Paardengeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shanttt
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-02-23

Paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 09:03

Hallo allemaal! Ik heb een eigen paard en ben daarom dus ook elke dag op stal. Als ik thuis kom krijgt mijn vader hoofdpijn van de paardengeur die in mijn jas zit. Mijn vader heeft ook asthma en is aan een oor 100% doof en heeft in de andere oor nog maar 40% als het niet al minder is ondertussen. Hierdoor is o.a zijn reukzintuig versterkt waardoor hij hoofdpijn krijgt van sterke geuren. Alhoewel ik het zelf niet ruik en paardengeur heerlijk vindt, vindt ik het wel vervelend voor mn vader dat hij hoofdpijn krijgt de seconde dat ik binnenloop. We hebben de jas al gewassen maar de geur wil er niet uitgaan, heeft iemand de gouden tip om dit eruit te krijgen? De jas op stal laten is namelijk ook geen optie.

ellepel

Berichten: 47355
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:05

ja dat had ik ook altijd, ik had daarom mijn paardenkleren altijd in de schuur/hok waar mijn fiets ook stond.
en dan kleedde ik me daar om.
misschien is dat een idee?

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:06

Wat ik deed toen één van mijn katten allergisch bleek te zijn voor hooistofmijt (die ik dus meebracht naar huis in de kleding die ik op stal droeg) was jas uittrekken in de berging, dus buitenshuis. En wanneer ik thuis kwam meteen mijn broek uit en die neerleggen op een plek waar ze niet kwam. Dus gewoon zorgen dat kleding en degene die er last van heeft niet met elkaar in contact komen. Jullie hebben in huis of garage oid vast wel een plek waarmee je dit ook kunt creëren :)

anjali
Berichten: 15129
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:28

Ik vind die geur superheerlijk!! Maar ik wil er anderen niet mee lastigvallen dus na stalbezoek zelf onder de douche en alle wasbare kleren in de wasmachine. Maar met een overjas gaat dat moeilijk. Dan zoals anderen ook zeggen, laat die dan in de schuur of berging.

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:29

Wordt er voordroog of kuil gevoerd op stal?

Dit wordt door meerdere mensen als een hele irritante geur ervaren.

Chinas

Berichten: 819
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:30

Ik doe mijn paarden kleding ook in het schuurtje! Kleed me daar ook om. Is even vervelend koud in de winter, maar scheelt zo veel viezigheid en geur in huis. Is er zoiets mogelijk voor je?

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:32

Yup hier ook in de berging en schoenen op de drempel laten staan. Ben zo’n 3-6 keer per dag in de stallen (aan huis) dus elke keer douchen wordt hel niet.

prompter

Berichten: 11156
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:44

Mijn paardenkleren, vooral mijn jas, blijft op stal, ik heb daar een opslag. Ik wil die lucht ook niet in huis.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:46

Mijn paardenjas hing vroeger bij mijn ouders thuis in de schuur.

Ik heb nu een nog leukere mix, mijn werkjas ruikt regelmatig naar varken of koe en daarnaast dus nog een paardenjas.
Al deze "gebruiksjassen" hangen in de bijkeuken en de jassen voor netjes in de hal.

Wassen helpt maar eenmalig, zodra de jas weer mee is geweest naar werk of paard is het weer feest.

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:55

Is een kledinghoes misschien een idee? Ik weet niet of de geur daardoorheen trekt maar het scheelt misschien wel iets.

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:07

Wat je ook nog zou kunnen doen is je op stal verkleden. In je schone kleding naar stal. Die kleding in een zak in je zadelkast. Dan je rijbroek, jas en eventueel schoenen aan.

Wellicht dat je wat opties die gegeven zijn kunt proberen zodat jij en je vader kunnen kijken wat het beste werkt.