Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:57

Ik zweer ook bij de Niro. Eerst tweedehands een paar gekocht en 8jr gebruikt. Nu sinds 2 jaar 'nieuwe'.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:00

Ik stof dit topic even af: mijn huidige rijlaarzen zijn stuk dus moet wat anders en hoop hier op tips voor merken en plaatsen waar ik het beste terecht kan voor advies/aanmeten.

Ik heb nu lipica’s maar die zijn nu na 2,5 jaar stuk, ik heb er in de tussentijd al nieuwe ritsen in laten zetten maar het leer naast de ritsen gaat nu finaal stuk….ik wil dus liever geen lipica’s meer.

Probleempjes: ik heb lange benen: mijn huidige laarzen zijn 51 cm hoog aan de achterkant en er zit een halve cm verschil tussen m’n linker en rechterkuit qua omvang :') en heb smalle enkels en zoek iets met de rits schuinvoor (en lage contrefort)
De de Niro bellini heeft qua model alles wat ik zoek, maar misschien zijn er nog andere merken? Ik ben bang dat ik niet uitkom in het matensysteem van de Niro namelijk!

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:03

Het leer naast de ritsen gaat ook bij deniro bellini wel vrjj snel stuk. Ik heb mijne nu 5 jaar en na 2 jaar zijn ze al eens terug geweest naar de fabriek voor nieuw leer langs de rits en het is nu weer stuk.

Na wat rondvragen hoor ik veel meer mensen met dit probleem. De ritsen zelf zijn inmiddels ook 2x per laars vervangen.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:33

Ik ben heel erg tevreden met Celeris laarzen. Heb 1 paar dat ik al een jaar of 8 heb, zien er echt nog super uit, en heb nu een nieuw paar wedstrijdlaarzen besteld
Ik heb ook nog De Niro's die ik al dik tien jaar heb, wel eens een nieuwe rits in laten zetten maar verder zijn ze echt nog fantastisch, ik hoorde wel dat de kwaliteit van De Niro van 10 jaar geleden niet te vergelijken is met de kwaliteit van nu. Oh en heb nog een paar Petri's, dat zijn mijn trainingslaarzen. Daar rijd ik dagelijks mee, heb ze nu een jaar en zien er nog uit als nieuw. Maar ik denk dat jij al snel aan maatwerk vastzit, en dan zou ik Celeris adviseren.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:06

Ik heb hetzelfde, inclusief verschil tussen beide benen, en ik laat Petri 's op maat maken bij Van Huet in Bunnik.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:09

@ Spenk, zijn dat die randjes leer naast de rits die stukgaan? Dat is nu bij de lipica’s ook het probleem. Ik heb nog een paar stokoude andere lipica’s met de ritsen schuinvoor en daar zitten geen randjes naast de rits en daar heb ik geen problemen mee (had ik weer andere issues mee :') ) Daarom wilde ik geen ritsen meer aan de achterkant, maar grote kans dus dat als ik ritsen schuinvoor heb met die randjes ik dus weer hetzelfde ge-emmer krijg… -O-
Ik wil er best serieus geld aan uitgeven maar wil dan wel weer jaren vooruit kunnen.

@ MartineV waar heb jij je celeris laarzen aan laten meten? Klopt het dat je het beter bij de eigenaresse zelf kunt laten doen? Ik lees wisselende verhalen over de communicatie en service….
Petrie heeft geen model met de rits schuinvoor en een lage contrefort dus gaat m niet worden ben ik bang

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:11

Plonspony schreef:
Qua kwaliteit / prijs verhouding zeg ik Celeris, voor de volle 100%, ik heb daar de nu 3 paar laarzen van en alle drie de paren zitten allen even lekker, kosten weinig tijd om in te rijden (lees: niet, 1x aan te paard en zitten goed) en blijven lang netjes zonder al te veel onderhoud.
Er is alleen één nadeel bij Celeris en dat is de bar slechte communicatie vanuit het merk, ik weet niet hoe dat is bij de verdelers namens Celeris aangezien ik daar geen ervaring mee heb, maar het hoofdkantoor in Nederland is een drama :( Echt heel jammer van het merk.


Ik quote mezelf maar even.
3 paar laarzen van Celeris en alle 3 de paren zijn nog steeds perfect, terwijl het oudste paar inmiddels al 8 jaar oud is. Ritsen top, leer top, draagcomfort ook top. Maar de communicatie maakt dat ik na mijn laatste paar nóóóóit meer Celeris laarzen laat aanmeten… echt heel jammer!

