Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 17:15

Ik hoop dit najaar weer te gaan starten met mijn jonge paard en ben helaas uit mijn wedstrijdkleding gegroeid :( Dat wordt shoppen!!! Ik vind een witte rijbroek bij maat 36 nog best aardig, maar aan mijn 50+ lijf die al jaaaaren geen maat 36 past, toch iets minder mooi. Nu zag ik een mooie combie op PommeEquistrian van een vrij donkere beige rijbroek, een wit shirt en een zwart jasje. Dat durf ik wel aan en zal ook nog eens mooi staan op mijn valkje!

De vraag is dus wat wel en niet mag. Wanneer is iets nog beige?? Zomaar een voorbeeld van de kleur die ik zou willen: https://www.agradi.nl/aubrion-rijleggin ... -beige.htm

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:48

Ik volg even. Ik draag ook liever geen wit maar beige (en alle andere bruintinten) is wel mijn stijl.

Ik wil dit jaar ook met mijn 5 jarige op jumping gaan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:04

Stuur de link via een mailtje naar de KNHS. Als ze reageren heb je zwart op wit een JA of NEE. Als het een ja is uitprinten en ergens in de auto / vrachtwagen / zadelkast trailer stoppen. Dan heb je een excuus brief als ooit een official commentaar mocht hebben.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:29

Jumping zie ik wel meer combinaties van wit af.

Dressuur heb ik vorig weekend ook iemand in deze beige zien starten.

Geen idee of het mag.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:49

In het wedstrijdregelement dressuur staat het volgende:

Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein / de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
Deelnemers dienen, tenzij het verenigingstenue wordt gedragen, tijdens de proef te verschijnen in:
een rij-jas, type colbert.
een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
een witte, beige of gele rijbroek. Het zitvlak en de kniestukken mogen een andere kleur hebben.
een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
Het dragen van een veiligheidshoofddeksel welke voldoet aan de voor de paardensport geldende veiligheidsnorm is verplicht voor iedereen die zich te paard op het wedstrijdterrein bevindt. Een deelnemer die zijn hoofddeksel verliest of waarvan het veiligheidssysteem los komt moet dit herstellen, of in het geval van een losgekomen veiligheidssysteem dit vastmaken.
De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
Vanaf de Lichte Tour geldt dat zowel in een rijjas als rijrok gereden mag worden. In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.
Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI kunnen andere bepalingen gelden.
Militairen, leden van de Koninklijke Marechaussee en politiefunctionarissen mogen het voorgeschreven ruitertenue of hun uniform dragen. Ook hier geldt de verplichting voor het dragen van een veiligheidshoofddeksel.
Het is toegestaan om met een bodyprotector te rijden tijdens de wedstrijd.
De bodyprotector mag boven of onder het wedstrijdtenue gedragen worden. Er mag gebruik gemaakt worden van een opblaasbaar veiligheidsvest/bodyprotector welke bevestigd wordt aan het zadel.
Het staat iedere deelnemer vrij op het losrijterrein de rij-jas/rijrok uit te laten. Het dragen van een veiligheidshoofddeksel is verplicht.
Het dragen van een zomertenue is tijdens outdoorseizoen toegestaan. Dit betekent dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten. In plaats van de rij-jas mag dan ook met gilet of bodywarmer worden gereden.


Het mag dus :o.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:19

Diddykong schreef:
een witte, beige of gele rijbroek. Het zitvlak en de kniestukken mogen een andere kleur hebben.

Het mag dus :o.


Zover is TS ook nog gekomen. Vraag is "waar houdt beige op en begint bruin" ;)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:20

Ik zou foto meenemen van de website met “beige” als naam :+

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:48

Tja die broek als voorbeeld vind ik echt wel beige en geen bruin maar wat Rex_Rolfo zegt vind ik wel een slim idee.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:41

Ik draag zelf een donkere beige rijbroek zowel tijdens springen als dressuur. Daarbij een bordeaux jasje en een bordeaux dekje. Nog nooit op aangesproken, alleen in positieve zin :-)

Twototango
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-06-23

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 03:19

Ik zelf vind dit meer een zand kleur. Dus ik zou even de knhs mailen. Maar denk haast dat het niet mag omdat het niet echt beige is voor mijn idee.

