Welke bodyprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Welke bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 19:06

Ik ben van mijn paard gevallen en nu mijn rug gebroken
Voorlopig zit ik er nog niet op,maar mocht het zo ver zijn wil ik een bodyprotector met air
Lijkt mij veel fijner als zo n harnas(die heb ik nu al aan)
Welke hebben jullie en bevalt die?

Lietjuh_
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Welke bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:17

Volg

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welke bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:21

Bedoel je een air jacket? Die opblaast als je valt?

Ik heb die van freejump nu met het inrijden van mijn jonge paard en bevalt erg goed.
Voel hem niet met rijden en het loskoppelen zit nu wel in m’n systeem gelukkig. Ben er 1 keer mee gevallen en dat was ook erg fijn, nergens last van gehad en het wisselen van patroon was simpel :j

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 13:23

Capriootje schreef:
Bedoel je een air jacket? Die opblaast als je valt?

Ik heb die van freejump nu met het inrijden van mijn jonge paard en bevalt erg goed.
Voel hem niet met rijden en het loskoppelen zit nu wel in m’n systeem gelukkig. Ben er 1 keer mee gevallen en dat was ook erg fijn, nergens last van gehad en het wisselen van patroon was simpel :j

Ja airjacket bedoel ik

Maar er zijn toch verschillende?

SjonnieZ

Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Welke bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:59

Ik heb een point two. Het model dat op een zwemvest lijkt. Niet heel charmant wel heerlijk luchtig waardoor ik het best ook echt altijd draag.
Mocht je wat wisselen in gewicht adviseer ik je geen vest te nemen met een ritssluiting.

Qua werking.. m’n bijrijder is er vorige week afgevallen en ze gaf aan nog nooit zo zachte landing gehad te hebben en dat is ook mijn ervaring.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 14:08

SjonnieZ schreef:
Ik heb een point two. Het model dat op een zwemvest lijkt. Niet heel charmant wel heerlijk luchtig waardoor ik het best ook echt altijd draag.
Mocht je wat wisselen in gewicht adviseer ik je geen vest te nemen met een ritssluiting.

Qua werking.. m’n bijrijder is er vorige week afgevallen en ze gaf aan nog nooit zo zachte landing gehad te hebben en dat is ook mijn ervaring.

Charmant daar ben ik van afgestapt
Veiligheid voor alles
Zit nu met een gebroken rug ook niet charmant dat korset :(

SjonnieZ

Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:17

Junior2019 schreef:
SjonnieZ schreef:
Ik heb een point two. Het model dat op een zwemvest lijkt. Niet heel charmant wel heerlijk luchtig waardoor ik het best ook echt altijd draag.
Mocht je wat wisselen in gewicht adviseer ik je geen vest te nemen met een ritssluiting.

Qua werking.. m’n bijrijder is er vorige week afgevallen en ze gaf aan nog nooit zo zachte landing gehad te hebben en dat is ook mijn ervaring.

Charmant daar ben ik van afgestapt
Veiligheid voor alles
Zit nu met een gebroken rug ook niet charmant dat korset :(



Ai das minder. Beterschap hoop dat je snel en goed hersteld.

Mss weet je dit al maar toch. Zo’n vest alleen geeft geen bescherming als je samen met je paard valt of in de scherpe punt. Hoewel die wel heel scherp moet zijn want het ding is oersterk.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Welke bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 15:27

Dat had ik gelezen

Ik ga weleens mee met iemand naar een cross toen vroegen we ons al af waarom het niet mocht, maar dat is dus de reden

SjonnieZ

Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:32

Junior2019 schreef:
Dat had ik gelezen

Ik ga weleens mee met iemand naar een cross toen vroegen we ons al af waarom het niet mocht, maar dat is dus de reden


Klopt, daar gebruiken ze dacht ik een 2 in 1 harde protector gecombineerd met een inflatable dat mag dan weer wel.

Joriehien

Berichten: 11
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:13

Hier idem! Ooit een haarbreuk gehad in een wervel na een val samen met een jong paard. Dit is wel al zo'n 17 jaar geleden.

Na mijn herstel direct een Hit-Air aangeschaft omdat deze een beetje een bodywarmer effect heeft en er in die tijd niet zo bijzonder veel keuze was m.b.t. airjackets voor de ruitersport. Daarnaast was dit ook een van de weinigen op dit gebied die toen der tijd CE-gecertificeerd waren.

Ik heb ook een wat korter bovenlijf, dus ook dan is hij comfortabel te dragen. Het mag wat kosten maar het ziet er prima uit, is comfortabel en de veiligheid staat hoog in het vaandel.