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:28

Ja precies die randjes!

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:10

Spenk schreef:
Ja precies die randjes!

Mmpppff wat balen! Enige manier om dat te omzeilen is dan een polo model, maar eerlijk gezegd heb ik die nooit echt mooi gevonden… -O-
Dus dan is het kiezen uit 2 kwaden: of weer rits achter of schuinvoor….En als dat rits/ randjes probleem bij alle merken gebeurt kan ik net zo goed weer lipica’s nemen en maar vaker nieuwe…afwerking is wel veel minder mooi natuurlijk…
@ plonspony: ik had idd gelezen dat de communicatie te wensen over liet bij Celeris….ik verwacht wel goede service bij zo’n uitgave… ;) :+

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:24

Pallatin schreef:
@ MartineV waar heb jij je celeris laarzen aan laten meten? Klopt het dat je het beter bij de eigenaresse zelf kunt laten doen? Ik lees wisselende verhalen over de communicatie en service….
Petrie heeft geen model met de rits schuinvoor en een lage contrefort dus gaat m niet worden ben ik bang


Ik heb ze bij Marije aan laten meten. Er was iets misgegaan, waardoor er niet de gekozen zolen onder zaten. De communicatie daarover ging prima, ik heb een retourlabel gekregen, de laarzen weer teruggestuurd, dit alles binnen een paar dagen, en ik verwacht ze over niet al te lange tijd weer hier!

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:50

Ben benieuwd Martine! Ik zie dat Marije helemaal in Drenthe zit :+ (ik woon in Amsterdam)
Tank benzine en ik zit op de prijs van de Niro’s denk ik :D !
Ik wil ook helemaal geen poespas meer: gewoon zwart, houtlook zool en cognac accentje en dat is t wel…
Twijfel enorm!

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:19

Nooit problemen gehad met ritssluiting/ kapot leer van de Niro.. ik heb nu het tweede paar ottaviano.
Ja rits vervangen als ie versleten is, maar dat mag dan ook wel een keer na 7 jaar.
Ik laat mijn laarzen overigens altijd open staan (sluit de rits niet bij opbergen) en draag ze alleen bij rijden, niet bij stalwerkzaamheden.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:22

Pallatin schreef:
Ben benieuwd Martine! Ik zie dat Marije helemaal in Drenthe zit :+ (ik woon in Amsterdam)
Tank benzine en ik zit op de prijs van de Niro’s denk ik :D !
Ik wil ook helemaal geen poespas meer: gewoon zwart, houtlook zool en cognac accentje en dat is t wel…
Twijfel enorm!


Ik vond Drenthe ook zeker te ver hoor, maar ze had toevallig een pasdag hier in de buurt, dus dat scheelde enorm! Als je ze volgt op fb en af en toe op de site kijkt dan kun je zien waar ze pasdagen hebben.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:27

Heb zowel petries als Celeris. Celeris heb ik bijna 7 jaar een vorige maand een nieuwe rits in laten zetten. Kan niet zeggen dat ik ze echt super behandel en rijdt er thuis ook mee in de modder. Weinig slijtage zichtbaar.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:57

Lienboon schreef:
Nooit problemen gehad met ritssluiting/ kapot leer van de Niro.. ik heb nu het tweede paar ottaviano.
Ja rits vervangen als ie versleten is, maar dat mag dan ook wel een keer na 7 jaar.
Ik laat mijn laarzen overigens altijd open staan (sluit de rits niet bij opbergen) en draag ze alleen bij rijden, niet bij stalwerkzaamheden.

Je gaat er vanuit dat ik door de bagger loop ermee en ze niet onderhou :P ?

Ik doe exact zoals jij. Maar het leer is echt niet meer de kwaliteit van eerder... ik hoor het wel vaker. Mijn schoenmaker zei ook die best vaak deniro's binnen krijgt met kapot leer langs de rits en of kapotte ritsen. Mijn eerdere deniro's is niks mee aan de hand die zijn al veel ouder.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:15

martinev schreef:
Pallatin schreef:
Ben benieuwd Martine! Ik zie dat Marije helemaal in Drenthe zit :+ (ik woon in Amsterdam)
Tank benzine en ik zit op de prijs van de Niro’s denk ik :D !
Ik wil ook helemaal geen poespas meer: gewoon zwart, houtlook zool en cognac accentje en dat is t wel…
Twijfel enorm!