Eef_Bam

Berichten: 4098
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 06:42

Twototango schreef:
Ik zelf vind dit meer een zand kleur. Dus ik zou even de knhs mailen. Maar denk haast dat het niet mag omdat het niet echt beige is voor mijn idee.

Zand is toch ook beige, of ben ik nou gek :Y) .

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 06:59

Zo jammer al die ouderwetse kleding eisen.
Ik kom wel eens op een wedstrijd en dan ziet bijna iedereen er hetzelfde uit terwijl er zoveel meer nette combinaties te maken zijn.

Ik vind het een mooie kleur rijbroek hopelijk mag je daarmee starten.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 07:28

Eef_Bam schreef:
Twototango schreef:
Ik zelf vind dit meer een zand kleur. Dus ik zou even de knhs mailen. Maar denk haast dat het niet mag omdat het niet echt beige is voor mijn idee.

Zand is toch ook beige, of ben ik nou gek :Y) .

Zand zou ik heel erg tussen beige en geel vinden liggen en beide kleuren mogen.
Ik zou zeggenschap dit nog licht genoeg is.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 09:47

Rex_Rolfo schreef:
Diddykong schreef:
een witte, beige of gele rijbroek. Het zitvlak en de kniestukken mogen een andere kleur hebben.

Het mag dus :o.


Zover is TS ook nog gekomen. Vraag is "waar houdt beige op en begint bruin" ;)


Precies dat! Er staat ook dat geel mag, kanariegeel zal echter niet de bedoeling zijn. Ik kan natuurlijk plaatjes of linkjes mee gaan nemen, maar eigenlijk ben ik liever niet bezig met mijn kleding op wedstrijd. Ik ben dan al gespannen genoeg :+

Maar, ik ga gewoon maar eens shoppen en een mooie, nette combie maken. Ik zag ook een heel lichtgrijze broek van Zaczess die ik prachtig vind https://zaczess.nl/collections/pro/products/miami-shadow-ridbyxor?variant=43798623486165 . Dat zal wel niet mogen, maar hoe mooi zou dat zijn met een zwart jasje?

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:51

Nou dat wat je zegt over kanariegeel is toch gek dat dat niet mag.
Geel is geel en komt in vele variaties.
Dus als ze neon geel niet willen zien dan moeten ze niet zeggen dat geel mag.

Vind ik dan hè.
Dan moeten ze zeggen je mag alleen okergeel of mosterdgeel of weet ik wat.

Ik vind die link die jij stuurde gewoon beige en als het verder netjes is zouden ze je er dan echt op afrekenen? Dat zou niet moeten mogen. Maar ja allemaal wat ik zelf vind hè en ik ben geen jury :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:54

Ik vind de kleur ook prima te doen voor wedstrijdoutfit.
Ik zou het dekje van je paard wel in dezelfde kleur doen.
Dan valt het beige sowieso al wat minder op als wanneer je onder je paard een spierwit dekje hebt liggen.
Ik denk dat het dan echt heel chique staat :j

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:55

Die laatste link die je stuurde mag niet nee. Dat is grijs en te donker.
Maar wat een gave rijbroeken zijn dat eigenlijk. Ik ken dat merk helemaal niet.

Dat dat mooi zou staan met een zwart jasje ben ik trouwens wel helemaal eens.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 10:46


Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:56


rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hoe beige mag een rijbroek zijn voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:27


prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:34


Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:15


Babootje

Berichten: 26275
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:21


Babootje

Berichten: 26275
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:23


Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:24

Lichtgrijs zou zo fijn als dat mocht, maar helaas mag dat ( nog ) niet. Ik ga duimen dat het ooit toegestaan word.

Beige en lichtgeel vind ik zelf op een schimmel niet zo mooi, dus ik hou het voor nu zelf op wit.

Ts heb je wel eerder met siliconen grip gereden? Ik zelf vind het namelijk echt vreselijk en krijg er zelfs brandplekken van. Ik zou het daarom uitproberen buiten een wedstrijd om voor de zekerheid als je het niet kent.