Airbag / air jackets merken, ervaringen etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 07:57

oji schreef:
Ik heb ook de freejump bij hypostore gekocht. Idd M net te strak voor mijn heuoen maar de L zit perfect. Vind het ook net een prettiger idee met mijn jonkie en als dat niet meer nodig is dan sowieso fijn met springen. 1 keer rug breken omdat ik in een hindernis getorpedeerd wordt is wel genoeg en ook al te vaak in het verleden mijn ribben gekneusd op de balken.


Hier precies hetzelfde inderdaad. Jonkie kan nogal kijkerig zijn en opzij springen, ben ZZP'er en met 29 niet zo dapper meer als 10 jaar geleden :') Zie mezelf niet elke keer met een bodyprotector rijden tijdens het verdere doorrijden en inderdaad springen straks enz. Ik ben blij met mijn aankoop iig :D

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Airbag / air jackets merken, ervaringen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:54

Ik gebruik hem alleen nog even op mijn jonkie omdat hij nog niet zo lang onder het zadel is en vanwege hoefproblemen steeds weer “opnieuw” moet beginnen. Energie te veel dus… maar als hij straks weer helemaal in training is en er zit regelmaat in, doe ik hem weer uit. Met warm weer vind ik het toch wat zweterig en schuurt in mijn nek….

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:18

xSCWx schreef:
Ik denk dat het ook heel anders is als je er af valt (en de adrenaline voelt), dan ben je blij dat je het ding om hebt. Ik heb mijn vest ook gekocht n.a.v. recensie van iemand die hem heeft "uitgeprobeerd", die voelde wel wat druk op de ribben maar verder geen centje last ergens van.


Ik kreeg bij aankoop de tip om het een keer uit te proberen. Maar was te gierig.... kost toch 15 euro voor het patroon :+
Had ik beter wel kunnen doen. Want toen ik er een keer af donderde in een cross bleek ik hem iets te strak afgesteld te hebben en kreeg ik, naast de schrik van het vallen, toch ook even een schrik van het naar binnen opblazen van het air jacket. De EHBO begon al te rennen toen ik dubbel sloeg.. Maar het losklikken van de sluitingen was genoeg om weer te kunnen lachen (en ademen) voor de EHBO bij me was.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:29

Celebi schreef:
@Pallatin ik heb de Hit Air, maar met een kleine D pony van 1.39. Als ik eraf ga en op mijn tenen blijf staan staat het koord exact op volledige spanning. Kan 'm nog net losklikken. Een keer per ongeluk getest. :') Met ook maar een iets groter paard zou ie inderdaad meteen opblazen. En dat hoort ook, maar mijn kleintje zit net onder die grens blijkbaar.

Dan sta je, maar als je valt kom je meestal niet op je benen terecht (als dat wel zo is heb je die bodyprotector ook niet echt nodig ;) ). Als je met je lichaam op de grond ligt ben je nog wat verder van je zadel af en zal het koordje als het goed is dus wel losgetrokken zijn.

Voor de mensen die zich afvragen hoeveel herrie het opblazen van een bodyprotector geeft 2 filmpjes waarin het opblazen wordt gedemonstreerd. Ene van een Hit Air en andere van Helite.
https://youtu.be/zsb1JUfVaCA
https://youtu.be/gQLegELpXOg

Persoonlijk vind ik de plof reuze meevallen, bij de Helite lijkt erna wat meer gesis te zijn.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Airbag / air jackets merken, ervaringen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:57

Ik ben wel blij met mijn hit-air. Tijdens een val heeft ie me toch behoedt voor een wiplash/nek problemen ivm de kraag die opblaast zodat je hoofd minder ver kan knikken.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 09:40

Even nog een kleine update;

Ik ben een paar weken geleden voor het eerst gevallen met mijn freejump airjacket aan. Het was nogal onverwacht, altijd leuk zo'n jolige 3 jarige :Y) Maar ik ben echt tevreden en blij met het jack. De impact op de grond echt totaal niet gevoeld, nergens last of pijn en heb toch best een harde smak gemaakt vanuit galop. Mijn moeder schrok wel van het geluid, paard was niet mega onder de indruk. Die rende een half rondje door en ging toen bij het hek staan :') Vriend heeft patroon gewisseld, ik paard even gelongeerd en ben weer opgestapt en verder gereden. Ik draag hem tot nu toe nog elke keer met rijden, gewoon voor de zekerheid maar heb hem iig goed uitgetest :o

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Airbag / air jackets merken, ervaringen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:56

Wat een fijne update, scheelt je toch flink beurs zijn na die val.