Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 21:56

Het leed dat kuiten van een sporter heet..

Ik heb weer een set laarzen besteld, want door het sporten zijn de kuiten gegroeid. Echter heb ik nog een paar laarzen staan wat ik echt niet kwijt wil.

Afbeelding
Hier heb ik mij er met moeite in gefrommeld, na 10 minuten trainen had ik erg veel kramp/pijn. Ik heb de laarzen nu 5x te paard gedragen, maar het blijft pijnlijk.

Het gaat om een polomodel laars. Ik heb nog wat ruimte wat betreft gaatjes van de sluitingen met gespen (zowel bij de voet als aan de bovenkant). Er zit een rits aan de voorkant in.

Hebben jullie voorbeelden van jullie aangepaste laarzen waar de kuitmaat groter van is gemaakt? Het liefst zo subtiel mogelijk in verband met lak. Tips zonder foto zijn ook welkom :)

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:24

Ik heb ooit bij een paar gekrompen laarzen (ja, dat kan leer ook doen, want mijn kuitmaat is niet veranderd en ook een ander paar zelfde model en maat bleef gewoon passen) er netjes gaatjes in gemaakt en daar een mooie veter door heen gemaakt. Leek echt mooi.
Die laarzen heb ik nog. En je kunt eventueel ook de veters veranderen in een kleurtje.

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:41

Sommige laarzen kun je ook laten oprekken. Dan wordt de kuitmaat wat groter. Zelf geen ervaring mee maar een stalgenoot wel. Is dit niet een optie?

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:06


Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:10

Ik vrees dat je met lakleer altijd het risico loopt dat er scheuren in komen als je het laat oprekken.
Ik heb 1 paar gewone laten oprekken en ik zou het niet meer doen om eerlijk te zijn. Ze zijn erg uit verhouding nu. :o
Ik zou dan nog eerder gaan voor elastiek er in laten zetten denk ik.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:32

Ayasha schreef:
Ik vrees dat je met lakleer altijd het risico loopt dat er scheuren in komen als je het laat oprekken.
Ik heb 1 paar gewone laten oprekken en ik zou het niet meer doen om eerlijk te zijn. Ze zijn erg uit verhouding nu. :o
Ik zou dan nog eerder gaan voor elastiek er in laten zetten denk ik.

Lalkeer kun je niet oprekken helaas.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:44

Past het echt net niet goed of helemaal niet? Ikzelf had 1 paar dat net niet helemaal lekker zat, die heb ik ingespoten met oprekspray, broek aan met dikke legging eronder, "pijnlijke" plekken natgemaakt, laarzen aan en 3 uur aangehouden. Volgende dag herhaald en vervolgens had ik nergens meer last van. Ik had alleen geen lakleer, maar ik hoop dat je dat ook niet rondom hebt? O:)

Als het echt net niet is zou ik even pijn lijden, anders randje elastiek naast de rits aan de binnenzijde laten zetten.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 22:52

Het gaat om laklaarzen rondom (ik vind dat mooier en heb nooit slijtage aan m’n wedstrijdlaarzen gehad, altijd lak rondom). Ze zitten oncomfortabel, ik kan me erin wringen maar met rijden voel ik mijn kuiten kloppen.

Bedankt voor de tips tot zover! Het is even kijken naar de minst opvallende oplossing, maar oprekken met risico op scheuren lijkt me geen goed plan met dit paar op maat gemaakte laarzen (- 2 cm :P ).

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:00

Ik heb een stukje naast de rits laten zetten, maar ik betwijfel of dat ook kan met een rits aan de voorkant...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:26

Nessie schreef:
Het gaat om laklaarzen rondom (ik vind dat mooier en heb nooit slijtage aan m’n wedstrijdlaarzen gehad, altijd lak rondom). Ze zitten oncomfortabel, ik kan me erin wringen maar met rijden voel ik mijn kuiten kloppen.

Bedankt voor de tips tot zover! Het is even kijken naar de minst opvallende oplossing, maar oprekken met risico op scheuren lijkt me geen goed plan met dit paar op maat gemaakte laarzen (- 2 cm :P ).

Ik zou eens navragen of ze elastiek kunnen zetten naast de rits. Daarmee win je 2cm zonder dat het heel apart lijkt. :) ik heb het ook gedaan maar mijn ritsen zaten wel achteraan en die zei dat tot 2,5cm onopvallend kan. Maar ik weet niet hoe het met ritsen vooraan zit Wb elastiek.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:10

Klein stukje elastiek ertussen. Ik wil echt niet anders meer. Nu passen mijn laarzen altijd. Heb het bij alle drie mijn paren en nu zitten ze altijd keurig.

Ik laat het wel standaard in de fabriek doen.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:49

Ik wil bij mijn De Niro ook een stukje elastiek laten zetten. Bij De Niro zelf is dit hartstikke duur, maar ik durf het ook niet door de schoenmaker te laten doen.
Ben zo bang dat mijn laarzen verpest worden.

Twototango
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-06-23

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 03:21

Indd elastiek! Dat is echt mijn redding geweest :D

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 07:54

Vraag de reitstiefeldoktor!. Zoek even op op insta of Facebook. Hij communiceert alleen via dm op insta. Hij maakt echt van laarzen over de hele wereld prachtige aanpassingen. Heb veel voorbeelden langs zien komen met elastiek. En die waren echt mooi. Mijn laarzen heeft hij ook gemaakt. Daar zaten gaten in aan de binnenkant. Schitterend gemaakt. Eerst naar Petrie opgestuurd en die zeiden dat er niks meer van te maken was -O- . Toen hem gevraagd en nu hoef ik geen nieuwe te kopen *\o/*

Afbeelding
(Uiteraard is er ook een lapje bruin leer aan de binnenkant gestikt)

Verstaat en spreekt ook Nederlands. Woont in Landgraaf en de laarzen kan je opsturen en worden teruggestuurd. Je kan alles met hem overleggen qua centimeters etc. Hij is echt een enorme vakman!! En niet heel duur. Doet alleen rijlaarzen.

Succes!!

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Voorbeelden gezocht van aangepaste laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:06

als volgende laarzen zou ik je laarzen met veters aan de voorkant adviseren.... Dan heb je altijd wat cm speling (en dan aan de achterkant rits met elastiek er naast)

Voor nu zou je inderdaad kunnen kijken of elastiek naast je rits laten zetten helpt.

Ik ben ook gezegend met flinke kuiten (niet van het trainen, maar noem het maar familie kwaaltje... Hihi), en met veters kan ik mijn laarzen aan passen aan mijn kuiten (ene dag namelijk stuk slanker dan andere dag, als ik bijvoorbeeld vocht vast houdt)