stalnijmegen schreef:dan kan het wel zijn dat zo een golfje een trailer MAG trekken..maar heb je wel eens aan de gevolgen gedacht als je plotseling moet remmen?????
Ik reed paar jaar terug met mn patrol ( 2050kg) met daarachter de LEGE trailer ( ongeveer 500kg) was opweg naar stal om juist een paard te gaan laden,toen ik onverwachts door een of andere gek moest remmen.. Ik reed nog geen 50kmpu, en ik maakte me een schruiverd... Dus zo zie je maar, dan heb je een goede zware auto en een lege trailer, de gevolgen kan je niet inschatten,maar vind wel dat je er rekening mee moet houden..
Niet om het een of ander, maar een volle trailer is stabieler dan een lege. Als je hard remt met een volle trailer, dan zal de trailer hooguit de auto vooruit drukken, een lege trailer gaat echt een eigen leven lijden.
In dat opzicht zie ik dus ook het probleem niet om met relatief lichte wagens trailers te trekken. Zolang je weet wat je aan de haak hebt, en daar naar handelt, loopt het wel los. Punt is dat het gros niet weet waar ze eigenlijk mee bezig zijn.
Wist jij overigens dat je legaal met een peugeot 205 met een trailer plus paard kan rijden? Over kleine autootjes gesproken.......