Beenbeschermers ezel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardjes456
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-10-22

Beenbeschermers ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 21:59

Hallo, ik heb 2 ezels nu kan ik er mee springen enzo maar ze stoten hun benen vaak tegen de sprong ik was aan het denken om beenbeschermers te kopen voor hun maar mag dat wel aan een ezel? Ik wil niet dat ze schade aanlopen aan hun beentjes!

Alvast bedankt:)

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Beenbeschermers ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:28

Waarom zou dat niet mogen? Ik zie het probleem niet. Kies je juiste maat en als het enigszins kan, een ademende ‘open’ beschermer en je bent klaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:34

Paardjes456 schreef:
Hallo, ik heb 2 ezels nu kan ik er mee springen enzo maar ze stoten hun benen vaak tegen de sprong ik was aan het denken om beenbeschermers te kopen voor hun maar mag dat wel aan een ezel? Ik wil niet dat ze schade aanlopen aan hun beentjes!

Alvast bedankt:)

Ze stoten hun benen omdat ze niet kunnen springen. Daar zijn ezeltjes niet voor gemaakt of je moet een hele handige ruiter zijn. Afstandsbalkje wil misschien ook wel helpen;-)

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:43

janderegelaa schreef:
Paardjes456 schreef:
Hallo, ik heb 2 ezels nu kan ik er mee springen enzo maar ze stoten hun benen vaak tegen de sprong ik was aan het denken om beenbeschermers te kopen voor hun maar mag dat wel aan een ezel? Ik wil niet dat ze schade aanlopen aan hun beentjes!

Alvast bedankt:)

Ze stoten hun benen omdat ze niet kunnen springen. Daar zijn ezeltjes niet voor gemaakt of je moet een hele handige ruiter zijn. Afstandsbalkje wil misschien ook wel helpen;-)


En of ze kunnen springen! okay, okay, het is niet zo mooi als met een paard. Maar ze kunnen best een sprongetje maken.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Beenbeschermers ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:48

Normale beschermers zijn juist NIET beschermemd tegen aantikken van de balk. Als je dat wilt beschermen moet je cross-beschermers kopen.
Maar als ze echt regelmatig aantikken zou ik mee ook afvragen of het wel eerlijk is.