Probleem met vastgereden laarzen, hoe op te lossen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:17

inderdaad, plasic boterhamzakjes zijn voor mij meestal dé oplossing: als ik bijv. met winter 2 paar sokken overelkaar draag kom ik vrij moeilijk mijn laarzen in en uit, zakje eroverheen en geen probleem meer

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:57

Anoukie schreef:
Ik heb nog een paar oude laarzen bekeken en daar zag ik dat toen ik slanker was, ik ook maat 39 had van laarzen, net als nu (ik bedoel dus kuitmaat 39!).


Bij mij is de kuitmaat ook niet veranderd in de loop der jaren alleen is doorstroming in de zomer gewoon slechter bij mij en blijft en een hoop vocht in achter.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:40

dat probleem heb ik nu dus ook. toen ik ze vorig jaar van de zomer kocht kon ik er zonder problemen met rijbroek in zonder laarzentrekkers te gebruiken.
nu heb ik er heel veel moeite mee en als ik mijn eurostar rijbroek aan heb knelt het echt. heb er echt wondjes van in me knieholte dan.
aan krijgen gaat minder goed(op links dan, rechts gaat redelijk) dan uitkrijgen, al heb ik als ik lang heb gereden(bijv wedstrijd) dat ze vacuum getrokken zijn ik rij met plastic zakjes en ik kan niet eens van die lange sokken om mijn been heben, die moet ika ltijd naar benee vouwen.

het is bij mij ook niet de kuit, maar de ingang die ineens knelt en ik vind het nogal zonde om er zo ritsen in te laten zetten, ondanks dat mijn vorige 2 paar ook ritsen hadden. misschien omdat ze zo duur waren

kijk het van de zomer wel ff aan voor ik beslis

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re: Probleem met vastgereden laarzen, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:37

Goh, een gat in de markt dus! Zomer- en winterlaarzen!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:35

Ik heb ook ritsen in mijn Petri's laten zetten, en die doen het na 3 jaar nog steeds prima Ik heb het bij de schoenmaker laten doen, en hij heeft er ritsen in gezet die ook voor motorlaarzen gebruikt worden, heel stevig dus. En ze zijn niet grof.
Bij mij was overigens niet het probleem dat mijn laarzen groter moesten, maar door mijn extreem hoge wreef kan ik onmogelijk in rijlaarzen etc. komen, ik kan de bocht naar de voet niet maken.
Ze zijn bij mij helemaal achterin gezet, de balein is eruit gehaald en ze zitten nu op die plek. Nu 3 jaar later staan mijn laarzen (met vrijwel dagelijks gebruik) nog steeds keurig rechtop, ze zijn helemaal niet ingezakt.

Ik vind het trouwens heerlijk die ritsen. Vooral als ik iets moet doen met laarzen aan waarvoor ik door de knieën moet, zoals bijvoorbeeld bandageren. Ritsen een stukje open en ik kan gewoon op mijn hurken zitten zonder dat mijn knieholtes gemarteld worden.

cissy

Berichten: 19855
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:17

is het geen optie om ze een keer zeiknat met 2 paar dikke sokken aan te trekken? daar worden ze toch ook wijder van? of zeg ik nou iets heel stoms.... ?

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:45


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:05

cissy schreef:
is het geen optie om ze een keer zeiknat met 2 paar dikke sokken aan te trekken? daar worden ze toch ook wijder van? of zeg ik nou iets heel stoms.... ?


Dan krijg ik ze waarschijnlijk niet eens aan of uit!
Daarbij is dat net als oprekken, het leer zal weer terug krimpen na een tijdje.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:06


loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Probleem met vastgereden laarzen, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:57

mijn vorige laarzen kreeg ik ook met heel veel moeite aan/ uit.

gewoon een pedaalemmerzak om je been een het gaat veel makkelijker:j

enigste nadeel is dat het meer zweet.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:58

Koortje schreef:
Pasha schreef:
viewtopic.php?f=13&t=547331&st=0&sk=t&sd=a&start=0

Ik had er ook een topic over, heb ritsen in me laarzen laten zetten en ik kom er weer heerlijk in en uit
In het topic staan foto's vind ze zelf erg mooi geworden!


