Nieuwe rijlaars van Mountain Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Nieuwe rijlaars van Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 14:19

Ik wil al een hele tijd andere rijlaarzen. Ik heb nu Petries (vraag me niet welk type) en de maat is gewoon niet perfect. Ooit gekocht toen ik studeerde en geen geld had voor op maat gemaakte. Ze zien er keurig uit, blijven goed, maar ze zitten gewoon niet fijn. Met rijden zakken ze af zodat mijn hak te hoog komt, mijn spoortje daardoor op een botje in mijn voet drukt. Omdat ik een iets hogere wreef heb, heb ik destijds gekozen voor een grotere maat omdat ik er anders echt niet in kwam. Neem daarbij dat ik ze in mijn 'dikkere periode' heb laten oprekken en je snapt dat ze ook nog te wijd zijn.

Goed, om een lang verhaal kort te maken. Ik was/ben van plan de Moutain Horse Sportive Rider aan te schaffen (geen zin om af te zien met inrijden van andere laarzen, geen zin om een godsvermogen neer te tellen voor laarzen die soepel zijn, maar snel slijten). En wat zie ik nu net op de site van Piaffe? Dit lijken mij fijne laarzen, de gewone MH Sportive Rider heb ik inmiddels gepast en die vond ik erg lekker zitten. Bij deze kun je dus ook nog de veter verstellen en ze zien er eleganter uit. Maar wat vinden jullie, ervaringen, meningen? Brand los!

Van Mountain Horse.
Sensationele details in één revolutionair systeem.
SCS3 laarzen met een beproefd speciaal patroon in de zool geven onovertroffen grip en een perfecte positie in de stijgbeugel.
De laars is voorzien van een rits in de achterzijde welke het in en uitstappen beduidend vergemakkelijkt.
Om de laars optimaal passend aan de voet te krijgen is er een mogelijkheid om de laars dmv de veter aan de voorzijde strakker of losser te maken.
Een nieuw schokabsorberend systeem in zolen en hakken zorgt voor een fantastisch comfort en is minder belastend voor uw voeten, knieën en rug.
De nieuwe, unieke stalen plaat geeft uw voet optimale steun zonder het schokabsorberend vermogen van hak en zool te verminderen.
Met extra hoge dressuurboog.
Bij aankoop van rijlaars, stijgbeugelzooltjes kado!
SCS3 stijgbeugelzool
Deze stijgbeugelzool heeft dezelfde gepatenteerde patronen als de buitenzool van de SCS3 rijschoenen.
Samen zorgen ze voor een optimale grip, waardoor uw voet niet naar voren glijdt en te ver in de stijgbeugel komt.
De vier standen geven de ruiter de mogelijkheid van positie te wijzigen.
De beugelzool heeft twee schokabsorberende lagen en is licht hellend om voet en hiel de juiste positie te geven

Afbeelding Afbeelding

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Nieuwe rijlaars van Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:24

Ik twijfel ook nog over de sportive rider. BR heeft nu ook zo'n soort laars in het assortiment, zou dat wat zijn? Deze op de foto zien er zeker eleganter uit, dus ik ga dit topic ook maar volgen. Kan ik mijn 3 keer gedragen Petries in de verkoop gooien.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:27

Ik denk dat als mijn laarzen erg beginnen te verslijten, ik voor deze laarzen ga! Ze zien er best elegant uit vergeleken met de andere MH en ben daarom ook meer voor deze laarzen, en dan zijn ze nog niet eens schrikbarend duur vergeleken met de rest..
Edit; bij Divoza zijn ze wel stuk goedkoper
Laatst bijgewerkt door Ashleey_ op 26-03-06 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:28

Tja over deze nieuwe kan ik niets zeggen, maar over mijn eigen Sportive Riders ben ik erg tevreden qua pasvorm etc. Ze zitten heerlijk.
Let wel, na 2 maanden waren de ritsen al stuk en dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. De mijne werden wel gratis vernieuwd.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Nieuwe rijlaars van Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:35

Weet je toevallig wat deze laarzen bij Divoza kosten? Ik kon ze op hun site niet vinden.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 14:39

Ashleey_ schreef:
Edit; bij Divoza zijn ze wel stuk goedkoper


Ik kan ze op de site van Divoza niet vinden. De gewone Sportive Rider is bij Divoza een stuk duurder dan bij Piaffe (of bij mijn plaatselijke ruitersportzaak), dus ik weet niet waar jij mee vergelijkt?
Deze met veter kosten bij Piaffe € 242,50.

Qimm

Berichten: 15181
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:40

Zien er wel mooi uit!

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Nieuwe rijlaars van Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:41

Ik heb deze: Afbeelding

Heb ze bij Ooteman besteld.

Omschrijving:

Sportive High Rider II
High-tech rijlaars met een elegant design. Door de ritssluiting en de elastische inzet heeft deze rijlaars een perfecte pasvorm. Gemaakt van soepel kalfsleder voor optimaal comfort. Ook geschikt om wedstrijden mee te rijden.

Prijs: € 203,95


Ik vind het wel een fijne laars,maar te weinig ondersteuning bij enkels en ik vind ze te laag(maar goed ik ben dan ook petrie met mega dressuurboog gewend )

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:45

Wow! Deze laars zou perfect zijn voor mij nu, want ik rijd een paard dat mij nogal hoog opgooit en daardoor moet ik echt op mijn beugels hangen om er niet uit te vliegen... Ik was sowieso op zoek naar nieuwe gaithers of laarzen. Mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar het eerste, maar deze zien er ook heel aantrekkelijk uit!

