Waterdichte stallaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dino_xhi
Berichten: 82
Geregistreerd: 21-09-20

Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 14:51

Hallo!

Wat zijn nu de allerbeste waterdichte en warme laarzen voor op stal? Ze moeten echt goed waterdicht want alles is buiten en het liefst nog een beetje leuk staan. En met dikke kuiten passen, ha.

Ik heb de afgelopen twee jaar de waterdichte fatbaby’s van Ariat gehad, deden het perfect maar zijn inmiddels niet meer helemaal waterdicht.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:56

Gewone simpele rubberlaarzen met een voering.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:03

HKM Belmond laarzen

Toevallig gisteren ontdekt dat ze niet meer volledig waterdicht zijn, na 5 trouwe dienstjaren door echt de slechtste omstandigheden (dikke modder, water tot boven de enkels, mest, urine etc)

Ik wacht even af tot Black Friday en dan bestel ik ze zeker weer opnieuw :j
Laatst bijgewerkt door Change03 op 26-10-23 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:10


sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:13

Ik vind die HKM Davos toch wel perfect.
Ze zijn lekker warm, goed waterdicht en ik vind ze er ook nog wel leuk uit zien.
Ik heb 1 voor echt het stal en modder werk en 1 voor 'net' als ik ergens bv hindernis controleur ben en droge voeten wil houden. Heb er wel een extra zooltje bij in gedaan gezien ik snel pijnlijke voeten krijg (in al mijn schoenen).
Ik heb ze nu zo'n 3 jaar denk ik en nog steeds prima, draag ze met dit weer bijna elke dag wel.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:25

Change03 schreef:
HKM Belmond laarzen

Toevallig gisteren ontdekt dat ze niet meer volledig waterdicht zijn, na 5 trouwe dienstjaren door echt de slechtste omstandigheden (dikke moeder, water tot boven de enkels, mest, urine etc)

Ik wacht even af tot Black Friday en dan bestel ik ze zeker weer opnieuw :j


Handig ook dat ze helpen voor dikke moeder. :P

Ik heb net als TS zelfde probleem met dikke kuiten, kan alleen de wijde variant van Belmond nergens vinden. Overal uitverkocht :( . Deze leek mij ook wel fijn namelijk. Jaren terug outdoorlaarzen gekocht op een site speciaal voor dikke kuiten, maar die site bestaat helaas niet meer.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:28

HAHA oeps _O- _O-

MODDER bedoel ik

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:35

Dubarry Galway .... wel erg prijzig maar ik heb de mijne al 15 jaar denk ik. Als je ze trouw afspoelt en ze netjes behandelt zijn ze onverwoestbaar...

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:41

Ik heb de horka outdoorlaarzen, echt super fijn en waterdicht!

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:55


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:59

Ik ben helemaal fan van m'n Muck boots! Lekker warm, goed waterdicht en lopen heel fijn..

gelato

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:00

pillow schreef:
Gewone simpele rubberlaarzen met een voering.

Dit werkt inderdaad top!

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:16

Ik had rubberen laarzen met voering. Op zich prima maar ik trok iedere keer die voering mee uit en kreeg de voering er dan niet goed meer in.
Ik heb nu Muckboots en tot nu toe ben ik erg tevreden. Waterdicht en lekker warm.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:31

De dunlopp winterlaarzen moet ik blij mee zijn dat ze 1 winter mee gaan en dan kapot opde bal van de voet.
Meerdere paren zo.

De davos is hier niet waterdicht in gras.

En ik heb nu al voor de 3e winter hele goedkoper winterboots van de Cranenbroek.
Niet de mooiste, maar ze doen wel wat ze moeten doen.

Afbeelding

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:46


Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:53

ik heb deze, lekker warm en waterdicht. hkm stalschoen.

