Gewicht ruiter maximaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fiqueJarig

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Gewicht ruiter maximaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 16:19

Vind het gewicht ook lastig. Vind mezelf met 94 kilo echt te zwaar, maar veel mannen wegen ook vaak ongeveer dit gewicht en dan zouden die ook nooit meer kunnen rijden.
Het is natuurlijk wel een groot verschil of het een paard is die goed gereden en gespierd is dan een paard die niet goed over de rug gereden is.

BeFunny

Berichten: 10534
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 16:22

purny schreef:
BeFunny schreef:
Je kent het verhaal er niet achter. Dit is vooral vanuit een journalist.

Wat moet het verhaal erachter zijn dat een manege aan het welzijn van zijn paarden denkt?
Het is toch juist goed dat deze dame niet meer op het paard mag stappen tenzij ze een aantal kilo's afvalt.



Misschien heeft de dame in kwestie enkel gezegd dat ze het jammer vind dat ze niet kan rijden en is de rest van het verhaal verzonnen door de journalist. En de dame wordt met naam en toenaam belachelijk gemaakt.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gewicht ruiter maximaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 16:51

Tja ik vind dit artikel echt een schoolvoorbeeld rage bait :+ niet dat ik deze dame nou zo graag op een paard wil zien :') maar dan nog zoiets zonder enige nuance draagt ook nergens nuttigs aan bij

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:32

Temeraire schreef:
Terecht inderdaad. Maar ergens wel jammer dat de manege geen alternatief biedt. Een paard even mogen poetsen zou voor veel mensen ook al heel waardevol kunnen zijn. Stukje wandelen misschien ook wel, afhankelijk van de mogelijkheden.


Waarom? Het zou voor mij een enorme afknapper zijn als iedereen maar op de manege mocht komen poetsen en wandelen zonder daar iets te zoeken te hebben (als klant).

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:36

Temeraire schreef:
Terecht inderdaad. Maar ergens wel jammer dat de manege geen alternatief biedt. Een paard even mogen poetsen zou voor veel mensen ook al heel waardevol kunnen zijn. Stukje wandelen misschien ook wel, afhankelijk van de mogelijkheden.
Wellicht was dat ook wel een optie, zeker gezien ze blijkbaar lang komt en dus een bekende is. Zal als het een terugkoment iets is wel iets van een overeenkomst voor moeten komen ivm verzekeringswerk, maar daar is vast wat mee te verzinnen. Maar het moment dat iemand hier oprecht boos om wordt zou ik dat idee echter meteen afschrijven.

Verdrietig? Teleurgesteld? Snap ik helemaal. Wellicht zelfs verbaast als ze het echt niet wist en er al lange tijd komt. Maar boos, nee dat vind ik echt niet kunnen. Het is niet alsof ze publiekelijk gewogen is en op de schandpaal gezet. Ze is gewogen op kantoor, dat is over het algemeen zodat het secuur kan. Doet mijn manege ook, op kantoor met enkel 1 medewerker erbij. Wordt geen woord gezegd (tenzij het teveel is) en gaat heel secuur. Bij ons is het max 80kg aangekleed voor beginners, 90kg voor gevorderden. En zelfs mannen rijden er, ook van 1,80m. Ken eigenlijk ook geen mannen van boven de 90kg zonder overgewicht (wel genoeg met, en dat lijkt ook veel normaler gevonden te worden dan bij vrouwen).

En daarna boos nabellen en de media opzoeken vind ik al helemaal niet kunnen. Die zou ik nooit weer op m'n grond willen. En denk veel maneges die dit bericht lezen net zo min.

Mijn ervaring is helaas ook dat dit soort mensen vaak veel onredelijker zijn geweest dan ze aangeven omdat ze zichzelf als zielig willen neerzetten en daar past eigen associaal gedrag niet bij. Dat zegt weinig goeds als je leest wat ze al erkent te hebben gedaan. Tenzij het hele verhaal uit de duim gezogen is natuurlijk, maar helaas hoor je ze vaker dus zou me niet verbazen als het echt is.