@Mariskatw/QueJira: Hoe blijft het leer van de MH Sportive Riders?

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 14:47

@QJ: die heb ik gisteren gepast en die zaten al heerlijk. Maar ze zien er toch nog iets "lomper" uit dan die met de veter.

Anna8
Berichten: 53
Geregistreerd: 16-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:42

Ik heb al een aantal jaren de gewone MH high rider. De ritsen zijn niet stuk en ze zaten en zitten heerlijk! Zou nooit meer anders willen.

Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:55

@Maimai: het leer blijft heel goed. Meerdere mensen bij mij op de vereniging hebben deze laars en bij goed onderhoud (maar dat is altijd nodig) blijven ze echt heel goed. Trouwens, een vriendin van mij doet helemaal geen onderhoud aan haar laars, maar als ze ze dan weer eens een keer schoon heeft gemaakt zien ze er nog bijna uit als nieuw. Dus in dat op zicht en het feit dat ze direct goed zitten/amper ingereden hoeven te worden zijn het wel ideale laarzen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:17

Dan heb ik ook even en vraag! Ik heb dus de MH sportive High rider gepas maar die waren dus net iets te wijd om mijn been.
Weet iemand of je deze beter passens kunt maken met die veters^

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 22:11

Ik denk dat die veters alleen invloed hebben op hoe het aansluit om je wreef, niet om je kuit. Al zal het wel zo zijn dat wanneer een laars bij voet en wreef goed aansluit je er tijdens het rijden niet "uitvliegt". Althans, dat hoop ik dan maar.

roos07
Berichten: 74
Geregistreerd: 12-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 03:35

Is de schacht van het nieuwe model ook hoger? Bij mij viel dat namelijk nogal laag uit bij het oude model.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:42

Nou, ik was van plan voor die High Sportive te gaan, maar nu weet ik het wel: ik ga voor de High Caliber!!

Ik heb zelf nu al ruim 4 jaar de gewone versie van de Mountain Horse rijlaarzen. Ik gebruik ze nog steeds met plezier, zitten nog heerlijk, er is nooit iets groots kapot gegaan (tja, nu komen er was slijtage plekjes, maar ze zijn ook intensief gebruikt!). Het zijn alleen bruine laarzen, dus nu wil ik voor wedstrijden die nieuwe aanschaffen.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:57

Tja.. Vriendin van mij heeft ook zulke. De ritsen zijn om de haverklap kapot, ze zijn eigenlijk te hoog, zijn ingezakt, en zitten nu dus weer te laag. Bovendien zijn het zulke slappe gevallen dat ze er totaal geen steun aan heeft.

En ze zien er voor de wedstrijden niet uit. Sorry

Zij heeft nu nieuwe besteld, bij www.rijlaarzen.nl . Soort Petrie maar, omdat zij op maat gemaakt moet hebben, dan goedkoper.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nieuwe rijlaars van Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:22

Ik wilde ze ook graag, maar jammer genoeg zijn ze er niet in lengtematen, en ik vind ze nu echt te kort voor mijn lange benen, zeker voor zulke dure laarzen...

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:46

Ik heb niet zulke lange benen, dus waarschijnlijk zal het wel gaan. De gewone versie die ik heb is ook wel iets gezakt, maar niet meer dan gewone leren laarzen zakken door gebruik. Maar goed, ik wil ze eerst zien en passen voordat ik beslis.

En ik vind die High Caliber wel mooi genoeg voor wedstrijden, High Sportive zijn wat robuust voor dressuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:35

Ik heb dan de sportive rider en deze bevallen me super.
Ik heb ze nu geloof ik een jaar of twee en nooit problemen.
De ritsen zijn nog heel, ze zijn niet meer dan normaal ingezakt en ook het leer is nog prima.
Als ik nieuwe nodig heb dan zal ik dit nieuwe model ook eens passen. Zien er wel mooi uit.
Qua lengte zijn ze voor mij ook goed.
Ik heb niet zulke lange benen

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Re: Nieuwe rijlaars van Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:47

Ik denk dat je mijn mening inmiddels wel kent, Kirsten!

Ik heb ze ook (zonder veter), nu 2,5 jaar (waarvan een goed jaar niet gedragen omdat ik fijne Petries had) en heb ze al 3 keer weg moeten brengen ivm de rits. Nu zit het allemaal, maar daar is ook alles mee gezegd. Ze zien er niet mooi meer uit en de rits van mijn rechterlaars leidt een eigen leven. (Lees: gaat los tijdens het rijden.)

Ik heb ze nu noodgedwongen weer aan omdat ik iets uitgedijt ben en mijn Petries niet meer passen. Maar als het aan mij ligt is dit alles van korte duur en zitten mijn Petries met rits of na oprekken weer prima...

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:37

Ik heb deze in het echt gezien. En als mijn huidige MH laarzen versleten zijn en budget er is, dan komen deze er zeker. Ik vond ze er heel mooi uitzien.

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:26

Ik vind ze er door de veter dus juist niet mooi uitzien maar als ze net zo lekker zitten als de sportives: go for it! Ik heb de mijne al tijden en ze zitten als gegoten, ik heb ook nooit last gehad met de rits

Murru

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:25

Ik heb ze al ruim 3 jaar, nog geen kapotte rits, problemen of weet ik veel wat.
Wel een tip... als je ze uit doet.. leg ze vlak op de grond... en niet staan.

Ik ben er super tevreden over.... en de volgende worden weer deze hoor.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:41

Vind die met veter ook erg mooi Mijn volgende MH Heb nu ook de (bruine) High Riders. Heb een nieuwe rits in laten zetten dus nu zijn ze helemaal perfect