en had veel negatieve ervaringen met een rits aan de achterkant, en raadde dit af.
Rijd heel vaak met mijn laarzen, maar absoluut geen probleem en geen beschadigingen op het zweetblad.

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Petrie Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:52

Bitch schreef:
Miss is er al ergens een topic over, maar mijn bokt-richting gevoel is volledig van slag sinds de nieuwe indeling...

Maar die Petrie Elegance, deze:

Afbeelding

Rij je je zweetblad nu niet stuk met die rits aan de binnenkant?

Ik ben ze absoluut niet van plan om aan te schaffen, hoor, maar ik zie die dingen nu vaak in advertenties voorbij komen ( bit etc) en blijf het me afvragen.

Ik ben namelijk van het korte-pootjes-type, dus dan ligt er toch een deel op het zadel.
Heeft er iemand hier ervaring mee?


Hetzelfde hier..
De rits van de Anky Elegance zit ietsje voor en er zit een lapje overheen. Heb ze gepast bij de Divoza. Volgens mij zijn dit gewoon mooie en goede laarzen!

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:07

Ik geloof heus wel dat het kwalitatief goede laarzen zijn, maar vroeg het mij gewoon af.

Ik had namelijk zelf het idee, voor degene met wat kortere benen ( zoals ik) dat het dan lekker ging schuren op het zweetblad, maar zoals ik dat hier lees, zal dat wel niet het geval zijn.

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:42

ik denk dat dat niet gebeurt, anders zouden ze niet te koop komen neem ik aan, en al helemaal niet voor zo'n prijs

Ik wou ze eerst eigenlijk ook kopen, maar voor die prijs kan ik net zo goed 2 paar petrie anky halen

laat ik daar wel een rits in zetten ben ik nog goedkoper uit ook

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Petrie Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:47

Ik heb ook korte beentjes ennehm gaat perfect met de rits zoals op deze afbeelding.....
Ik ben super blij met mijn rits, want het is echt een rampefonds af en toe om erin en eruit te komen, dankzij de rits gaat het vele malen makkelijker!!!