*gaat kijken*


En?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re: Probleem met vastgereden laarzen, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:45

En?
Ik vind het wel mooi, maar blijf het stiekem zonde vinden. En een beetje risky, stel je treft een prutser als schoenmaker? Dan zijn je laarzen naar de maan.
Ik trek nu elke dag pantysokjes aan over mijn rijbroek, en tot nu toe gaat het goed. Ik wacht de zomer en opgezwollen benen gespannen af!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:06

Gewoon je laarzen naar Petrie brengen voor ritsen Koor, dan heb je ook garantie. Op het moment dat je schoenmaker eraan gaat prutsen en het gaat fout, dag garantie. Als de ritsen van petrie stuk gaan, heb je dus wel garantie. Even bellen met ze.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:09

Anoukie schreef:
Gewoon je laarzen naar Petrie brengen voor ritsen Koor, dan heb je ook garantie. Op het moment dat je schoenmaker eraan gaat prutsen en het gaat fout, dag garantie. Als de ritsen van petrie stuk gaan, heb je dus wel garantie. Even bellen met ze.


Ik zal het overwegen als ik van de zomer echt een issue heb met aan en uittrekken...
Tot die tijd laat ik ze nog lekker heel!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:16

ja ik had het van een paar mensen hier in de buurt gehoord, die man doet veel voor petrie en had er dus zeker verstand van...
Ik wou het ook nooit vond ritsen niet mooi
Maar nu ik ze heb ben ik er heel erg blij mee en het scheelt me een hoop pijn en moeite
Bij mij werkte panty's al niet meer hoe meer ik over m'n rijbroek deed zelfs dunne pantys kreeg ik er niet meer in... dan bleef de laars onder m'n kniestuk hangen :a
oopsie hahah Dus voor mij was het meer een MUST...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:20

even voor jullie welzijn, dikkere kuiten betekent niet dat je zelf dikker wordt
je krijgt ggewoon meer spieren door de jaren heen
dus panty's en alles is even leuk,maar als je spieren eenmaal gegroeid zijn, werkt dat ook niet meer

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:27

mijn kuiten zijn ook dikker dan toen ik mijn laarxen kocht.
ik heb cavallos die nog niet eens fatsoenlijk ingereden zijn...en ik kom er dus met geen mogelijheid meer in...

denk dat ik er maar mee terug ga naar de ruitersportzaak, misschien kunnen ze ze terug sturen ofzo..

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 12:41

lowara schreef:
even voor jullie welzijn, dikkere kuiten betekent niet dat je zelf dikker wordt
je krijgt ggewoon meer spieren door de jaren heen
dus panty's en alles is even leuk,maar als je spieren eenmaal gegroeid zijn, werkt dat ook niet meer


Het gaat over het verschil tussen zomer en winter. In de zomer heb je dikkere benen door het warme weer. Nothing to do met spieren etc.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:22

ik houd zelf iig in de zomer, nouja bij warm weer heel gemakkelijk vocht vast en dat kan idd qua kuit omtrek 1-1,5 cm schelen.
In januari nieuwe laarzen gehaald en ik had een kuitomvang van 37,2 cm. Vorig jaar zomer waren mijn kuiten 38.5 cm. Ik heb nu ook heel bewust voor laarzen met kuitmaat 39 gekozen. Meiske in de ruitersportzaak was eerst verbaasd, maar na tekst en uitleg begreep ze het heel goed

Rl_PrincEsS

Berichten: 1162
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: Probleem met vastgereden laarzen, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:24

Ik heb allemaal van die kingsland sokken onwijs fijn!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:25

maar helpt niet zoveel als je kuit niet meer in je laars past

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:20

maar even nog voor de duidelijkheid:
ik wil ze dus wijder hebben, als dit dus kan..
met ritsen worden je laarzen dan toch niet wijder??

anders moet ik ze maar verkopen...