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:24

Ik heb denk ik de Muckmaster van Muckboot. Heerlijke warme en droge voeten. Ook als je tot aan je enkels in de drek staat. Mocht je echt een heel erge koukleum zijn heb je er ook een arctic versie van die een graad of 10 warmer zijn dan de gewone Muckmaster.

Je hebt een hoge en lage versie en ik heb de hoge.

https://muckbootcompany.eu/collections/ ... boots-moss

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:32

Mijn zusje heeft dikke kuiten en is erg gelukkig met de:

Afbeelding
Muck Boots Artic Sport ii

Ik heb zelf de Derwent ii van Muck Boots, mijne is iets hoger.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:40

batje schreef:
Ik ben helemaal fan van m'n Muck boots! Lekker warm, goed waterdicht en lopen heel fijn..


Hier ook muckboots! Het enige waar mijn voeten in de winter droog én warm in blijven. In de zomer wel zweetpoten dus dan draag ik wat anders.

Wintu

Berichten: 2975
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:04

Ik heb Muck boots

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:07

Ik ben al 8 jaar heel tevreden met muckboots. Heb ze al wel een keer moeten vervangen, maar dat kwam omdat ik ermee in de sloot was gesprongen en de baggerlucht ging er met geen mogelijkheid meer uit. :')

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:34

Ik heb 2 jaar geleden jachtlaarzen gekocht, dikke en hoge rubberlaarzen met neopreen voering. Ik heb als echte koukleum er ook nog wollen vacht-inlegzolen in gedaan en nu heb ik geen natte en koude voeten meer. Ik heb deze:
https://www.decathlon.nl/p/stevige-rubb ... SkEALw_wcB
En ze gaan dus al 2 winters mee en zijn nog lang niet versleten.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waterdichte stallaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:50

Ik vind de pasvorm van Muckboots juist niet fijn. Heb nu het twee paar, omdat ze wel lang meegaan, maar lang op lopen gaat dus niet.

Voorheen had ik vaak gewoon gevoerde Dunlops. Die gaan prima een winter mee en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Ik heb outdoor laarzen en schoenen van Ariat, maar daar mest ik geen stallen mee uit en loop ik ook niet mee door de bagger. Voorheen Dubarry's gehad en ook daar lang mee gedaan. Echter nooit mee uitgemest. Wel altijd aan gehad met wandelen etc.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:31

Heb 2 keer achter elkaar de Horka Cornwall gehad, draag ze erg veel, gewoon met honden lopen oa, maar ook in een zeiknatte wei/paddock en met uitmesten.
Mijn eerste paar ging lek na ongeveer een jaar. Kan gebeuren, dacht ik. Maar mijn tweede paar ging al na een half jaar lek (de lijm van de zool laat los). Het eerste paar was de rechterlaars, tweede paar de linker, dus heb nu de overgebleven laarzen gecombineerd (hoera voor mijn 'ik bewaar het nog even mentaliteit :') ), maar het is een kwestie van tijd voor 1 van beide ook lek is, denk ik.

Intussen heb ik ook zo'n paar HKM stalschoenen, nep uggs zeg maar, gehaald. Prima, maar eigenlijk net iets te kort en de zool is helemaal plat, dus ze lopen niet lekker. Ook heb ik soms het idee dat mijn voeten toch licht vochtig worden.

Vind de Muck boots erg leuk, maar vond ze altijd zo duur. Maar als ik hier lees dat ze jaren meegaan, dan is het in the end een stuk goedkoper, denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:16

Ik heb sinds vorig jaar een paar jachtlaarzen. In 1e instantie voor de hond ( oa jachttraining) gekocht maar ook op stal zijn ze ideaal in de blubber. Ik mest er niet mee uit. Het is natuur rubber dus zouden ze ook tegen moeten kunnen. Je moet wel echt in de winkel passen. Ik vond Ariat en Muckboot er op het oog fijner en comfortabeler uit zien maar heb een voor mij onbekend merk gekocht die zaten mij het best.