Ik vond Drenthe ook zeker te ver hoor, maar ze had toevallig een pasdag hier in de buurt, dus dat scheelde enorm! Als je ze volgt op fb en af en toe op de site kijkt dan kun je zien waar ze pasdagen hebben.


Kijk, dit komt nu toevallig voorbij, Houten is veel beter te doen vanuit Amsterdam dan Drenthe!

Afbeelding

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:24

Bedankt voor de tip MartineV!!! Ik had even gekeken maar gister stond er alleen een dag ergens in Groningen op t programma :+
Ik ga even kijken of ik hier zaterdag langs kan

Afbeelding

Zo ziet mn ene laars er nu dus uit… -O-

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:48

Pallatin schreef:
Bedankt voor de tip MartineV!!! Ik had even gekeken maar gister stond er alleen een dag ergens in Groningen op t programma :+
Ik ga even kijken of ik hier zaterdag langs kan

[ [url=m/pAhKDN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet mn ene laars er nu dus uit… -O-


Is dit Lipica? Mijn laarzen hebben dat dus aan allebei en ik vroeg me af of dat te vervangen is evt in combinatie met nieuwe ritsen.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:52

Ik heb dit nu ook, met deniro. Iets meer dan jaar oud. Is dit snel/makkelijk op te lossen?

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:33

Mijn Lipica laarzen hebben dit dus ook. Ik heb het al drie maal laten repareren bij Lipicia zelf, maar daarna opgegeven. Nu twee jaar in gebruik en ze kunnen bij het vuilnis.

Ik heb bij Hypostore mijn maten laten opnemen en ik heb ze nu van Busse uitgezocht. Dat zijn standaard laarzen, maar zitten lekker en door het elastiek goed op maat. Hypostore is voor mij ook 1,5 uur rijden, maar ze hebben veel keuze in de standaard maten en merken.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:38

roosje78 schreef:
Mijn Lipica laarzen hebben dit dus ook. Ik heb het al drie maal laten repareren bij Lipicia zelf, maar daarna opgegeven. Nu twee jaar in gebruik en ze kunnen bij het vuilnis.

Ik heb bij Hypostore mijn maten laten opnemen en ik heb ze nu van Busse uitgezocht. Dat zijn standaard laarzen, maar zitten lekker en door het elastiek goed op maat. Hypostore is voor mij ook 1,5 uur rijden, maar ze hebben veel keuze in de standaard maten en merken.

Kwaliteit dingetje dus. Wel slordig dat t al zo vaak gebeurt is en dat t niet blijvend opgelost wordt. 2 jaar vind ik wel erg kort voor maatwerk laarzen die toch niet goedkoop zijn..

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:46

Esther28 schreef:
roosje78 schreef:
Mijn Lipica laarzen hebben dit dus ook. Ik heb het al drie maal laten repareren bij Lipicia zelf, maar daarna opgegeven. Nu twee jaar in gebruik en ze kunnen bij het vuilnis.

Ik heb bij Hypostore mijn maten laten opnemen en ik heb ze nu van Busse uitgezocht. Dat zijn standaard laarzen, maar zitten lekker en door het elastiek goed op maat. Hypostore is voor mij ook 1,5 uur rijden, maar ze hebben veel keuze in de standaard maten en merken.

Kwaliteit dingetje dus. Wel slordig dat t al zo vaak gebeurt is en dat t niet blijvend opgelost wordt. 2 jaar vind ik wel erg kort voor maatwerk laarzen die toch niet goedkoop zijn..

Het gaat idd om laarzen van Lipica in mijn geval maar ik lees hierboven dat iemand hier met DeNiro laarzen hetzelfde probleem heeft, dus kwaliteitsdingetje weet ik niet zo….de ritsen zijn overigens nog goed. Ik heb er bij m’n schoenmaker nieuwe biesjes naast de rits laten plaatsen, kostte me iets van 20 euro geloof ik, je ziet er niks van. Volgens hem is t kwetsbaar, die biesjes naast de rits. Maakt volgens hem niet uit welk merk.
Ik heb andere laarzen van Lipica die nu na ruim 10 jaar sleets worden: leer wordt dun.

Ik heb op MP gloednieuwe polo laarzen van Derby kunnen scoren voor een fractie van de winkelprijs, wilde eens kijken of ik dan dat probleem met slijtage langs de ritsen niet meer heb. Ik heb erg lange benen dus standaard maten pas ik vaak niet en wil geen elastiek: dat gaat lubberen en slijt ook is mijn ervaring

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:01

Hier heel tevreden over zowel mijn Celeris als De Niro laarzen :j